UWAGA!

Na nowe nabrzeże jeszcze poczekamy

 Elbląg, Na nowe nabrzeże jeszcze poczekamy
(fot. Mikołaj Sobczak)

Budowa Porta Mare zbliża się do końca, ale nadal nie wiadomo, kiedy rozpocznie się przebudowa sąsiadujących z tą inwestycją nabrzeży, za które odpowiada elbląski samorząd. Trwają rozmowy władz miasta z wykonawcą, który nie uzyskał jeszcze pozwolenia na budowę.

Umowę na modernizację nabrzeża od mostu Wysokiego w kierunku fosy miejskiej i mostu Kardynała Wyszyńskiego oraz od mostu Niskiego w stronę OSW Fala (odcinek w sumie ok. 450 m) ówczesny prezydent Witold Wróblewski podpisał z wykonawcą - Korporacją Budowlaną Doraco z Gdańska – w lutym 2023 roku. Firma ma do sierpnia 2025 roku czas na realizację inwestycji w systemie „zaprojektuj – wybuduj”, w tym 16 miesięcy na jej zaprojektowanie, ale te terminy – jak się okazuje – mogą być zagrożone.

- Wykonawca zgłosił się do nas z prośbą o przesunięcie terminu wykonania jednej z części inwestycji. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji. Musimy się z nimi dogadać, bo mamy świadomość, że czas leci, taniej nie będzie, a nie wiadomo czy znajdzie się nowy wykonawca w tych warunkach, które przez poprzedni rząd zostały stworzone. Wykonawca musi wydawać swoje pieniądze i transzami potem otrzymuje zwrot. Robimy wszystko, by tę inwestycję uratować. Rozmowy toczą się intensywnie, musimy na pewne zmiany uzyskać zgody w Banku Gospodarstwa Krajowego. Mam nadzieję, że się to uda – powiedział nam dzisiaj Michał Missan, prezydent Elbląga.

  Elbląg, (wizualizacja Porta Mare)
(wizualizacja Porta Mare)

Wykonawca nie ma jeszcze pozwolenia na budowę w sprawie tej inwestycji. A polega ona m.in. na przebudowie nabrzeża na odcinku łącznie 450 metrów wraz z wyposażeniem w urządzenia cumownicze i odbojowe, przebudowie pomostów pływających, kanalizacji, ale także na instalacji oświetlenia, zaopatrzenia w prąd i wodę czy renowacji terenów zielonych. W ramach projektu przewidywane jest również wykonanie ciągu pieszo-jezdnego od ul. Wybrzeże Gdańskie w kierunku ul. Warszawskiej oraz budowę parkingu do 200 miejsc przy ul. Warszawskiej. Wszystko to ma kosztować 30,3 mln złotych, z czego 26,8 mln zł to dofinansowanie z rządowego programu Polski Ład, a 3,5 mln to środki własne miasta.

Inwestycja towarzyszy budowie kompleksu kamienic z rządowego programu Fabryka, przeznaczonych pod wynajem dla przedsiębiorców i wartej ok. 100 mln zł. Przy artykule dołączamy wizualizację nabrzeża po planowanej przebudowie.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Cieszy, że Prezydent poważnie podchodzi do problemu, a nie chowa głowę w piasek. Wizualizacja piękna, nie mogę się doczekać realizacji
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    23
    20
    Wszystko ładnie, oby nie drog(2024-07-05)
  • Inwestycja jak zwykle od d strony zaczęta, na początku trzeba było zrobić nabrzeże a potem budować apartamenty. Jak ten sprzęt będzie tam teraz manewrował?
  • Oto skuteczność obecnej ratuszowej władzy jest taka że czego by nie dotknąć to klops.... i co w tym przypadku tez wina PIS.
  • Miasto tradycyjnie daje ciała, a już sie wydawało, że wreszcie duża i sensowna inwestycja w odbudowę i odzyskanie klimatu starego miasta szybko dojdzie do skutku.
  • Tak Tak poczekamy aż nastanie inny propolski rząd
  • @L T. - ale ty sobie zdajesz sprawę, że problem nie istnieje od miesiąca?
  • Coś niesamowitego! Można by było odnieść wrażenie, zapewne mylne i nie możliwe za rządów PO w naszym miescie (bo to same uczciwe dziewczyny i chłopaki), że firma X wygrała przetarg na realizację projektu bo założyła sobie, że z jakiegoś powodu władze miasta, zupełnie bezinteresownie, zgodzą się aby wydłużyć termin budowy. Dlatego całkiem przypadkowo dali najniższa cenę wiedząc, że jak nie dadzą niskiej ceny to przegrają przetarg ale wiedząc, że później będą mogli zwiększyć cenę, wydłużyć czas budowy aby zarobić krocie. Pozostałe firmy nie przyjęły takiego założenia, uczciwie wyceniły projekt i przegrały wyścig o budowę. Władze Elbląga w trosce, a jakżeby, Elbląg, jego rozwój, będą się starały o zgodę na zwiększenie kosztów o wartość X ale wszystko w szczytnym celu. To nic dla władz Elbląga, że miasto zadłużył się o większą kwotę niż planowana wartosc, przecież czego nie robi się dla idei, dla następnych pokoleń (coraz większe długi). Jeśli nie wierzył bym w ten szczytny cel mógłbym odnieść wrażenie, że to jakiś "wałek" ale to na pewno to nic z tych rzeczy.
  • Poczekamy i cztery lata jak rok trzeba czekać na zmianę rozkładu jazdy.
  • Oczywiście że nie od miesiąca bo Elblągiem ( z 1,5 roczną przerwą) zarządza CAŁY CZAS TA SAMA EKIPA !!! Tu się zgadzamy Towarzystwo Wzajemnej Adoracji w Elblągu ma się wspaniale od ponad 30 lat-- tylko czy miasto to udźwignie i mieszkańcy którzy nagminnie uciekają ( systematyczny spadek liczby mieszkańców i to tych młodych którzy mieli budować przyszłość ale widzą beznadzieję pozostawania w tym mieście)
  • To jak to będzie, biura na najwyższym standardzie będą działać a wokół nich będą koparki pracować lub, krzaki rosnac??? Hashtagi: #Nowatkowskimaciej@wp.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22
    3
    Ojojoj(2024-07-05)
  • PIS = Dezinformacja i kłamstwa
  • "inny propolski rząd" - czyli rosyjski z PIS co macha flagami i grabi do siebie?
Reklama