
Pierwszy, prototypowy wagon tramwajowy zbudowany dla Spółki Elbląskie Tramwaje jest już gotowy. Nowoczesny, wart 5 milionów zł wagon na razie nie pojawi się na ulicach Elbląga. Najpierw będzie w nietypowy sposób promował nasze miasto za granicą.
- Tramwaj jest już w Berlinie, będzie tam eksponowany na największych na świecie targach branży kolejowej Innotrans 2006, odbywających się w Berlinie od 19 do 22 września - mówi rzecznik prezydenta Elbląga Agnieszka Staszewska.
Podczas targów, we wnętrzu tramwaju wystawione zostanie stoisko promocyjne Elbląga. Specjalnie na potrzeby promocji wyprodukowany został film o naszym mieście, widzianym z okien tramwaju. Film pokazany zostanie na monitorach rozstawionych w tramwaju. Duży nacisk położymy na promocję gospodarczą miasta, wiedząc, że znakomita większość gości zwiedzających targi to przedsiębiorcy z całego świata.
Pierwszy z serii zamówionych w bydgoskiej firmie PESA tramwajów po zakończeniu targów wróci na testy do Bydgoszczy. Tam będzie ostatecznie sprawdzony, a pierwsze szkolenia pod okiem producenta przejdą elbląscy tramwajarze: - Tramwaj tramwajowi nierówny, to bardzo nowoczesny pojazd, wart 5 mln złotych - tłumaczy Bogdan Kaliński, dyrektor Spółki Tramwaje Elbląskie. Powierzymy go motorniczym, którzy dobrze go poznają i nie będą mieć problemów z prowadzeniem go.
Zielony (według życzenia elblążan) tramwaj jest pojazdem niskpodłogowym. - Pasażerowie nie powinni mieć problemów z wejściem i wyjściem. Dotyczy to osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z wózkami.
Tramwaj sterowany jest mikroprocesorem, ma cztery silniki, napęd na każdą oś, czworo drzwi, w tym środkowe dostatecznie szerokie. Ma 41 miejsc siedzących i 81 stojących. Może rozwijać prędkość nawet powyżej 70 km/h. - Cichy i przyjazny - mówią o nim tramwajarze. - I, co ważne, energooszczędny.
Zalety nowego tramwaju poznamy dopiero pod koniec listopada, wtedy planowany jest premierowy kurs w Elblągu. Potem do tego pierwszego w krótkim czasie powinny dołączyć pozostałe zamówione.
- Będziemy dążyć do tego, by wyrównać proporcje między komunikacją tramwajową i autobusową w mieście - zapowiada Lechosław Bartosik, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Dziś 1/3 pasażerów korzysta z tramwajów. W kolejnych latach to się powinno zmienić na korzyść tej formy transportu. W planach mamy kolejną rozbudowę sieci trakcyjnej wzdłuż ulicy 12 Lutego do Hetmańskiej.
Podczas targów, we wnętrzu tramwaju wystawione zostanie stoisko promocyjne Elbląga. Specjalnie na potrzeby promocji wyprodukowany został film o naszym mieście, widzianym z okien tramwaju. Film pokazany zostanie na monitorach rozstawionych w tramwaju. Duży nacisk położymy na promocję gospodarczą miasta, wiedząc, że znakomita większość gości zwiedzających targi to przedsiębiorcy z całego świata.
Pierwszy z serii zamówionych w bydgoskiej firmie PESA tramwajów po zakończeniu targów wróci na testy do Bydgoszczy. Tam będzie ostatecznie sprawdzony, a pierwsze szkolenia pod okiem producenta przejdą elbląscy tramwajarze: - Tramwaj tramwajowi nierówny, to bardzo nowoczesny pojazd, wart 5 mln złotych - tłumaczy Bogdan Kaliński, dyrektor Spółki Tramwaje Elbląskie. Powierzymy go motorniczym, którzy dobrze go poznają i nie będą mieć problemów z prowadzeniem go.
Zielony (według życzenia elblążan) tramwaj jest pojazdem niskpodłogowym. - Pasażerowie nie powinni mieć problemów z wejściem i wyjściem. Dotyczy to osób niepełnosprawnych, starszych czy matek z wózkami.
Tramwaj sterowany jest mikroprocesorem, ma cztery silniki, napęd na każdą oś, czworo drzwi, w tym środkowe dostatecznie szerokie. Ma 41 miejsc siedzących i 81 stojących. Może rozwijać prędkość nawet powyżej 70 km/h. - Cichy i przyjazny - mówią o nim tramwajarze. - I, co ważne, energooszczędny.
Zalety nowego tramwaju poznamy dopiero pod koniec listopada, wtedy planowany jest premierowy kurs w Elblągu. Potem do tego pierwszego w krótkim czasie powinny dołączyć pozostałe zamówione.
- Będziemy dążyć do tego, by wyrównać proporcje między komunikacją tramwajową i autobusową w mieście - zapowiada Lechosław Bartosik, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Dziś 1/3 pasażerów korzysta z tramwajów. W kolejnych latach to się powinno zmienić na korzyść tej formy transportu. W planach mamy kolejną rozbudowę sieci trakcyjnej wzdłuż ulicy 12 Lutego do Hetmańskiej.
Mira Stankiewicz - Telewizja Elbląska