UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Trzymam kciuki"trzymaj ale innych w to nie mieszaj
  • A temu panu marzy się albo bycie prezydentem Elbląga albo prezesem portu?
  • Taki mocno konkretny gość. Może i miałby szanse i pomysł na Elbląg.
  • ta, pomysł. tam raczej nikt nie ma swoich pomysłów, wszystko rodzi się w jednym geniuszu
  • Wszystko ma być, ,państwowe, ,czyli pisowskie? A reszta zęby w tynk?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    13
    akuku(2022-09-22)
  • Problemem nie jest port, ani kanał. Problemem są ładunki. Są tysiące portów, statków, kapitanów chcących przyjmować i wysyłać ładunki do Elbląga. Problemem jest brak firm w Elblągu chcących transportować swoje lub do siebie towary. Budujcie słodownię, cementownię, zakłady zbożowe, rafinerię i inne takie zakłady. Może fabrykę baterii do samochodów elektrycznych, albo hutę produkującej materiały dla niej. Niech miasto zainwestuje kilka miliardów (składki obywateli po kilka milionów) i ze dwa takie zakłady Prezydent wybuduje. A jak obywatele nie chcą złożyć się po parę milionów, to nich znajdą kogoś w Elblągu, albo poza, kto dopuści firmy z innym niż miasto właścicielem. A może nawet znajdzie takiego inwestora. Na razie największym zakładem jest szpital. Ale trudno spodziewać się, że kilkaset tysięcy ton gipsu zamówi. Czy Prezydent podpisał umowę z Browarem, Wójcikiem i GE na wywóz towarów od nich? Sto ton rocznie?
  • Pisiory wystarczy że ludzi "domykacie "wielu z nas braknie na gigantyczne rachunki żywność leki itp
  • @entuzjasta - Huta na Żuławach / przemysł na najlepszych ziemiach rolnych w Polsce... To mógł wydumać tylko inteligent z populizmu i socjalizmu - entuzjasta kaczego rowa. To ile milionów dorzucisz chłopczyku do kupki ? ! "Czy Prezydent podpisał umowę z Browarem, Wójcikiem i GE na wywóz towarów od nich? Sto ton rocznie?" 9 razy więcej płynie jednym zestawem barek do Kaliningradu jednym rejsem...
  • Z Kim tu pertraktować?Zgliński jeszcze nie zdążył zrobić listy potrzeb I chyba jako dyrektor portu, dalej nie wie co potrzebuje!!Widziałwm w swoim życiu wiele komedii, ale takiej jeszcze nie, w b.. szefowa wie co I jakie panienki potrzebuje, w porcie szef...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    2
    Pełna profeska.(2022-09-22)
  • To I tak szybciej jak przez ruską cieśnin
  • @entuzjasta - Problem podstawowym jest ta demagogia. Jakiż to cud ekonomiczny nastąpi w handlu morskim po otwarciu przekopu. Rok obrotowy 2021 dla portu Elbląg: 125,1 tys ton. (gdzie powiedzmy sobie jasno węgiel stanowił tylko 30%, reszta to nadal Kaliningrad budowlanka, drewno itd). Niech ten port nabierze tempa, niech odpracuje na innych rynkach to co stracił na kierunku Rosja, niech nabija obroty x10 i zrobi ponad 1 mln ton. Nadal będzie to ponad 50x mniej niż Gdańsk z wynikiem 53mln ton za 2021 (pomijając 2118 tys TEU jednostek kontenerowych = ponad 2 miliony kontenerów w formule 20' feet). Kontener z Gdańska do Elbląga naczepą jedzie 60min. Pokaż mi takiego co będzie czekał na statek dowozowy dodatkowe dni, zanim łaskawie skompletuje się kontenery dedykowane do Elbląga, gdzie ostatecznie i tak TIR podejmie to z Portowej do siedziby firmy. Dłużej, drożej i do bani. Odwracając sytuację w eksporcie będzie to samo. Czas frachtu dodatkowe zbędne dni, zbędne koszty itd. Elbląskie firmy obracają się w handlu zagranicznym to realia znają same. Śmieją się pod nosem.
  • To ja zrobie liste potrzeb: 1.Poglebienie portu na calej dlugosci do mostru K. Wyszynskiego (1000lecia) 2.Nowa obrotnica o promieniu 200m 3.Budowa nowych nadbrzezy od strony Radomskiej 4.Budowa nowych drog dojazdowych do portu i nowa bocznica kolejowa od strony ul. Radomskiej To jest plan minimum, ale dokladam do tego jeszcze przebudowa mostu UE i mostu kolejowego na most obrotowy/zwodzony. Remont trasy nadzalewowej przynajmniej do Suchacza, gdzie ma powstac terminal zewnętrzny. Za powyzsze rzad moze zostac udzialowcem wiekszosciowym 51%, takze miasto ze swoimi 49% i tak bezdzie zaraabiac.
Reklama