UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • ". .. .. Niemcy przyjadą pokazać nam do czego służą linie kolejowe. .. " no to przyjmijmy z wdzięcznością ofiarowany nam pokaz i skierujmy tę lokomotywę z wagonami wypełnionymi jak przypuszczam Niemcami w wieku po sześćdziesiątce do Sztuthuffu albo Oświęcimia. Nauczmy się czerpać garściami z niemieckiej myśli technicznej !!!!! Hero.
  • Gdy pociąg dojedzie do Elbląga zadbajmy o miejsce w wagonie dla Aborygena Miejscowego. Hero.
  • Br52 a nie 52.. .
  • Ciekawe kto tę podróż zorganizował, nic o tym nie piszą !!!!!
  • @wungiel: Oczywiście że jest to zanieczyszczanie środowiska, tak samo jak każdy inny transport - przecież nawet samochody spełniające najnowszą normę emisji spalin "wypluwają z siebie" pierwiastki ciężkie. Ale do takiego pociągu pasażerskiego spokojnie wystarczy jedna lokomotywa o mocy 1000-1500 KM (tu jadą dwie, bo to pociąg nadzwyczajny) i może on wieźć np. 1000 osób z prędkością ~100 km/h. Czyli wypada 1-2 koniki mechaniczne na pasażera. Teraz policz sobie ile takich silników będzie smrodziło, gdy wszyscy pojadą samochodami. I kto tu zanieczyszcza?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    focista(2013-09-30)
  • @hero: Niemieckich obozów koncentracyjnych nie podziwiam, zaś ichnią organizację transportu - owszem. Widzisz tu jakąś sprzeczność?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    focista(2013-09-30)
  • Na trasie Elbląg -Braniwo tzw kolej Nadzalewowa powinny jeżdzić stare parowozy i wagony. Są w Polsce i czekają te starocie kto je weżmie.
  • @focista-NIE JESTEM DO KOŃCA PRZEKONANY. Biorąc pod uwage sprawnośc tych maszyn, oraz brak jakich kolwiek filtrów to chyba te 200 nowoczesnych aut (zakładam ze jadą z psażerami tak jak pociąg) z pewnością mniej zatruje atmosferę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    3
    wungiel(2013-09-30)
  • Ol49 – Parowozy budowane w latach 1951-1954 w Fabryce Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Wyprodukowano łącznie 112 sztuk dla PKP i 4 sztuki na eksport do Korei. Parowozy tej serii przeznaczone były do obsługi pociągów osobowych i lekkich pociągów pospiesznych. Miały zastąpić przedwojenne parowozy Ok1 i Ok22 w pracy pociągowej. Jest to najmłodszy wyprodukowany w Polsce parowóz pasażerski – pierwszy wyjechał z fabryki w grudniu 1951.Od dawna słynie z nich Parowozownia Wolsztyn – jedyna w Europie prowadząca parowozami ruch planowy. Wolsztyńskie "oelki" prowadzą na co dzień pociągi do Poznania. .. .. A w Elblągu produkowano parowozy Ty - 2,z których to części po wojnie powstały Ty -42.. .Parowozów Ty42 zbudowano w Polsce około 150.Parowozy Ty2 budowano również w Elblągu w Zakładach Schichau - Elbing, do stycznia 1945 roku zbudowano 505 sztuk. Jest to parowóz przeznaczony głownie do pociągów towarowych i rozwija prędkość do 80 km/h
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    0
    Elblążanka....(2013-09-30)
  • Wszyscy chcą zarabiać na turystyce, a nie widzą, że taki pociąg to może być dużą atrakcją. Byłem z dziećmi latem w skansenie w Chabówce (Małopolskie), pojechaliśmy takim pociągiem przez Rabkę do Mszany Dolnej. Około 40 minut podrózy taką "ciuchcią" i ogromne zainteresowanie. Siedem odremontowanych, przedwojennych wagonów, pełnych pasażerów. Do tego samochody zatrzymujące się po drodze (do Rabki szosa biegnie blisko torów) i przygodni przechodnie fotografujący pociąg. No i wspomnienia - dzieci już pytają kiedy znów tam pojedziemy. A co do forumowych marud - szkoda sobie nimi głowę zawracać. Im zawsze będzie źle.
Reklama