We wtorek, 29 września w ZS nr 2 na Wyżynnej odbył się, w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języków Obcych, happening pod hasłem: „Budujemy wspólny europejski dom”.
W akcję włączyli się uczniowie całej szkoły, począwszy od dzieci z klas pierwszych szkoły podstawowej do młodzieży z klas trzecich gimnazjalnych. W czasie tygodniowego przygotowania każda klasa miała za zadanie wykonanie kartonów-cegiełek. Te tekturowe kostki do układanki opisane były słowami, które są nazwami pojęć abstrakcyjnych i wartościujących. Pisane były w czterech językach: rosyjskim, niemieckim, angielskim i francuskim.
Wcześniej przydzielono każdej klasie odpowiednie słowa, takie jak: przyjaźń, tolerancja, rodzina, historia, pokój, sztuka, bezpieczeństwo, zdrowie, piękno, wiedza, nauka, praca lub: miłość, zaufanie, solidarność, szczęście i jeszcze wiele innych ważnych słów.
Podczas happeningu przedstawiciele poszczególnych klas wznosili budowlę, taki symboliczny dom, w którym obecne są na co dzień, takie wartości, jak współpraca, zrozumienie, wolność i konstruktywne działanie na rzecz całej społeczności europejskiej.
Celem przedsięwzięcia było, z jednej strony rozbudzenie poczucia wspólnoty wśród społeczności szkolnej, z drugiej uświadomienie młodym ludziom, że język obcy nie dzieli, ale podkreśla bogactwo kulturowe i tradycję naszego kontynentu, którą to odrębność należy szanować i poznawać nawzajem.
Dodatkowym atutem takiej formy edukacji jest świadomość wartości współtworzenia dzieła a przy okazji nieprzewidywalna improwizacja, zabawa twórcza wszystkich uczestników przedsięwzięcia.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języków Obcych były też w szkole inne działania, przygotowane przez anglistów i germanistów: konkursy i imprezy, jak chociażby czytanie „łamańców językowych” czy konkursy z zakodowanymi pytaniami w systemie Q R.
Odpowiedzialna za całość, Katarzyna Felka, zdołała przekonać do swojego pomysłu całą brać uczniowską i pedagogów, którzy kibicowali swoim podopiecznym, bo nie łatwo zbudować dom, gdy na dworze silny wieje wiatr.
Wcześniej przydzielono każdej klasie odpowiednie słowa, takie jak: przyjaźń, tolerancja, rodzina, historia, pokój, sztuka, bezpieczeństwo, zdrowie, piękno, wiedza, nauka, praca lub: miłość, zaufanie, solidarność, szczęście i jeszcze wiele innych ważnych słów.
Podczas happeningu przedstawiciele poszczególnych klas wznosili budowlę, taki symboliczny dom, w którym obecne są na co dzień, takie wartości, jak współpraca, zrozumienie, wolność i konstruktywne działanie na rzecz całej społeczności europejskiej.
Celem przedsięwzięcia było, z jednej strony rozbudzenie poczucia wspólnoty wśród społeczności szkolnej, z drugiej uświadomienie młodym ludziom, że język obcy nie dzieli, ale podkreśla bogactwo kulturowe i tradycję naszego kontynentu, którą to odrębność należy szanować i poznawać nawzajem.
Dodatkowym atutem takiej formy edukacji jest świadomość wartości współtworzenia dzieła a przy okazji nieprzewidywalna improwizacja, zabawa twórcza wszystkich uczestników przedsięwzięcia.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języków Obcych były też w szkole inne działania, przygotowane przez anglistów i germanistów: konkursy i imprezy, jak chociażby czytanie „łamańców językowych” czy konkursy z zakodowanymi pytaniami w systemie Q R.
Odpowiedzialna za całość, Katarzyna Felka, zdołała przekonać do swojego pomysłu całą brać uczniowską i pedagogów, którzy kibicowali swoim podopiecznym, bo nie łatwo zbudować dom, gdy na dworze silny wieje wiatr.
Irena Ośka, rzecznik prasowy ZS nr 2