UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • HvK Bzdury piszesz. Namalowany to raczej informacja ze jedziesz drogą dla rowerów, jak jest namalowany nie ma znaczenia. Dopiero namalowana strzalka oznacza kierunek drogi dla rowerow.
  • HvK @GłębokaMyśl - Ale tez jest art 27 p1a 1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić Wiec sa tez i to nie sporadycznie przypadki gdy rowerzysta dojezdzajac do przejazdu ma pierwszenstwo. Jest tak praktycznie na całej długości plk Dąbka, na Ogolnej. Oczywiscie gdy rowerzysta jedzie na wprost. niestety kierowcy na prawoskretach bardzo czesto wymuszaja pierwszenstwo.
  • @GłębokaMyśl - No ostatnio tak miałam, że na nowowiejskiej wjechałam na ścieżkę rowerową a tu mi baba z dzieckiem idącą po całej szerokości!!!! A jak zwróciłam uwagę, że idzie po ścieżce rowerowej to mi odpowiedziała, że nie rozumie!!!!
  • Dlaczego ścieżki rowerowe biegną raz z prawej strony chodnika raz z lewej. Czy to pieszy powinien kluczyć po chodniku cz przejściu dla pieszych. Dlaczego rowerzyści jeżdżą chodnikiem dla pieszych ? Od tego jest ulica !!! Dlaczego hulajnogi stoją na środku chodnika ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    fa sol(2024-12-20)
  • Żadne drogi rowerowe nie rozwiążą problemu rowerzystów w miastach, bo nie ma fizycznej możliwości wykonania ich na każdej z ulic. Prawo rowerowe powinno zostać całkowicie zmienione by dać więcej wolności rowerzystom - tak jak było dawniej. Wszyscy kierowcy mają obowiązek myśleć kierując swój pojazd. Przepisami wszystkich i tak nie ochronimy. Aby zadowolić te 2% mieszkańców jeżdżących rowerem i to nie do pracy czy sklepu a rekreacyjnie, należałoby zburzyć całe miasto i wybudować je od nowa. Elbląg w dużej mierze jest miastem z pagórkami, dlatego duży ruch rowerowy nigdy nie będzie miał tu sensu i nie zaistnieje. Spowalnianie, zawężanie lub stawianie przeszkód na ulicach to wywalanie pieniędzy w błoto. Doprowadzi tylko do powstawania korków i większej ilości spalin a rowerzystów i tak nie przybędzie. Tych prawdziwych rowerzystów jeżdżących cały rok na rowerze w naszym mieście jest garstka i świetnie sobie radzą w ruchu miejskim. Wystarczy ich nie karać za łamanie przepisów, które im zwyczajnie utrudniają przemieszczanie. Wzrost rowerzystów o ułamek procenta może być widoczny jedynie jeśli miasto wprowadzi dopłaty na zakup roweru elektrycznego lub hulajnogi elektrycznej. Wtedy w lato być może przybędzie kolejna garstka mieszkańców zostawiających auto pod domem. Hashtagi: #Realistapraktyk
  • Elbląg to wiocha piesi chodzą po ścieżkach rowerowych co oznacza brak kultury co jest nie do pomyślenia w trójmieście i zauważyłem że nawet w Gdańsku kierowcy z rejestracją NE i NEB stawiają samochody na trawnikach
  • Co kilka dni trzeba odwiedzić myjnię i spłukać sól z roweru którą sypane są ulice w przypadku opadów śniegu. Wtedy będzie OK.
  • dobrze by było wyprowadzić ruch rowerowy z miasta i zbudować obwodnicę rowerową Elbląga w porozumieniu z gminami ościennymi :)
  • No i tu sie nie zgodze. Zobacz ile ludzi jeździło rowerami 20-30 lat temu. Rozwoj infrastruktury i promowanie jazdy rowerem zrobiło swoje. Teraz jest znacznie wiecej rowerzystów niz kiedyś.
  • W końcu, najwyższa pora. W Elblągu bez auta juz obecnie da się wygodnie żyć, jestem tego przykładem. Pozbylem się auta wiosna br. , jestem wolny 😀
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    GrzegoSz(2024-12-20)
  • Zwężenia dróg, pasy spowalniające, strefy 30,szykany, zasieki, transzeje, smocze zęby, pola minowe itp. Kto za to zapłaci jak i za drogi rowerowe? Odpowiedź jest prosta. To kierowcy zapłacą za to żeby sobie utrudnić jazdę. Jak? Opłatami za wjazd do strefy sródmiescia (gdziekolwiek ona w Elblągu jest), wyższymi opłatami parkingowymi. Jeżeli to nie wystarczy coś się zawsze wymyśli.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    Haracz(2024-12-20)
  • Niezaprzeczalnym faktem jest, że kultury i życzliwości nie zastąpi żadna infrastruktura, w żadnym z możliwych układów w tej trójce, kierowcy, piesi, dwukołowi na małych i dużych kółkach; -).
Reklama