UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Won trollu
  • "jaki ty musisz byc ubogi intelektualnie" - a jaki Ty.
  • Narracja jakoby majątek Zamechu został zmarnowany, roztrwoniony, wyprzedany za bezcen, tudzież rozkradziony o której wspominał autor i z którą się nie zgadza jest powszechna - szczególnie u zwolenników PiS. Dotyczy wszystkich padniętych w Elblągu zakładów np. EZENS, ZWP i innych. Padły z wielu innych przyczyn a niekoniecznie przez prywatyzację i sprzedaż. Ale tego się nie dostrzega i o tym nie mówi. Funkcjonuje w pamięci taki rozpowszechniony stereotyp - rozkradli, sprzeniewierzyli majątek i się wzbogacili. O faktycznych przyczynach upadku tych firm po 1990r. nie mówi nikt. Dobrze, że autor poruszył ten temat w kontekście Zamechu. Może też o innych firmach?
  • Witam. Pamiętam mój pierwszy kontakt z ZAMECHEM. Był rok 1966 ja wtedy 14 latek uczeń ZSZ Zamech i pierwsza wizyta w Hali produkcyjnej, zapach oleju (spalonego podczas obróbki) wielkie obrabiarki a ja jak Guliwer w Krainie Olbrzymów i pierwsza myśl nigdy się tego nie nauczę !! A potem przepracowałem w ZAMECHU prawie 50 lat. O ile chodzi o transformację to pracownicy którzy trafili do ABB -warunki dobre i płaca dobra. Ci którzy zostali w Elzamie i innych spółkach najczęściej warunki słabe i płaca słaba. No i trzecia grupa którzy nigdzie nie trafili - zostali zwolnieni lub dali się zwolnić. Tragedia życiowa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23
    1
    Zamechowiec 50(2022-07-23)
  • @Cz - Dokładnie. Ten proces dotyczył wszystkich krajów "bloku wschodniego", No ale gdzie byli mądrzy ludzie zakłady się utrzymały i są dalej. Dlaczego nie mamy nawet swojego samochodu, gdy większość państw bloku produkuje swoją markę nadal (to nic że są wykupieni, marka istnieje i kupujesz skodę, a nie coś co jest właścicielem) Polska z powodu fanatyków i kłótni i ludzi bez rozumu nie ma nawet własnych nazw na wózkach marketowych! Był Polski Fiat, Polonez, Tarpan, Syrena - gdzie to jest patrioci?
  • Są ludzie, którzy wtedy pracowali i pracują do dzisiaj, znają najlepiej poszczególne etapy przekształceń.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    0
    Anna L.(2022-07-23)
  • dziś już nie ma zamechu. dziś jest sasin, po którym nie zostanie żadne dziedzictwo, a już napewno nie intelektualne. Hashtagi: #dziedzicpruski
  • @NEB - NEB, a turbiny to nie przemysł ciężki? Przekładnie to nie przemysł ciężki? Cysterny to nie przemysł ciężki?
  • Panie Danielu "chapeau bas" za ten artykuł. Fuzja z ABB była niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem ratującym Zamech w ówczesnych realiach. Gdyby nie to, to już od dawna w halach, w których produkowano turbiny były by różnego rodzaju sklepiki, hale targowe lub w najlepszym razie hipermarkety, jak to stało się z zakładem przy ul. Grunwaldzkiej. Miejcie to na uwadze wszyscy "lepiej wiedzący", że fuzja z ABB zniszczyła Zamech.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    7
    J. K.(2022-07-23)
  • A czy napisano iż wszystkie dokumenty i dokumentacje techniczna wywieziono do Szwajcarii? Dostęp jest ograniczony, dla wtajemniczonych.
  • Polecam artykuły Iwo Pogonowskiego ( już nie żyjącego) w Gazecie Polskiej (Archiwalne numery) pod tytułem, ,Świat po amerykańsku, ,. Bardzo prorocze. No i bez złudzeń iż Z. Brzeżiński walczy o Polskę...
  • @Cz - Jak prywaciarze kupowali wszystko po cenie złomu i jeszcze żeby było Mało oszukiwali na wadze to jak to nazwać
Reklama