UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Podobnie jest z tematem kolei nadzalewowej. Też jest wielu krzykaczy domagających się jej reaktywacji. Tyko żeby dziś to zrobić trzeba położyć na nowo cały tor, wyremontować wszystkie przejazdy i przejścia dostosowując do nowych wymagań. Byłaby to gigantyczna inwestycja nie mająca żadnego umocowania ekonomicznego, dlatego, że transport pasażerski w tym rejonie odbywa się przewozem autobusowym, a biorą w nim udział głownie uczniowie i osoby starsze, czyli ogólnie nie posiadające własnego samochodu. Z sesji Rad Miasta można się dowiedzieć, że samorządy już dopłacają do utrzymania tych istniejących połączeń. Nie ma precyzyjnych wyliczeń gwarantujących, że w sezonie turystycznym linia kolejowa miałaby obłożenie pokrywające koszty przejazdu i utrzymania. W tym przypadku również prywatny podmiot zagospodarował fragment tej lini. Działa we własnym zakresie, na swoje potrzeby i możliwości.
  • Nakłady na kolej nadzalewową byłyby tak duże ( obecnie to około 650 - 700 000 000 zł ), że opłaca się dać dwa powiększone busy do obsługi tej linii z darmowymi przejazdami na jakie tam 10 lat. ( Likwidacja takiego połączenia, w przypadku braku pasażerów, to stosunkowo niewielki koszt ). Zaś na torowisku można zbudować ścieżkę rowerową, która zachwyci nie tylko mieszkańców regionu... A i tak koszt będzie mniejszy od renowacji kolei nadzalewowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    4
    GłębokaMyśl(2024-05-24)
  • @GłębokaMyśl - Twoje typowo zasciankowe maluczkie podejscie do sprawy kolei jest przerazajace. Mialismy juz takich w samorzadach ktorzy polikwidowali linie kolejowe jak chocby Prabuty -Jabłonowo, Malbork-Morąg, Całą sieć wąskotorową Lisewo, Malbork, Nowy Staw. Likwidatorzy powinni zostac surowo ukarani. Odcinkami zrobili tandetna droge rowerowa ktora przez swoja bylejakosc nie nadaje sie do uzytku. Ci maluczcy ludzie czesto ze wschodnim rodowodem działaja na tych terenach jak szarańcza nie zdajac sobie sprawy z tego ze latwo jest likwidowac a zbudowac cos od podstaw to sa ogromne koszty. Linie nalezy za wszelka cene utrzymac i wyremontowac, u Niemcow by to działało do dzis. Oni tam takich lini nie likwiduja, suza do przewozenia towarow, turystyki w okresie letnim. Całoroczne przejazdy w formie szynobusu maja ekonomiczne uzasadnienie. Braniewo, Frombork, Tolkmicko, Kadyny sa odciete od swiata. Likwidacja tej lini to barbarzynstwo podobne do uwalenia projektu portu przez motorowke i ćwierka. Ludzie malyczcy zahamowali i zniszczyli nasz region na kolejne dekady. Skandalem jest to ze ludzie z elblaga ktorzy zasiadali w sejmiku a glosowali przeciwko reaktywacji lini to zwykle łajdaki. Nazwac ich zdrajcami to jak nic nie powiedziec. Niestety ostatnie wybory nic nie zmieniły i te dzialajace na szkode miasta ponownie piastuja stolki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    3
    nigdy wiecej PO,PSL,SLD(2024-05-24)
  • @nigdy wiecej PO,PSL,SLD - Ty chyba nigdy nie byłeś w rejonach o których piszesz i nic o nich nie wiesz. Odcięty od świata to jest Twój umysł. Trzymać za wszelką cenę? A kto ma na to wykładać pieniądze i skąd? Może sam rozbijesz swoją skarbonkę? Zarówno przewóz osobowy i towarowy w regionie tej kolei funkcjonuje na wystarczającym poziomie. Za to poziom Twojej wiedzy i kompetencji jest zatrważająco niski, zaś nienawiści wysoki.
  • jak to, skad pieniądze? z funduszu sprawiedliwości. okradanie polaków najlepiej wyszło złajdaczonej prawicy.
Reklama