UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Pieniądze na rewitalizację i ponowne uruchomienie kolei były do "podniesienia" już dobrych kilka lat temu. Gdy zarządzałem Ełcką Koleją Wąskotorową zastanawialiśmy się nad ponownym uruchomieniem trasy z Sypitek do Turowa. W związku z tym, że tereny te nie są atrakcyjne pod kątem turystycznym, samorządy zdecydowały się na zachowanie trasy z Ełku do Sypitek, czyli do końca jeziora Selment Wielki. I słusznie. W przypadku Kolei Nadzalewowej temat rewitalizacji został przespany i tyle w temacie. Były widocznie jak zwykle sprawy ważne i tzw. ważniejsze. Gdyby wziąć się za to kilka/naście lat temu, koszty byłyby o kilkadziesiąt procent niższe, ze względu na tańszą siłę roboczą. To co mamy teraz, to horror cenowy związany z bumem budowlanym. Koncepcja budowy drogi rowerowej w przypadku tak pięknej pod względem atrakcyjności turystycznej trasy jest jedynie tzw. protezą, która również nie będzie tania w realizacji. Czy radny wymieniony w artykule orientował się, czy i w jakiej wysokości projekt ten uzyskałby dofinansowanie zewnętrzne? Temat ten krążył już w środowisku odkąd pamiętam, czyli dobrych 5 lat wstecz. Czy dłużej, tego nie wiem, wcześniej w Elblągu nie mieszkałem. Być może warto przeczekać ciężkie czasy i odbudować to, co było takie piękne i do dziś wywołuje pozytywne wspomnienia wśród Elblążan i turystów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26
    1
    Instruktor WOPR (2020-01-20)
  • @asio - Mniej spalin? A ile energii ten pociąg potrzebuje który jezdzi obojętnie czy pasażerowie są lub nie???? O reszty jeszcze nie mówię. ..
  • Zamykam oczy I widze te tysiace.Garbusiarz cyklista
  • Kolej I Gora Chrobrego.Jak spiewa poeta "ale to juz bylo I nie wroci wiecej" pa,pa Garbusiarz cyklista
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    6
    Zbyszek 1(2020-01-20)
  • Wszyscy z was to nieudacznicy. Przyklad Kurzętnik i ich góra podobna do góry Chrobrego i co mają sztuczny śnieg i kasę tłuką turystów pełno i to z daleka a Elbląg. NIEPOTRAFIA NIC. To samo kolej nadzalewowa brak kasy i blokada tematu co marszałka. Jak na olsztyn i mazury kasa jest na nowe torowiska kolejowe i dworce. Tylko tu na Żuławach mają się samorządy zrzucić na remont kolei. TO WAS ZE STOLKOW TRZEBA NA KOPACH POGONIC.
  • Kolej uruchomić i sprowadzić na te trasę stare parowozy. Mało kto ma taką trasę i zabytkowy przejazd. ODBUDOWAĆ I JUŻ.
  • Reanimacja trupa. Tyle mam do powiedzenia. Tak wam szkoda, to wykupcie i odnawiajcie. Kto to będzie utrzymywał poza sezonem? Żeście się uparli na to jak nie wiem..
  • Niech podniesie rękę ten, który w ostatnich 5 latach pojechał pociągiem na lokalnej trasie, choćby do Pasłąka lub Braniewa. Pociągi jeździłyby puste, jak elbląskie tramwaje po 20-tej.
  • Ja, wielokrotnie. Wolę pociągiem, niż wieśwagenem albo innym szrotem. Mnie kręci przyroda i kontakt z naturą. Ludzi z Europy Zachodniej też...tak na marginesie.
  • Nie, no pewnie. Lepiej sprzedać jak Elbląg Zdrój i wybudować jeszcze ze dwa wiadukty, żeby d..samochodem wozić. Mnie szarzyzna miasta przytłacza i chętnie korzystałbym z wycieczek tą trasą.
  • 470 mln to więcej niż połowa przekopu.
  • Do Braniewa nie jeżdżą pociągi na obu lokalnych trasach z Elbląga. Jeżdżą tylko puste szynobusy z Olsztyna przez Dobre Miasto, Miłakowo i Ornete. Natomiast do Olsztyna czasami zdarza mi się dojechać pociągiem, czemu nie? Nie jest tak, że jeśli mam od lat samochody to nie korzystam z kolei.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4
    2
    Ja też tu mieszkam (2020-01-20)
Reklama