UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Sorki za być może głupie pytanie (nie jestem z Elbląga i nie do końca rozumiem te przepychanki). Nie lepiej by było wybudować port w Kadynach, wyremontować drogi i Kolej Nadzalewową? Być może zamiast pogłębiać tor wodny do Elbląga bardziej by się opłacało go pogłębić do Fromborka, każdy by trochę skorzystał i nie byłoby się o co kłócić. I druga kwestia mnie mocno frapuje. Jeśli rząd miałby kupić (dofinansować) port kwotą do 100 mln zł za 50+% udziałów (co dałoby wycenę na poziomie 200 mln zł, to oznacza, że on teraz już jest warty 100 mln zł (za obecne 100% udziałów). To oznacza, że on powinien obecnie generować ok.10 mln zł zysku netto rocznie (Wskaźnik C/Z=10). To mi się jakoś nie chce wierzyć. Port obecnie tyle nie zarabia, prawda? Ile mniej? Połowę? 1/10? 1/20? To na jakiej podstawie taka wycena? Mnie po prostu zastanawia racjonalność tego sporu. Może lepiej Elblągowi pozostawić parking dla TIRów i wszyscy będą szczęśliwsi. Po co się tak kłócić. W Kadynach się ludzie ucieszą. Hashtagi: #portwkadynach
  • @J_J - Gdzieś między Połoninami a Suchaczem... w Kadynach nikt się nie ucieszy, bo to piękna miejscowość o dużym potencjale turystycznym i port rozjechałby ją do zera. Port w Elblągu zarobił w ostatnich latach prawie 13 000 zł !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2023-04-26)
  • @J_J - Pomyliłeś pojęcia. Wskaźnik C/Z nie ma żadnego odniesienia dla spółek nie notowanych na GPW. Wartość portu nie jest nikomu znana i te mityczne 100mln ma jakiekolwiek odniesienie do wartości spółki. Port mając dostęp do otwartego morza jest atrakcyjny gospodarczo. Jest to prostu polityczny pat, rząd nie wykona toru wodnego bez przejęcia spółki bo tak sobie wymyślili w Warszawie. Rząd gdyby był zainteresowany tym portem to by go przejął spec ustawą. Mogą zrobić wszystko strefę stworzą wolną od podatku i miasto złotówki nie obejrzy w podatkach lokalnych. Zapłacą miastu jakieś drzazgi za same grunty i do widzenia sporny porcie. A na ten moment szopkę urządzają a do wykonania jest tylko to co ustawową należy do rządu, tłumacząc jak krowie na rowie, rzeki są własnością Państwa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Darecki42(2023-04-26)
Reklama