UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • zkim rząd ma rozmawiać ? ztymi niudacznikami? zlitujcie się oni niszcza miasto od wielu lat
  • Listopad-Dziady w którejs tam odsłonie. Uważajcie z krytykom tego po srodku bo w celu zaspokojenia jego ciekawosci redaktorzy moga przekazac wasze dane do kmp. Taki miejscowy ukladzik jak to mialo miejsce z tym Dyrektorem od rehabilitacji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    wolnemedium(2023-11-08)
  • @Polexit - "Nie zdziwi mnie fakt jeśli ta ekipa za jakiś czas potwierdzi ten fakenews krążący od maja tego roku że mają w planach sprzedać miejsce na port jak i całą hydrotechniczną infrastrukturę Niemcom" A Niemcy już nabierają rozpędu żeby to wszystko kupić... Normalnie ci Niemcy to to kupią i zamkną na cztery spusty i w ten sposób uratują Hamburg. Albo kupią i zbudują tu drugi Hamburg żeby Gdańsk i Gdynię pogrążyć. Jednak drugi scenariusz jest praktycznie trudny do realizacji, bo większość tego, co będzie mogło wpływać do parkingu dla TiRów pływa na dalekim Wschodzie, a żeby dewastacja nie przynosiła strat z bieżącej działalności to powinna przeładowywać 3 000 000 ton rocznie. W najbardziej optymistycznym wariancie to oznacza 670 jednostek obsłużonych rocznie ( 99 m długości, 4500 ton ładowności ). W roku port będzie pracował 270 dni = 3 jedn/dobę, 365 dni = 2 jedn/dobę. No i ruch ciężarowy takiego "cósia", bo to kolejna ciekawostka matematyczno-przyrodnicza.125 000 TiRów rocznie do obsługi wychodzenia na ZERO. Niemcy po przeczytaniu tego postu nawet nie będą się targować... miasto zarobi pierdyliard netto.
  • @3 mld w plecy - "3 mld w plecy" Ponieważ moherek żoliborski i prorok smoleński wpadli na pomysł, że jeśli wykopią kaczy rów za 3 000 000 000 zł to region oszaleje na ich punkcie i w ten sposób zrobią z niego 89 % maszynkę do głosowania na populizm i socjopatię / socjalizm / socjotechnikę. Kaczy rów został z maszynki do głosowania wyszło to co zazwyczaj opuszcza końcowy odcinek układu pokarmowego.
  • Rozum polityka populizmu i socjopatii to oksymoron.
  • "Jest przygotowany projekt nowelizacji ustawy o budowie kanału przez Mierzeję. W celach trzeba dopisać cel transportowy. I w tym momencie port będzie dostosowywał swoje parametry i możliwości do drogi wodnej, która będzie zbudowana kosztem ponad 2 miliardów złotych. Prosta konstrukcja w normalnym parlamencie - zapowiedział Jerzy Wcisła. " CIACH i kolejny 1 000 000 000 zł radośnie spłynie do szamba. Najważniejsza jest empiria. Warto spróbować. Trzeba się przekonać, czy kanalizacja się nie zapcha ! Łatwość, z jaką pan senator marnotrawi pieniądze podatników jest PORAŻAJĄCA !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    GłębokaMyśl(2023-11-08)
  • Pisałem na tym portalu, że warto raczej liczyć na kolej, jeżeli chodzi o transport do Elbląga i z Elbląga. Należy wykorzystać Fundusze Europejskie nie tylko na remont dworców, co zapewnił nam p. A.Śliwka, lecz raczej na przywrócenie wielotorowości na stacji Elbląg, która mogłaby być przystosowana do przyjmowania i do wysyłki kontenerów. Może także warto doprowadzić odpowiednie torowisko do istniejącego portu? Inwestycja długofalowa, może nawet dwuletnia, lecz warta zainteresowania, ze względu na koszty i ochronę środowiska. UE jest za rozwojem kolejnictwa u nas, szczególnie w zakresie transportu towarowego. Może portal nasz zainteresuje tym decydentów elbląskich? A port mógłby służyć celom turystycznym. Po co statkami wozić towary z Gdańska, czy innej Gdyni do Elbląga i odwrotnie, jeżeli taniej wyjdzie koleją żelazną, jak drzewiej mawiano? Hashtagi: #Roman
  • W artykule często używane jest słowo "trzeba". Trzeba zrobić to, tamto i jeszcze coś trzeba. Wiele lat minie zanim to co trzeba zrobić będzie zrobione. Czy przez przekop popłyną załadowane towarem statki jak już zrobią to co trzeba zrobić? Trzeba by z zarządzającym łańcuchem dostaw porozmawiać czy są na to choćby minimalne szanse. Pobożne życzenia o przekierowaniu statków przez port w Gdańsku do Elbląga mogą pobożnymi życzeniami pozostać.
  • @Czy - Zasadniczo większość obecnych logistyków ma kaczy rów w głębokim poważaniu. Tradycyjnie politycy wiedzą lepiej, bo za nic nie odpowiadają. Gdyby inicjatorzy tej dewastacji odsiedzieli to marnotrawstwo to nie byłoby tej nieznośnej lekkości w szastaniu forsą podatnika, który musi ciężko pracować żeby politycy mieli czym szastać ! Populizm i socjalizm / socjopatia / socjotechnika szastał tak radośnie, że wnuki obecnych rodziców będą miały całkiem konkretne sumy do spłacenia, bo pradziadkom zachciało się powrotu socjalizmu w czarnych fatałaszkach. Gdańsk nie po to się rozbudowuje żeby oddawać ładunki do Elbląga.
  • @RomanR - twoje wypociny nas nie interesują...
  • Za Business Insider Polska: " Najwyższa Izba Kontroli skontrolowała przekop Mierzei Wiślanej. Business Insider Polska, który dotarł do wniosków z raportu, informuje, że kontrolerzy ustalili także, że z naruszeniem prawa wydano ponad 200 mln zł, a "inwestycja straciła uzasadnienie ekonomiczne". "Kontrolerzy, jak informuje serwis, ustalili także, że przy realizacji inwestycji z naruszeniem przepisów prawa wydano w sumie nieco ponad 200 mln zł. " Wiwat kaczy rów ! Wiwat populizm i socjotechnika !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2023-11-09)
  • Oj tam, oj tam. Prezydent Najjaśniejszej przepłynął na okręcie wojennym i mówił, że było super. Frajda pana Prezydenta jest warta każdych pieniędzy.
Reklama