Optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki staje się coraz istotniejsza dla biznesu internetowego. Zyskało to tak duże znaczenie, że wiele firm w IT świadczy specjalistyczne usługi tylko w tej konkretnej dziedzinie. Pytanie brzmi - czy powinieneś zatrudnić kogoś z zewnątrz, czy też pozwolić na to sekcji SEO oraz SEM we własnej firmie? A może dobrym pomysłem jest sklep SEO?
W celu optymalizacji stron internetowych można wynająć dowolną firmę. Firmy te często pobierają od klientów pieniądze ale dzielą się swoją, czasami bardzo szeroką - wiedzą. Czy to jednak idealne rozwiązanie? Raczej nie.
Pozycjonowanie wewnętrzne to cel ostateczny. Grupa ludzi, którzy współpracują i dzielą się swoją wiedzą, aby jak najlepiej optymalizować strony internetowe to coś wyjątkowego i w praktyce - bardzo skutecznego.
Wewnętrzny zespół SEO zajmuje się projektami firmy i opracowuje rozwiązania zgodnie z jej potrzebami. Ale to tylko jedna z opcji. I nie zawsze najlepsza. Szczególnie na początek kiedy zaczynamy swoją przygodę to dobrze jest współpracować z kimś, kto zna się na rzeczy.
1. Co to są usługi outsourcingu SEO?
Jeśli nie masz pewności czy Twój wewnętrzny zespół SEO jest w stanie sprostać wymaganiom i przynieść Ci maksymalne korzyści - zleć wyzwanie firmie zewnętrznej.
Istnieje sporo wartościowych marek oraz agencji, które oferują pozycjonowanie w zamian za pewną kwotę pieniężną. Firmy takie specjalizują się w różnych mikro branżach i oferują swoje usługi w zakresie różnej skali projektów oraz stawek.
2. Dlaczego warto wybrać usługi outsourcingowe, a nie wewnętrzne pozycjonowanie?
Teraz pojawia się główne pytanie, które wyjaśni zasadniczą różnicę między zewnętrznymi a wewnętrznymi usługami SEO. Pomoże Ci również zdecydować czy lepiej zlecić projekty SEO komuś innemu. Przynajmniej na początku. Powodów, które z pewnością pomogą Ci w podjęciu decyzji, jest kilka:
• Ostateczny termin:
Jeśli angażujesz się w SEO na gruncie swojej firmy i ustalasz z góry określony termin, może on ulegać wahaniom. Dlatego Twoje potrzeby mogą się zmieniać w sposób ciągły i na pewno nie pójdziesz na kompromis. Tym samym opóźnisz realizację projektu i nie dotrzymasz terminu.
Ale gdy zlecasz projekty innym firmom, zaczną się one zgodnie z Twoimi początkowymi wymaganiami i wyrobisz się w danym okresie. Firmy zewnętrzne na pewno dostarczą projekt na czas.
• Wdrażanie różnorodnych zasobów i pomysłów:
Jeśli angażujesz się w SEO wewnętrzne - zasoby i wiedza, którymi się podzielą współpracownicy będą bardzo ograniczone. Gdy jednak zatrudniasz firmę zewnętrzną zajmującą się usługami SEO - łączy ona już przetestowane pomysły i przemyślenia przed ostatecznym wdrożeniem ich w celu optymalizacji strony. Dodatkowym atutem jest skierowanie projektów do firmy, która ma w tej branży spore doświadczenie.
• Zmniejszenie współczynnika kosztów:
Pewnie myślisz że kiedy korzystasz z outsourcingu zamiast polegać na wewnętrznym SEO jest to bardziej kosztowne. Ale w rzeczywistości jest inaczej. Często pobierają oni opłatę jednorazowo i przeprowadzają sporo operacji, które wielokrotnie się zwracają.
W przypadku wewnętrznego SEO koszty utrzymania zespołu byłyby ogromne a niepotrzebne wykorzystanie zasobów pożerałoby budżet. Jednak nie warto skreślać tego pomysłu - jeśli rozwiniesz już swój biznes, wewnętrzny zespół SEO to doskonały pomysł!
To trzy główne korzyści, które z pewnością możesz zdobyć dzięki outsourcingowym usługom SEO i które mogą poprawić rankowanie twojej strony w Google. Firmy oferujące usługi SEO są dobrą opcją dla tych, którzy chcą osiągnąć sukces w biznesie online i nie przepłacić ani złotówki!
Artykuł powstał podczas współpracy z firmą Seochess.pl