Międzynarodowa firma Transcom, prowadząca centra obsługi klienta dla różnych branż, otworzyła dzisiaj swój oddział w Elblągu. Docelowo zatrudni tutaj sto osób. - Elbląg jest pierwszym miastem średniej wielkości, w którym Transcom w Polsce będzie miał swoje biuro, bo jak wynikło ze zleconych przez nas badań, w tym mieście tkwi spory potencjał – mówi Grzegorz Baran, członek zarządu firmy. Zobacz zdjęcia z otwarcia oddziału.
Transcom miał w Polsce dotychczas trzy oddziały: w Olsztynie, Gdańsku i Białymstoku. Teraz przyszedł czas na Elbląg. - Od jakiegoś czasu obserwujemy, że w dużych miastach wojewódzkich potencjał rozwojowy w naszym sektorze maleje ze względu na brak dostępności kadr, biur, rosnącą konkurencję. Elbląg jest pierwszym miastem średniej wielkości, w którym Transcom w Polsce będzie miał swoje biuro, bo jak wynikło ze zleconych przez nas badań, w tym mieście tkwi spory potencjał. W dość krótkim czasie udało nam się zrekrutować zespół – mówi Grzegorz Baran, członek zarządu Transcom
- Cały czas rekrutujemy pracowników, zespół będziemy uzupełniać do końca roku, nasze wrażenia są bardzo pozytywne. Mamy przewidzianych 66 miejsc w Elblągu, co oznacza że pracując na zmiany jesteśmy w stanie dojść do 100 pracowników. Obecnie zespół liczy 30 osób. To, czym wygrywamy w procesie rekrutacji, to są nasi ambasadorzy, których już zatrudniliśmy. Oni potwierdzają, że jesteśmy zastawieni na rozwój pracowników, wspieramy ich, jesteśmy elastyczni, realizujemy cele razem z nimi – dodaje Jolanta Budzińska-Korneluk, client service manager w Transcom. - To, co oferuje Transcom, to ścieżka kariery. Dla osób bez doświadczenia w tej pracy - umowa zlecenie, dla osób doświadczonych – umowa o pracę. Po trzech miesiącach osoba bez doświadczenia zostaje junior specialist, potem - senior specialist, potem ekspertem. Z każdym etapem wzrasta jej wynagrodzenie. Od samego początku pracownik może liczyć na system motywacyjny, premiowy, który jest dostosowany do jego stażu pracy i zaangażowania.
Siedziba firmy mieści się jednym z budynków przy al. Grunwaldzkiej, w kompleksie po byłych zakładach Elzam. To tutaj powstało call center, do którego w pierwszym etapie rekrutacji podania złożyło prawie 400 osób.
- Na razie obsługujemy w Elblągu branżę telekomunikacyjną, ale docelowo – tak jak i w pozostałych naszych lokalizacjach – z reguły pracujemy dla 5-6 klientów z różnych sektorów – bankowości, ubezpieczeń, również AGD i automotive. Niewykluczone, że jeśli potencjał Elbląg nadal się będzie tak rozwijał, to z czasem otworzymy tu też projekty dla kolejnych klientów – zapowiada Grzegorz Baran.
- Bardzo się cieszę, że firma Transcom wybrała właśnie Elblag na kolejną lokalizację swojego oddziału. Nasze miasto jest otwarte na nowych inwestorów i nowoczesne usługi, do których należy sektor CRM. Mamy dogodne położenie, atrakcyjne tereny, nowoczesną infrastrukturę, uczelnie wyższe – te czynniki z pewnością przyciągają inwestorów. Jako samorząd od lat tworzymy również dobry klimat dla biznesu. Jak widać te działania przynoszą pozytywne efekty – mówił podczas uroczystego otwarcia oddziału Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Transcom to firma działająca w 20 krajach, mająca 50 centrów obsługi klienta, świadcząca usługi CRM dla polskich i zagranicznych korporacji z branży telekomunikacyjnej, finansowej, motoryzacyjnej, e-commerce czy windykacyjnej. Zatrudnia ponad 27 tys. konsultantów, którzy obsługują klientów międzynarodowych marek z różnych branż w 33 językach.