UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jeszcze jedno. Dlaczego te torowiska sa rozbudowywane technika z minionej epoki - to jest rzecz ktora najbardziej mnie drazni. Skoro postawiono na ten rodzaj transportu to niech trasy po ktorych jezdza te tramwaje beda wykozystywane w 100%. Dlaczego torowiska sa usypane kamieniami a nie sa robione z nawierzchni umozliwiajacej ruch na nich samochodow. Przeciez takie rozwiazanie jest awaryjnym pasem np dla karetek czy strazy pozarnej, dodatkowo mogły by poruszac sie po nim autobusy - tak jest miedzy innymi w Hadze w Holandii - wowczas autobusy nie stoja w korkach, samochody moga płynniej sie poruszac bo autobusy w głownej czesci tworza zatory, poza tym moglibysmy dłuzej cieszyc sie lepsza nawierzchnia drog bo to własnie autobusy maja najwiekszy wpływ na ich niszczenie. Własnie w takim rozwiazaniu szukałbym drogi do spozytkowania tych grubych mln z UE - w tym przypadku jednorazowy wydatek spłacał by sie w przyszłosci przez zadsze remonty drog i przyczynił do zwiekszenia szybkosci i płynnosci ruchu w miescie zarowno srodkow komunikacji miejskiej jak i osobowej a tak wywalenie kasy na mega drogie tramwaje w przyszłosci tylko pociagnie po naszych portwelach. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2006-09-16)
  • Tak na koniec bo mnie poniosło to fajnie byloby jak by przynajmniej ulamek procenta tej inwestycji przeznaczono na dobry program komputerowy do synchronizacji transportu w miescie. Bo jak widze autobu nr 9 jadacy za autobusem nr 11, ktorych trasa sie pokrywa a potem 40 min dziura i nic nie jedzie to mnie krew zalewa. Świeza krew tylko i wyłacznie moze jeszcze cokolwiek zmienic w tym miescie w przeciwnym razie agonia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2006-09-16)
  • Nie jestem zwolennikiem obecnych władz miasta, ale rozwój sieci tramwajowej to akurat dobry pomysł! Po pierwsze jest to transport ekologiczny po drugie ropa powoli się konczy i systematycznie drożeje więc przyszłośc i tak raczej nalezy do transportu opartego na napedzie elektrycznym! Co do nowych tras lini tramwajowych to wiadomo, że trzeba je zlikwidowac w ciągach ulic 3go i 1go maja i tej częsci Królewieckiej przy drugim LO. Stąd potrzeba wyznaczenia tras nowymi ulicami, 12lutego, Grota Roweckiego, Tysiąclecia, Rycerska a może i Armii Krajowej później Fromborska i na Modrzewinę do oporu!:) A sie rozmarzyłem!:)
  • na Hetmańskiej nalezy prócz torów tramwojowych nalezy położyć tory kolejowe, w ten sposób pociagi będa mogły łatwiej i ekologiczniej obsługiwać mieszkańców miasta, dworzec PKP centrum należy urządzić w UM w Elblagu, w gabinecie prezia przemienić dyspozytornię ruchu, a jak się komu to nie podoba to znaczy, że jest gupek
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    dureń patentowany(2006-09-16)
  • Do f. Pomysl o jednym ze komunikacja miejska jest dla ludzi a nie ludzie dla komunikacji. Od mometu rozbudowy lini tramwajowych dojazd ze środka Zawady na dworzec (5km) od wyjscia z domu do postawienia nogi na dworcu zajmuje okolo 50 min!!. Wczesniej jezdzila dziewiatka co 10 min i ta sama czynnosc zajmowała okolo 30 min. Teraz ludzie sa zmuszeni jezdzic dłuzej tymi tramwajami bo autobusy juz tak czesto nie jezdza. Wiec w jakim kierunku zmierzamy... Dla tramwaji potrzebna jest budowa całej infrastruktory trakcja, torowisko i musi byc ona uzywana z maksymalnym natezeniem zeby miala jakis ekonomiczny sens a takiego natezenia jeszcze długo w Elblągu, jezeli kiedykolwiek, nie bedzie. W ten sposob ponosimy zbedne koszty ktore przełoza sie na ceny biletów, ktore juz dzisiaj sa bardzo drogie. Długi czas dojazdu i drogi bilet a z drugiej strony opcja dojazdu własnym samochodem taniej i szybciej,co wybierzesz... a chyba nie o to tu chodzi. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2006-09-16)
  • Do Duren patentowany - hehe widze ze sie rozumiemy, ja tu sie produkuje a Ty w kilku zdaniach idealnie opisales cala sprawe. Masz moje poparcie. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2006-09-16)
  • na hetmańskiej powinne być tylko same tramwaje, tak z 5 linii w jedną stronę i 5 w drugą, a jak się zmieści to po 6 linii no i oczywiście świateł powinno być dużo więcej, w zasadzie co 5-10 metrów powinny być światła i to ze sobą w ogóle nie zsynchronizowane, tak aby cały czas były te tramwaje w korkach, bo jak stoją to się im mniej koła zużywają i miasto oszczedza dzieki temu,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    wizjoner z UM(2006-09-17)
  • Za jeden tramwaj było by Truso i dziesiątki miejsc pracy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj z TrusrU(2006-09-17)
  • a moim zdanem powinni wiecej monitorigu na gluwnych ulicach zrobic bo to co sie dzieje na gluwnych ulicach to sie nie miesci w bani a trawaje mogom byc teraz budujom nad jarem mysle ze to jest niepotrzebne bo jar ma prawie jedno z leprzych poloczenie z miastem prawie wszystkie autobusy przez jar przejezdzajom niech lepiej wszystkie ulice zrobiom nie ch zrobiom tom ulice fromborskom co sie jedzie w strone łeczy bo ona jest straszna to co sie tam dzieje pwłno dziur i wogule i niech tam jakies fotoradary postawiom niech chociasz te pudlo postawiom bo na kamere ich nie bedzie stac jak tych kamer moze jest ze 3 na cale miasto a a tych puszek jest ze 13
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kierowca***(2006-09-17)
  • Kierowca w kulki lecisz? Byles Ty chociaz kiedys w szkole podstawowej? I takiemu dac prawko...paranoja.
  • Szkoda ,że nikt nie pomyśli jak z ul. Obronców Pokoju dojechać do Szpitala na Królewiecką albo z ul. Nowowiejskiej dostać się na Browarną koło Browaru. :<
  • Drodzy ziomale, dziwne sa te wasze komentarze!:) Nie ma zadnych planów budowu linii tramwajowej na Hetmańskiej!:) Moze wam wyjaśnię po co te wszystkie cyrki z przekładaniem torów tramwajowych!:) Oświecę was a wy ruszcie wyobraźnię!:) Chodzi po prostu o to, żeby docelowo wyrzucic tramwaje z ulic 1go i 3go maja,czyniąc z nich deptak!!!:) Miejcie na uwadze komfort mieszkania ludzi którym tuż pod oknem codziennie posuwają tramwaje!:) A co do ekonomicznej strony przedsięwzięcia to jeszcze raz przypomne, konczy się i drozeje ropa jezeli nikt z was tego nie zauwazył! Po za tym dlaczego inne miasta w których nie ma tramwai cały czas myslą o wprowadzenia tego środka komunikacji, przypomnę UE sponsoruje te inwestycje w 75%! A co do dojazdu autobusem z Zawady do dworców to fakt parę lattemu mozna było dojechac w 20-25 min, ale pamiętajmy o tym że wtedy w mieście byo dwa razy mniej samochodów i sygnalizacji świetlnych!!!:)
Reklama