UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @bigs - Tusk podzielił? Wy naprawdę macie wyprane mózgi. Jakoś nie kojarzę aby przed 2015 rokiem były takie podziały jakie są teraz, teraz nawet rodziny są skłócone. To nie jest wina Tuska tylko Kaczyńskiego. On wie że skłóconym narodem można łatwiej kierować. Ile razy wyzywał i dzielił Polaków na swoich wiecach, Tusk przynajmniej tego nie robił. Komuchom w PRL się nie udało skłócić narodu, a zrobił to dopiero Kaczyński.
  • Temat jest zbyt skomplikowany aby społeczeństwo wybierało co zrobić z portem. Społeczeństwo może wybierać czy zakupy robić w Biedronce czy w Lidlu. Decyzja o porcie wymaga wiedzy eksperckiej w wielu dziedzinach. Dlaczego nie ma edukacyjnych spotkań z ekspertami, którzy obiektywnie wyjaśnią zawiłości tematu? Wpływy podatkowe i efekty ekonomiczne dla obu opcji. Problemy z zagospodarowaniem i powiększeniem przestrzeni portu. Problemy rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej. Koszty i ramy czasowe realizacji inwestycji, perspektywy zleceń na portowe usługi. Wyjaśnią działanie - łańcucha dostaw, armatora, spedytora, przewoźnika, rodzaje ładunków. I to co najważniejsze - odniosą się do wykonalności inwestycji. Emocje, nienawiść, cwaniactwo, wpuszczanie ludzi w kanał a nie szerzenie wiedzy o tym co się musi wydarzyć, żeby IV Port RP mógł powstać, to narzędzia politycznej walki? Zdanie niedouczonego w temacie portu ludu, który żyje emocjami, należy mieć w d u p i e. Jedni zagłosują bo komunikacja i brak basenu czy kolei nadzalewowej ich wkurza a inni bo pisowskie łachudry chcą wały robić i zarobić na porcie. Dlaczego nie ma spotkań z ekspertami? Głupi lud czy hodowanie dzbana może pomóc w zwycięstwie i konsumpcji profitów? Prawda jest zbyt niebezpieczna bo może lud wpadnie na to o co gra się toczy?
  • @Do_pomorskiego - Naprawde porownujesz porty Szczecina i Gdanska do strumyka prowadzacego do parkingu dla tirow?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3
    3
    Niestety z Elblaga(2023-04-25)
  • @Cz - Temat nie jest ani zbyt skomplikowany ani nie ma potrzeby tłumaczenia przez ekspertów. Miasto zarządzane przez opozycję nie ma żadnej koncepcji ani grosza przy duszy, a państwo które chce być udziałowcem ma jedno i drugie. Reszta jest zwykłym i szkodliwym oportunizmem miejscowej władzy która krok po kroku się pogrąża i nie służy interesom mieszkańców. Wynalazcy mini tężni i mini torów łyżwiarskich wzięli sie za wielka politykę zamiast służyć nam. Koniec, kropka.
  • @Realista1 - Komu chcesz tłumaczyć? I w jakim celu? Pieniaczom ignorantom, zaraz się znudzi jak przestaniesz reagować na te zaczepki - ich kariera nieubłagalnie sie kończy I zaczynają już przebierać nóžkami. Nic nie trwa wiecznie I na szczęcie już niebawem przestaną nas dręczyć tą polityczną wojenką
  • @Do_pomorskiego - Autor się nie czepia, bo pytanie Wróblewskiego brzmi "Czy uważa Pani/Pan, że Port Morski w Elblągu powinien pozostać nadal własnością miasta?", więc nie siej dezinformacji.
  • Wskaż nam proszę tą rządową koncepcję. Elementarne prace umożliwiające dopływanie tu statków to nazywasz koncepcją? To już dawno powinno być zapisane w planach inwestycyjnych Urzędu Morskiego i przez nich wykonane. Ten magiel nie zaczął się wczoraj tylko w chwili kiedy ujawniono, że UM Gdynia nie planuje prac do samego portu. Sami mają obsuwę z pogłębieniem toru wodnego, jakoś nie szły te prace równolegle do przekopu. Fiński wykonawca też jeszcze z rok będzie produkować pogłębiarkę, żeby stan toru wodnego utrzymywać jak należy, no tak to kalkulowano przetargi, że ciągle było za drogo i obniżono kryteria dla stateczku technicznego. A czas leciał. Gospodarka sama wytworzy popyt na usługi portowe jeżeli będzie to atrakcyjne dla sektora transportowego. Nikt tu z nakazu nie będzie odsyłany z portu Gdańsk / Gdynia do Elbląga.
  • To oznacza że Araby maja wiekszościowy pakiet w Lotosie i moga wszystko blokować a nawet odsprzedac swoje udziały komu tylko chcą a były Lotos i udziałowcy nie maja juz prawa głosu.
  • @Z niderladow - Siedz tam i nie zawracaj głowy nam tu mieszkajacym. Ci za granicą powinni mieć zakaz wypowiedzi a jeśli już wpływu na miasto.
  • @Niestety z Elblaga - Chodzi o stan prawny portu w Elblągu. Od 1998 roku obowiązuje ustawa o portach morskich. Według niej mamy w Polsce kilkadziesiąt portów morskich ale tylko trzy mają rangę portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki iRP. Takimi portami kierują zarządy tych portów, które są spółkami rządu i samorządu miast portowych 51/49 proc. (Gdańsk, Gdynia i zespół portów Szczecin - Świnoujście). I zupełnie nie chodzi tu o PiS czy jakąkolwiek inną partię tylko o Państwo Polskie. Jak się mają te porty oraz miasta, zwłaszcza najmniejsze Świnoujście? Nie trzeba opisywać, widać to wyraźnie. UM w Elblągu nie sfinansuje sieci kolejowych, urządzeń portowych, nowych basenów itp. Może to zrobić rząd. Ale ten nie zrobi nic bez legalnego udziału. Tak więc panowie Wcisla i Wróblewski robią wszystko aby usytuować nasz (czytaj: ICH) port wśród tej większej grupy jak Nowe Warpno, Ustka lub Tolkmicko. Dlaczego? Bóg to wie i oni sami. Na szczęście nie wie tego prokurator bo może wtedy objawiłyby się prawdziwe powody??
  • Pytanie powinno być proste : Czy chcesz aby miasto Elbląg rozwijało port Elbląg poprzez inwestowanie w niego 0 złotych?
  • Mam propozycje. Zaprośmy do Elbląga panią Dulkiewicz albo pana Szczurka, prezydentów Gdańska i Gdyni. Zapytajmy jak funkcjonują od 25 lat porty w ich miastach i same miasta przy tych portach, których zarządy to właśnie spółki rządu -51% i miasta - 49 %. Dodajmy, że to stan z 1998 roku bo miasta te już dawno pozbyły się większości swoich udziałów na rzecz prywatnych podmiotów. Spytajmy czy u nich też ktoś organizuje ankiety, referenda i podobne cyrki albo czy mają takie w planach? Bsp
Reklama