Ulotki, reklamy, ogłoszenia na słupach, szaro, smutno a z drugiej strony dużo ładnej zieleni, ciekawe położenie geograficzne, inwestycje poprawiające wizerunek Elbląga, architektura. Czego jest za dużo, jak powinno wyglądać nasze miasto, jak uporać się z otaczającym chaosem reklamowym? Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas konsultacji o estetyce Elbląga.
Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące estetyki przestrzeni publicznej. Przedmiotem konsultacji był projekt tzw. kodeksu reklamy w Elblągu (dokładnie pod nazwą projektu Zarządzenia Prezydenta Miasta Elbląga w sprawie użytkowania i ochrony przestrzeni publicznej oraz rozwiązań dotyczących estetyki miasta). Przeprowadzone konsultacje pokazują, że zależy nam na tym jak wygląda nasze miasto. Elblążanie odbierają częściej dobre opinie o naszym mieście od przyjezdnych wśród których Elbląg postrzegany jest jako zadbany, zielony a najczęściej podoba się odwiedzającym stare miasto.
Co podoba się mieszkańcom Elbląga?
Najbardziej podoba się na to, że Elbląg jest miastem zielonym. Pozytywnie oceniamy stan zieleni i jest to naszą wizytówką.
Co nie podoba się elblążanom najbardziej?
Zdecydowanie przeszkadzają nam reklamy. Zarówno ich ilość jak i rozmieszczenie, miejsca w których są montowane oraz to jak wpisują się w otaczającą architekturę stanowią główną wadę estetyki naszego miasta.
To jest bardzo ważny wyniki dla przeprowadzonych konsultacji. Elblążanie dostrzegają problem zaśmiecania krajobrazu miasta przez reklamy, ogłoszenia, ulotki itp. Chcą aby władze miasta tym problemem się zajęły. Pierwszym krokiem jest właśnie projekt konsultowanego kodeksu. Proces konsultacji rozpoczyna debatę o estetyce przestrzeni publicznej w Elblągu.
Jaki jest efekt konsultacji?
Po raz pierwszy specjalnie dla elblążan przygotowaliśmy raport z konsultacji, który pokazuje jak zmienił się dokument w wyniku konsultacji. Nie jest to tylko opis co, kiedy, ile osób, jakie uwagi i co się z nimi stało, ale przede wszystkim jest to projekt dokumentu, który pokazuje, co się w nim zmieniło.
Widoczne zmiany pokazują jak zmienił się kodeks, co zmienili w nim elblążanie biorący udział w konsultacjach. Mamy nadzieję, ze taka praktyka przyjmie się na stałe bowiem jest to rozwiązanie, które w łatwy i przystępny sposób pokazuje wyniki konsultacji społecznych kiedy poddawany jest nim dokument (np. program, strategia, zarządzenie itp.).
Z wynikami konsultacji można się zapoznać na stronie.
Przeprowadzone konsultacje zainspirowały konieczność dalszej debaty o estetyce miasta. Jeśli temat będzie kontynuowany wyniki konsultacji mogą być dobrym początkiem dyskusji.
Lepiej późno niż wcale…
Planowanie konsultacji rozpoczęto już we wrześniu ubiegłego roku jednak wybory samorządowe i zmian osób piastujących funkcje prezydenta wraz z zastępcami znacznie opóźniły możliwość zamknięcia konsultacji. Zależało nam na tym, aby publikując raport pokazać mieszkańcom Elbląga jego faktyczne wyniki i efekty. Obecnie możemy przedstawić projekt zarządzenia, który (po konsultacjach) czeka na zatwierdzenie przez prezydenta miasta.
------ Artykuł sponsorowany -------
Co podoba się mieszkańcom Elbląga?
Najbardziej podoba się na to, że Elbląg jest miastem zielonym. Pozytywnie oceniamy stan zieleni i jest to naszą wizytówką.
Co nie podoba się elblążanom najbardziej?
Zdecydowanie przeszkadzają nam reklamy. Zarówno ich ilość jak i rozmieszczenie, miejsca w których są montowane oraz to jak wpisują się w otaczającą architekturę stanowią główną wadę estetyki naszego miasta.
To jest bardzo ważny wyniki dla przeprowadzonych konsultacji. Elblążanie dostrzegają problem zaśmiecania krajobrazu miasta przez reklamy, ogłoszenia, ulotki itp. Chcą aby władze miasta tym problemem się zajęły. Pierwszym krokiem jest właśnie projekt konsultowanego kodeksu. Proces konsultacji rozpoczyna debatę o estetyce przestrzeni publicznej w Elblągu.
Jaki jest efekt konsultacji?
Po raz pierwszy specjalnie dla elblążan przygotowaliśmy raport z konsultacji, który pokazuje jak zmienił się dokument w wyniku konsultacji. Nie jest to tylko opis co, kiedy, ile osób, jakie uwagi i co się z nimi stało, ale przede wszystkim jest to projekt dokumentu, który pokazuje, co się w nim zmieniło.
Widoczne zmiany pokazują jak zmienił się kodeks, co zmienili w nim elblążanie biorący udział w konsultacjach. Mamy nadzieję, ze taka praktyka przyjmie się na stałe bowiem jest to rozwiązanie, które w łatwy i przystępny sposób pokazuje wyniki konsultacji społecznych kiedy poddawany jest nim dokument (np. program, strategia, zarządzenie itp.).
Z wynikami konsultacji można się zapoznać na stronie.
Przeprowadzone konsultacje zainspirowały konieczność dalszej debaty o estetyce miasta. Jeśli temat będzie kontynuowany wyniki konsultacji mogą być dobrym początkiem dyskusji.
Lepiej późno niż wcale…
Planowanie konsultacji rozpoczęto już we wrześniu ubiegłego roku jednak wybory samorządowe i zmian osób piastujących funkcje prezydenta wraz z zastępcami znacznie opóźniły możliwość zamknięcia konsultacji. Zależało nam na tym, aby publikując raport pokazać mieszkańcom Elbląga jego faktyczne wyniki i efekty. Obecnie możemy przedstawić projekt zarządzenia, który (po konsultacjach) czeka na zatwierdzenie przez prezydenta miasta.
Proces konsultacji był realizowany przez Urząd Miejski w Elblągu w partnerstwie ze Stowarzyszeniem ESWIP w ramach projektu „Elbląg konsultuje!” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
------ Artykuł sponsorowany -------