Dodam jeszcze, że nie powstał skansen wsi żuławskiej i szlak pielgrzymkowy św. Wojciecha. Większość tych rzeczy, o których mówię mogło być sfinansowane z projektów europejskich. Ale my gadamy o turystyce gadamy, gadamy. .. .
KANAŁ ELBLĄSKI nadal jest sierotą. Nikt nie robi mu lobbingu. „ Związek Gmin Kanału OSTRÓDZKO – Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego” nie jest zbyt aktywny. Żegluga Ostródzko - Elbląska jest leniwym monopolistą (bilety na rejs kosztuje 80 zł, podczas gdy bilet z Gdyni na Hel kosztuje 10zł). Nie mam możliwości powrotu z Buczyńca. Bo nie każdy chce płynąć do Ostródy. W Polsce powstało i powstaje kilka replik grodzisk, a my o Truso gadamy od 21 lat. Podobnie jest z koleją nadzalewową (Tanie tramwaje szynowe) i zalewem. (Mariny daleko do standardów minimum europejskiego). Nie ma stałych i tanich połączeń promowych, Tolkmicko - Krynica, Frombork - Krynica. Podczas podsumowania projektu „ Porozumienie na rzecz zatrudnienia” 10 na 10 powiatów regionu elbląskiego uznało ze największą szansa dl ich rozwoju jest turystyka. I CO ? Słowa, słowa, słowa. .. .PO PIERWSZE TUTYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
iw. Nie wiem, dlaczego twoje dziecko nie miało tuniki – szkoda. Ale często bywam w muzeum i widzę grupy dzieci w tunikach. I widzę tez twarze tych dzieci, zafascynowanych historia podawaną im w żywej i ciekawej formie przez pracowników muzeum z działu oświaty. Wspaniały zespół młodych ludzi, którzy z wielka pasją realizuj swoja prace. Ewo, Aniu, Piotrze wielkie brawo!!!
Anonimie. Tak, rozwija się prężnie. Bardzo prężnie. Mam przyjemność współpracować z muzeum i chciałbym by otwartość i zaangażowanie pracowników w to, co robią było norma dla innych instytucji. Aby oceniać prace jednostki samorządu, trzeba zestawić jej budżet z efektami działań. I tu wielkie brawa dla muzeum. Pani Kasprzyckiej życzę ponownego wygrania konkursu. A personelowi muzeum mówię: tak trzymać!
Drogie panie jesteście lepsza częścią ludzkości (dla tego chciałem mieć i mam dwie wspaniałe córki), należy wam się nie jeden dzień w roku, a wszystkie dni w roku. Kwiatek nie od święta, a od serca. Wszystkiego nejlepszego!!!
Dziękuje za mile słowa, ale raczej nie mam kompetencji. Koordynacją powinien się zajmować bardzo dobry menadżer. A właściwie zespół oparty o samorządy, związki gmin, biznes - branże turystyczna, organizacje pozarządowe i media, czyli lokalna grupa działania ->Lokalna Organizacja Turystyczna. Z przeciwnikami w jednym się zgadzam trzeba wszystkie projekty zbadać pod kątem finansowo - ekonomicznym, ekologicznym i społecznym? Bo nie wszystko jest przeliczalne na złotówki. Istnieje pojecie jak: wartość dodana. Duża, cześć kultury i sportu masowego nie przynosi efektów ekonomicznych, a mimo wszystko państwo i samorządy je dotuje tak jak i oświatę, drogi, parki itp.
Sterniku, a ja chciałbym, by nasi politycy mieli wizje rozwoju naszego regionu na 5,10,25 i 50 lat do przodu. Życie koryguje wizje, ale bez wizji nie ma rozwoju. Kiedyś jakiś wizjoner krasomówca wymyślił sobie totalnie nie ekonomiczną i nie potrzebna do niczego Wieże Eiffla – dziś najczęściej odwiedzany przez turystów obiekt na świecie.
Właścicielu, łajby płaskodennej, a po co teraz mają przypływać? Do tego skansenu z epoki komuny? Oni wiedza gdzie jest Zalew Wiślany? A jak tak bywałeś w tych portach to gdzie widziałeś promocje tego regiony? Turystyka to biznes. Najpierw trzeba przygotować dobry towar a potem odpowiednio go reklamować i sprzedać. Elbląskie ma fantastyczne atrakcje turystyczne, ale atrakcje bez toalety, dojazdów, parkingów, imprez itp. oraz promocji NIE SĄ PRODUKTEM TURYSTYCZNYM.
Podczas podsumowania projektu „ Porozumienie na rzecz zatrudnienia” 10 na 10 powiatów regionu elbląskiego uznało ze największą szansa dla ich rozwoju jest turystyka. To jest do zrobienia, ale kompleksowo. Nie gadając, a pracując zespołowo. A tak miliony euro omijają ten region.
No i jeszcze trzeba dodać, że nie mówi się o przekopie, jako kanale ulgi. Moim zdaniem powinno to być tez ważnym czynnikiem przy rozpatrywaniu tej inwestycji. (Potrzebne dokładne badania i wyliczenia) Uważam, że przekop powinien być dużo szerszy i za pomocą wrót powodziowych zmniejszać wysokość lustra wody podczas cofki. Kilkanaście cm na dobę może ratować życie i to mogą być te centymetry, których zabraknie do przelania wałów. Powódź zimą może być straszna na Żuławach. I minuty mogą stanowić o ludzkim życiu. Może tej wielkiej powodzi nigdy nie będzie, ale czy przy obecnych zawirowaniach klimatycznych da ktoś gwarancje? A czy/ nie daj bóg/ będą ofiary, to ich rodzinom powiecie, że przekop był za drogi, by go budować? Jak zaleje Żuławy, pola, zniszczy system melioracyjny, to tez powiecie ze przekop był za drogi?
Panie Włodku nie chodzi o przekop dla portu handlowego w Elblągu, takiego jak Gdynia czy Gdańsk. Chodzi o jachting i kompleksowe zagospodarowanie regionu elbląskiego, jako wszechstronnej oferty turystycznej. Mamy jeden z najciekawszych turystycznie regionów w europie. Malbork, Frombork, w przyszłości Truso i zbiory elbląskiego muzeum (W niektórych dziedzinach jedne z ciekawszych w Europie). Zalew Wiślany, Kolej Nadzalewowa, Mierzeja z plażami, Wzniesienie Elbląskie(małe Bieszczady)Kanał Elbląski z pochylniami, Jezioro Druzno i Zatoka Elbląska (ostoje ptactwa - raj dla miłośników ornitologii)Żuławy i zabytki techniki, przepompownie itd. .. .Przekop to wrota do tego regionu, tak jak E7 i połączenia kolejowe. Węgrzy maja tylko Balaton i jakoś na nim zarabiają.
I jeszcze jedno. Jako że turystyka się nieopłacalną dziedziną gospodarki to niegospodarni i głupi mieszkańcy Sopotu rozpoczynają prace nad projektem: Sztuczna wyspa na Zatoce Gdańskiej z ogromną marinąna setki jachtów, połączoną z lądem pomostem dla samochodów. Projekt ten wielokrotnie jest droższy od kosztów budowy przekopu przez Mierzeje Wiślaną. Ale oni nie wiedza jak się robi interesy i dba o kasę. Zresztą, tak jak mój znajomy, który przywiózł z Niemiec na zimowanie do Gdańska kilkanaście jachtów z Niemiec. No i ci niemądrzy mieszkańcy Wolina, co budują replikę grodu Wolin i robią wielki festiwal Wikingów i Słowian na 30 tysięcy turystów i reszta tych głupków, co to dbają o rozwój turystyki. Przepraszam za sarkazm, ale jak słyszę ciągle : „ . .. nie można, nie uda się, nie ma sensu” to jakoś humor mi się psuje. Grzech zaniechania to wielki grzech! Bo straconego czasu nie odzyska się nigdy!!!
Sporo pracy i trudu wielu ludzi, by ożywić ten region juz zostało zmarnowane. Nie powstała LOT - Lokalna Organizacja Turystyczna, a „ Związek Gmin Nadzalewowych” i „ Związek Gmin Kanału OSTRÓDZKO – Elbląskiego i Pojezierza Iławskiego” nie są zbyt aktywne. Żegluga Ostródzko - Elbląska jest leniwym monopolistą (bilety na rejs kosztuje 80 zł, podczas gdy bilet z Gdyni na Hel kosztuje 10zł). W Polsce powstało i powstaje kilka replik grodzisk, a my o Truso gadamy od 21lat. Podobnie jest z koleją nadzalewową i zalewem. Podczas podsumowania projektu „ Porozumienie na rzecz zatrudnienia” 10 na 10 powiatów regionu elbląskiego uznało ze największą szansa dl ich rozwoju jest turystyka. I CO ? Słowa, słowa, słowa. .. .PO PIERWSZE TUTYSTYKA SAMORZĄDOWCU!!!
Drodzy dyskutanci bijemy pianę. I dobrych kilka lat. .Cytując Wyspiańskiego:, ,. .. Pany mogłyby dużo mieć, gdyby chciały ino chcieć. .. ’ ’ Gadamy jak stare baby na temat budowy domu. „ . .Najpierw trzeba zbudować drzwi, . .. Nie, najpierw windę. .. .E, co wy gadacie najpierw prąd doprowadzić, . .. Nie! Gaz. .. .no, co wy, najpierw wodę, a właściwie to, po co budować? MŁODZI WYJADA, BO NIE MAJĄ DOMU! To, po co budować dom? A może po prostu dogadać się, zrobić plan i podjąć konkretne działania by przekopać mierzeje zrobić mariny z prawdziwego zdarzenia, zbudować parkingi, toalety wspierać biznes turystyczny w inwestowaniu, zrobić połączenia żeglugowe z Elbląga, Tolkmicka, Fromborka do Krynicy Zadbać o funkcjonowanie kolei nadzalewowej, zagospodarować Kanał Elbląski zbudować Truso, zrobić stanowiska dla ornitologów, ścieżki konne, rowerowe i piesze o standardzie europejskim. Zadbać o promocje, a biznes, turyści i koniektura pojawi się sama.
PAS - Podwórkowa Akademia Społeczna
Marszałek na Forum - zobacz jak było!
Przed sezonem turystycznym
Przed sezonem turystycznym
Przed sezonem turystycznym
Najmłodsi goście Muzeum
Nikt w muzeum się nie nudzi
Dzień Kobiet - potrzebny „relikt”
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?! (cz. 2)
Kopać czy nie kopać?!
Ruszają rozmowy w sprawie cieśniny
Kopać czy nie kopać?!
Kopać czy nie kopać?!
Kopać czy nie kopać?!