UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Dzisiaj sprzedali - niedługo ją odkupią ?
  • Portu w Elblągu nie będzie. UM Gdynia wykona prace DO GRANIC portu. Port jest sprawą miasta a " piniędzy nie ma i nie będzie ". Rzad nie proponuje WSPOMOŻENIA.
  • Obnażono prawdę o "porcie". Terminy nabywca też dostał elbląskie. A opłaty za grunt i działalność od kiedy ma płacić i jakie wysokie? Przez 10 lat będzie doił zysk i miasto nic z tego nie dostanie? Wystarczy że zrobi parking dla tira. Mentalność ludu `47.
  • @lipa - Jak "wyciąg" na Chrobrego.
  • Tak jeszcze niedawno rząd blokował sprzedaż działek w granicach portu, teraz ekipa Tuska ma to ewidentnie w głębokim poważaniu , Missan robi dokładnie to co Wróbel rozpoczòł, czyli nic a raczej dywersja gruntowa w granicach portu- tylko Elbląga żal
  • Nie będziecie mieli żadnego portu. Będzie to co było czyli parking dla tirów. Jak wybieracie tak macie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    6
    Beka z elblongów(2024-05-24)
  • Za to ciebie przyjął (ten od głowy). niestety nic nie poradził. beznadziejny przypadek.
  • Każda rozsądna osoba wie, że w obecnych warunkach elbląski port nie ma szans na większą działalność. Od wielu lat przewóz towarów odbywa się głównie transportem samochodowym, a jego udział wciąż rośnie. Jest to też jedną z przyczyn kłopotów polskich przewoźników kolejowych. Przez przekop nie wpłyną też jednostki, które zawijają do pobliskiego portu w Gdańsku czy Gdyni. W dodatku z wielu europejskich portów płyną również sygnały o spowolnieniu i spadku ilości obsługiwanych jednostek. Elbląski port w najbliższym czasie może być wykorzystywany jedynie rekreacyjnie, przez niewielkie podmioty oferujące wycieczkowe rejsy po Zalewie Wiślanym i Bałtyku. Ale tu wciąż jest dużo krzykaczy głownie politycznych myślących, że zjedli wszystkie rozumy. Za nic mają wszelkie analizy, wskaźniki, trendy i ekonomię. Tylko ujadanie by "być wciąż na fali. "
  • Porcie, porcie, porcie.... KTOŚ KIEDYŚ WRZUCI ZDJĘCIE TEGO PORU?! Do tej pory same zdjęcia parkingu dla 30 ciężarówek i dzisiaj zdjęcie pięknej trawy?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    Fredrik(2024-05-24)
  • Podobnie jest z tematem kolei nadzalewowej. Też jest wielu krzykaczy domagających się jej reaktywacji. Tyko żeby dziś to zrobić trzeba położyć na nowo cały tor, wyremontować wszystkie przejazdy i przejścia dostosowując do nowych wymagań. Byłaby to gigantyczna inwestycja nie mająca żadnego umocowania ekonomicznego, dlatego, że transport pasażerski w tym rejonie odbywa się przewozem autobusowym, a biorą w nim udział głownie uczniowie i osoby starsze, czyli ogólnie nie posiadające własnego samochodu. Z sesji Rad Miasta można się dowiedzieć, że samorządy już dopłacają do utrzymania tych istniejących połączeń. Nie ma precyzyjnych wyliczeń gwarantujących, że w sezonie turystycznym linia kolejowa miałaby obłożenie pokrywające koszty przejazdu i utrzymania. W tym przypadku również prywatny podmiot zagospodarował fragment tej lini. Działa we własnym zakresie, na swoje potrzeby i możliwości.
  • Elbląg nie ma portu.
  • Nakłady na kolej nadzalewową byłyby tak duże ( obecnie to około 650 - 700 000 000 zł ), że opłaca się dać dwa powiększone busy do obsługi tej linii z darmowymi przejazdami na jakie tam 10 lat. ( Likwidacja takiego połączenia, w przypadku braku pasażerów, to stosunkowo niewielki koszt ). Zaś na torowisku można zbudować ścieżkę rowerową, która zachwyci nie tylko mieszkańców regionu... A i tak koszt będzie mniejszy od renowacji kolei nadzalewowej.
Reklama