UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • To ja zrobie liste potrzeb: 1.Poglebienie portu na calej dlugosci do mostru K. Wyszynskiego (1000lecia) 2.Nowa obrotnica o promieniu 200m 3.Budowa nowych nadbrzezy od strony Radomskiej 4.Budowa nowych drog dojazdowych do portu i nowa bocznica kolejowa od strony ul. Radomskiej To jest plan minimum, ale dokladam do tego jeszcze przebudowa mostu UE i mostu kolejowego na most obrotowy/zwodzony. Remont trasy nadzalewowej przynajmniej do Suchacza, gdzie ma powstac terminal zewnętrzny. Za powyzsze rzad moze zostac udzialowcem wiekszosciowym 51%, takze miasto ze swoimi 49% i tak bezdzie zaraabiac.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    2
    Realista1(2022-09-22)
  • @Realista1 - Ten plan to na wypasie. Takie inwestycje spowodowalyby, ze wkrotce dogonilibysmy nasza stolice szuwarowa. Rozumiem, ze ten ktos KTO minusueje to z olsztyna jest?
  • @Realista1 - Nie róbmy k.. z logiki. Spójrz na port w Gdyni, jeden ślimak z estakady Kwiatkowskiego, mini parking i wszystko hula. Elbląg ma lepsze parametry dojazdu na S7 i obwodnicę niż Port w Gdańsku czy Gdyni gdyby to był argument dla importerów. Żadna jednostka handlowa, bo i po co, nie przekroczy granicy mostu Niskiego. Wypisz wymaluj aktualne parametry toru wodnego dla portu elbląskiego - głębokość toru wodnego - 2,0m w warunkach ekstremalnych 1,8 m a idąc dalej powierzchnia portu jakieś grube hektary 404 ha, długość nabrzeży portowych - 3,686 km vs rzeczywistość i wszystko kątem oka można obejrzeć z mostu UE. Doczekajmy chociaż tej obrotnicy i pogłębienia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    Darecki42(2022-09-22)
  • @Darecki42 - To ty nie rob d.. z logiki. Skoro na Bulwarze mamy ekstra nadbrzeza i mosty za miliony to niech to miejsce przynajmniej tetni zyciem turystycznym, to tez jest zarobek. NIech tam przyplywaja np. duze jachty. A co do reszty, chyba zapomniales ile zakladow jest po drodze od mostu UE do Mostu Niskeigo. Tam jest okolo 160firm i pelno nadbrzezy, a do tego stara niemiecja obrotnica. To wszystko nalezy poglebic i to wykorzystac, Most UE dzis stanowi zawalidroge i blokade na rozwoj portu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    Realista1(2022-09-22)
  • @Realista1 - Ten most UE predzej czy pozniej i tak nalezaloby przebudowac na 2 pasmowu ze sciezka rowerowa i chodnikiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    Ferdek.Schichau(2022-09-22)
  • @Realista1 - Jak jesteś specjalistą od gumowych dzwonków to głosu nie zabieraj. Most UE blokadą. Urojenia. Przejedź się do Trójmiasta jak wygląda proporcja logistyczna dróg i dojazdu do skali portu. Żadnych cudów tam nie doświadczysz. Jedna brama, jedna nitka do wyjazdu i wjazdu. Atrakcyjnie gospodarczo ma być port, jego lokalizacja, a nie nowy asfalt. Miliardy można wydać a w porcie wiatr będzie hulał a skala przeładunków może skoczy o 10%, może o 15%. Skoro Bulwar ma wg Ciebie extra nabrzeża to gdzie ten ruch turystyczny. Ktoś tam czasem zacumuje i tyle. Słyszałeś o zapotrzebowaniu firm z rejonu Stoczniowa na przyjmowanie statków ??? Bajki sobie możesz pisać do woli. Niech sobie cumują ile wlezie proceduralnie i tak potrzebuje jednostki administracyjnej takiej jak port, celny, odprawa itp.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    4
    Darecki42(2022-09-22)
  • @Realista1 - Szacowany koszt objawionych pomysłów to około 2 000 000 000 zł. Jeśli chcesz budować terminal zewnętrzny to po jakie licho chcesz inwestować w parking dla TiRów udając, że to port ? Bez twardej głupoty nie da rady... ? ! Turystyce obrotowe mosty nie są potrzebne, bo niewielkie jachty opuszczą maszt, a motorowe się zmieszczą... Zamiast tego miasto mogłoby zagospodarować sensownie parking dla TiRów i tam mogłyby bez problemu cumować żaglowce w pobliżu ładnego osiedla nad wodą, jakich powstaje teraz całkiem sporo w całej Europie... ale NIE ! W Elblągu, nieomal w centrum ma funkcjonować port... żeby statki dymały 10 km wąską rzeką, bo to sport zdrowy i fajny, a przy tym ekstremalny. To się nazywa OBŁĘD !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @Darecki42 - Slyszalem o takim zapotrzebowaniu, nawet jest remontowane nadbrzeze w dawnej Fosie popielnej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Ferdek.Schichau(2022-09-22)
  • @Darecki42 - Tylko te linie kolejowe z dźwigami bramowymi...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @GłębokaMyśl - Taki zaglowiec juz jednak nie przeplynie, a on dziala jak magnes na turystow
Reklama