UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Piszesz nieprawdę i bzdury. Może jesteś chory na glowę, więc lecz się czlowieku, oby szybko!!!!
  • Kolejne emocjonalne wpisy, szarpane na klawiaturze, bez pomyślunku. Zachęcam do zapoznania się z literaturą środowiskową oraz Rocznikami Elbląskimi, Historią Elbląga. Tam nie ma Pawła Petasza od Mail Art. Tam Paweł Petasz wystepuje jako nieudany kieronik Galerii El. Ten dwuletni okres kiedy Pan Petasza kierował Galerią jest powszechnie znany. Tak samo jak to do jakich dewastacji w substancji artystycznej Galerii w tym czasie doszło. To że złozył rezygnację tez jest powszechnie znane. Całe szczęście, że to zrobił, bo inaczej starty by się powiększały. Zrobił to zresztą w efekcie rosnącego nacisku środowiska, które z rozpaczą obserwowało co się dziej z dorobkiem jaki pozostawił Gerard Kwiatkowski. Tyle w temacie. Jesli jeszcze jakieś zastrzeżenia to proszę je kierować do profesorów Gierszewskiego, Grotha, Biskupa i innych opisujących tamte czasy
  • Poza Pawłem Petaszem, elbląscy tzw artyści są właściwie nieznani. Stąd te posty pełne jadu. A o kim się pamięta widać właśnie po wystawie w galerii El... I kto się dla niej zasłużył - dlatego jest wystawa poświęcona Pawłowi Petaszowi, a nie Tomczykowi, który poza piciem wódki w kantorku i awanturach ze wszystkimi naokoło, niestety nic nie wniósł. Ah no i promował własne nazwisko, ale nic z tego nie wyszło. Mam wrażenie, że zmiana rządu spowodowała też zmiany w środowisku artystycznym. Najwyższa pora żeby stare dziady (pokroju tego trolla co tu pisze) poszły gdzie ich miejsce - na śmietnik. Ty nie masz wystawy. I nikt cię nigdzie już nie zaprasza. A co do środowiska artystycznego, to sam wiesz jakie jest...
  • @BULSOENG - No nie wytrzymam. Proszę opowiedzieć wszystkim w jaki sposób Pan Paweł Petasz zasłużył się Galerii EL jako jej kierownik. Ale merytorycznie, bez emocji, powołując się na fakty i literaturę. Zostałem nazwany publicznie plującym jadem Dziadem Trollem, najpewniej dlatego, że nie daję się nabrać na Mail Art Pana Petasza. Pan Petasz miał bowiem historyczna szansę jako następca Gerarda Kwiatkowskiego i każdy ma prawo mieć własne zdanie na temat jak tę szansę spożytkował. Proszę odpowiedzieć na proste pytanie - dlaczego do tej pory bohater tego sporu był w Elblągu przemilczany i swoją sztukę uprawiał na użytek zewnętrzny? Pisał do całego świata, a w Elblągu nikt go nie znał? Dlaczego? Znowu Tomczyk to sprawił?
  • Komentarz personalne pod adresem nieżyjącego człowieka - wstrętne! Apeluję do Redakcji Portelu, by zablokowała możliwość komentowania, pomyślmy, że mogą je czytać także jego bliscy. Hashtagi: #Czytelniczka
  • No wlasnie, sam piszesz, że: "Zachęcam do zapoznania się z literaturą środowiskową oraz Rocznikami Elbląskimi, Historią Elbląga. Tam nie ma Pawła Petasza od Mail Art". Wlasnie : NIE MA Pawła Petasza od Mail ArT, czyli już fakty były pomijane, A prropos rozwiązania umowy o pracę przez Pawla Petasza, to Ty piszesz wg twojego ulubionego cytatu:" bez pomyślunku" i bez znajomosci faktów : Pawel Petasz rozwiązał tę umowę, nie jak piszesz; "w efekcie rosnącego nacisku środowiska, które z rozpaczą obserwowało co się dzieje z dorobkiem jaki pozostawił Gerard Kwiatkowski" tylko, dlatego rozwiązał tę umowę bo na czas remontu Galerii El miall spedzać godziny pracy w ówczesnym Wydz. Kultury Urzedu Miejskiego, co bylo dla Niego nudne i bezproduktywne. ADIOS ! piszący : bez prawdy !!!! i bez pomyslunku.
  • Ta sztuka jest na poziomie dość naiwnym. Oczywiście zaraz oburzą się Ci którzy uważają ze Paweł Perasz to w ogóle elbląski dotąd nieznany Andy Warhol. No i epizod jako kierownik Galerii rzeczywiście mu nie wyszedl
  • Czytam te utarczki na posty i też chcę coś dodać od siebie. Otóż należy pamiętać, że Pan Paweł Petasz jako szef elbląskiego oddziału Związku Polskich Artystów Plastyków wyraził na początku lat 90tych zgodę na zwrot gmachu Galerii El kościołowi katolickiemu. Wystawa jego MailArtu w murach tej samej Galerii El, którą najpierw powiedzmy sobie szczerze nieporadnie kierował w latach 70.XX w, a następnie chciał odebrać środowisku twórczemu, po trzydziestu latach od tamtych wydarzeń jest czymś nad czym warto pokontemplować. Jest to opisane w artykule Kariny Dzieweczyńskiej (byłej kurator sztuki Galerii EL), która dokładnie zapoznała się i udokumentowała działalność Pawła Petasza. Ważny jest więc kontekst historyczny, którego ewidentnie zabrakło na wystawie. Z tego punktu widzenia wystawa przemilcza istotne aspekty i przez to wprowadza widza w błąd nie informując go o całokształcie "działalności" prezentowanego twórcy. Trzeba czytać prasę środowiskową, znać to środowisko oraz być stąd by to dostrzec i umiejętnie zaadresować. Inaczej są takie skandale jak np taensprzed ponad roku z wernisażu wystawy poświęconej retrowersji starego miasta, kiedy z Galerii EL obrażona wyszła pani prof. Hoffman-Lubocka, bo konferansjerzy z Galerii El wyczytali i pochwalili za retrowersję wszystkich (a szczególnie laudowali ekipę z Warszaw) tylko nie tą osobę która tą retrowersję wymyśliła.
  • Epizod z Galerią EL mu nie wyszedł bo nie mógł wyjść… myślisz że dlaczego opuścił Galerię EL Gerard Kwiatkowski. Włodarze miasta w tamtych latach w d mieli remont budynku. Woda lała się do środka, ogromna wilgoć, nie było ogrzewania… w tych warunkach i bez pieniędzy nie mogło nic wyjść. Petasz robił co mógł własnymi rękoma - zresztą przepłacił to własnym zdrowiem. Gdyby Petasz tworzył w USA się tak jak Andrew Warhola to uwierz że były aktualnie tak samo znany jak Andy. W wielu katalogach światowych wystaw znajdziesz Pawła Petasza i Andy Warhol obok siebie. Zanim coś napiszesz to zapoznaj się z całą biografią i twórczością Pawła Petasza. Później zastanów się w jakim czasie i okolicznościach tworzył.
  • Tak się składa, że większość zespołu kuratorskiego to ludzie stąd, w przeciwieństwie do pani Kariny, która oczywiście tema pogłębiła, ale argument bez sensu.
  • A jednak Tomczyk miał oko do utalentowanych ludzi / amatorów i niejednego zachęcił do rozwijania talentu i twórczości. Nie taki Tomczyk zły jak go malują - chciałby się powiedzieć.
  • Tomczyk odbierany był w Związku Polskich Artystów Plastyków fatalnie. Niestety wynikało to z jego egoizmu i kłótliwości oraz zawiści. Nikt tu w oddziale gdańskim nie chce o tomczyku pamiętać. Nigdy więcej. Równie negatywnie co Tomczyk, odbierany był i jest Waldemar Cichoń, niestety postać równie kłótliwa, co nieciekawa. Obaj mieli żal do ZPAP że nie są celebrowani ale trudno celebrować osoby, których egoizm zasłania sztukę. Zarówno Tomczyk jak i Cichoń nie potrafili z nikim się porozumieć i wyjść poza własną kałużę, nie potrafili wypłynąć na szersze wody i zwalczali wszystkich co próbowali i byli z poza ich elbląskiego kręgu paru osób. A potem z ich strony żale i smutki, w tym wylewane niemal pod każdym postem dotyczącym Galerii EL.
Reklama