@Produkcja - nie prawda :)pracowałem w firmie 4 lata czyli 48 miesięcznych wypłat, od pierwszej niepełnej wypłaty miałem premię na umowie nazwaną jako "premia uznaniowa"(która w rzeczywistości była premią akordową), dodatkowo w dokumencie takim jak "warunki zatrudnienia"było napisane stawka podstawowa oraz może występować premia uznaniowa, no i za ostatni miesiąc nie dostałem premii, kierownik zwalał winę na brygadzistę brygadzista na dyrektora - a dyrektor stwierdził iż stwierdzenie "może występować"oznacza nic innego jak nie musi występować premia. Wizyta u darmowego prawnika przy PIP wszystko wyjaśniła :)mianowicie jeśli przez cały okres zatrudnienia miesiąc w miesiąc ta premia była wypłacana - to pracodawca za ostatni miesiąc musi ją wypłacić, warunek jest jeden musimy udowodnić to najlepiej kwitami z rozpiską wypłaty, ewentualnie wyciągami z konta, po przedstawieniu sytuacji i aferze na całą firmę (bardzo duża firma z siedzibą w Poznaniu), premia została mi wypłacona :)