UWAGA!

To ma być sygnał dla władz

 Elbląg, Kolej nadzalewowa powróciła w 2010 r. Pojeździła trzy sezony i przestała z powodu braku środków
Kolej nadzalewowa powróciła w 2010 r. Pojeździła trzy sezony i przestała z powodu braku środków (fot. arch. AD)

- Każda z tych miejscowości ma coś wyjątkowego, gotowy produkt turystyczny. Kadyny mają zabytkową stadninę, Suchacz ma plażę a Frombork katedrę. Kolej mogłaby to wszystko połączyć w jedno – mówi Kamil Zimnicki z elbląskiego oddziału PTTK. Właśnie trwa głosowanie, które ma pokazać władzom na co powinny zwrócić uwagę, zwłaszcza teraz, gdy Unia Europejska w dużej mierze stawia na kolej.

10,2 mld euro- tyle Unia Europejska przeznaczyła na projekty związane z koleją w Polsce. W związku z tym ogólnopolska fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu ogłosiła plebiscyt o nazwie Kolej 2022.
       Wśród przedsięwzięć, na które stawia CZT jest również kolej nadzalewowa, czyli linia, która decyzją Polskicj Linii Kolejowych została wyłączona z eksploatacji.
       - To głosowanie ma pokazać władzom, co jest ważne w regionie, również z punktu widzenia mieszkańców. Projekt, który wygra zostanie przedstawiony marszałkowi województwa – tłumaczy ideę plebiscytu Kamil Zimnicki z elbląskiego oddziału PTTK.
       Kolej 2022 to nie tylko propozycja, ale i konkretne wyliczenia. I tak remont tej trasy, czyli wymiana nawierzchni, modernizacja peronów czy systemów sterowania, ale w minimalnym zakresie, czy wymiana oświetlenia, według obliczeń wyniósłby 40 mln zł.
       Według Kamila Zimnickiego kolej byłaby atrakcją nie tylko samą w sobie, ale i swego rodzaju łącznikiem.
       - Każda z tych miejscowości ma coś wyjątkowego, gotowy produkt turystyczny. Kadyny mają zabytkową stadninę, Suchacz ma plażę a Frombork katedrę. Kolej mogłaby to wszystko połączyć w jedno – mówi dodaje, że przy tym wszystkim trzeba zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. - Trzeba na to spojrzeć również tak, że tak naprawdę wciąż nie ma pomysłu na to, jak wykorzystać walory Wysoczyzny Elbląskiej. Można powiedzieć, że każdy sobie rzepkę skrobię, ale brak jednej, spójnej wizji na ten temat.
      
       Głosowanie potrwa do 20 listopada. Każdy kto chciałby zagłosować na kolej nadzalewową może to zrobić pod tym adresem.
      
      
mw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Pamiętamy Suchacz czy Kadyny z lat 50-tych to były perły zalewu tu odpoczywało pół Elbląga, ale dziś jest to możliwe pod warunkiem że zmieni się burmistrz Tolkmicka obecny nie robi Nic w tej sprawie.
  • GŁOSUJEMY!Popieram reaktywację. czas sięgnąć po fundusze unijne. Bruksela teraz daje ochoczo w latach 2014/2015 kasę właśnie na rozwój kolejnictwa. Można też zrobicćtaka hybrydę, połączyć kolej z tramwajem. Jak?Ja już Wam pisałem jak tę kolej ożywić. Postawić słupy trakcyjne, zrobić rozjazd do ul. Browarnej, zamontować wewnątrz torowiska trzecią szynę, do szerokości toru, by Tramwaje Elbląskie mogły się nimi poruszać i byśmy mieli szybki tramwaj podmiejski. proste? Zyskały by na tym :Suchacz, Tolkmicko, Frombork i Braniewo. Sam bym chętnie jezdził na zakupy do Tolkmicka na ten ich nowo pobudowany ryneczek, albo do Suchacza popluskać się w Zalewie i powylegiwać się na plaży.
  • jakie to wszystko piękne bo wybory zaraz, żenada. !!!!!
  • Projekt rewitalizacji Kolei Nadzalewowej powstał dużo wcześniej, latami był kosultowany. Nie ma znaczenia, ze teraz wybory. Projekt jest nie zależny od żadnej partii.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    GŁOSUJEMY!(2014-11-14)
  • głosujemy za !
  • Wybaczcie, ale to jakieś mrzonki chorych i nieumnych ludzi, którym coś się wydaje przed wyborami - zarządca tego mienia - PKP dawno położył na tym krzyżyk a ponieważ jest to instytucja stojąca nad przepaścią nie może się posunąć do przodu (sic). Natomiast wszystkie plany bez uzgodnienia i szczegółowej akceptacji tego schyłkowego przedsięwzięcia są bez sensu, bo tylko oni niestety mogą "coś" zdecydować (są zarządcą nieruchomości będących własnością Skarbu Państwa) a wszystkie ruchy pozostałe to tylko pozory i bzdety odkrywane w akcjach
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    4
    AMalejużniekoniecznie(2014-11-14)
  • W poniedziałek już zapomną o tej kolej bo będą już u korytka.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    TAKO45(2014-11-14)
  • żałosna ta wypowiedź Pana z PTTK, gdzie atrakcją ma być plaża nad Zalewem, brudnym zresztą, stadnina w upadłości, półtorej knajpy w Kadynach i trochę więcej barów i jedna katedra we Fromborku no i półtorej knajpy z zapaskudzonym przez ptaki falochronem w Tolkmicku. Z wyjątkiem Katedry, reszta jest tak banalna jak zupa pomidorowa. I próbuje się nam wciskać kit, że są to wielkie atrakcję, które przyciągną turystów. Załosne!!!
  • A może lepiej ścieżkę rowerową wybudować z pełną infrastrukturą. To by była dopiero atrakcja sama w sobie.
  • Mógł pociąg pędzić chociaż 3 razy dziennie. Trzeba Elbląg Zdrój wyremontować bo wygląda jak speluna jakaś.
  • DLA pozbawionego kąpieliska Elbląga mógłby być Suchacz naturalnym terenem pływackim i rekreacyjnym ale w Suchaczu też jest brak kąpieliska. Sama plaża chociaż ładna nie spełnia wymogów stawianych obecnie publicznym kąpieliskom. A wtedy i kolej nadzalewowa miałaby rację bytu. Przynajmniej w sezonie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    Zabasen(2014-11-14)
  • Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem. .
Reklama