Przynajmniej takie są plany. A im bliżej sezonu turystycznego, tym coraz więcej kart odsłaniają urzędnicy odpowiedzialni za promocję miasta. Scena muzyczna, portal w czterech językach czy nowe tablice informacyjne to tylko kilka pomysłów na nadchodzące miesiące.
Prawie gotowy jest również miejski portal turystyczny w czterech wersjach językowych – polskiej, angielskiej, rosyjskiej i niemieckiej. Strona już działa, ale jak zastrzega biuro prasowe Urzędu Miejskiego na razie jest jeszcze w fazie uzupełniania. Za portal zapłacono z miejskiej kasy nieco ponad 14 tys. zł brutto.
To nie koniec nowości – na starówce pojawią się trzy podświetlane gabloty informacyjne w starym stylu. Pierwsza zostanie zamontowana pod Bramą Targową, druga przy Moście Wysokim, trzecia przy ul. Wigilijnej. Za gabloty, jak donosi biuro prasowe UM, zapłacono już w latach ubiegłych ok. 25 tys. zł, natomiast montaż wyniesie 16 tys. zł.
Wieża katedralna 15 kwietnia znów została otwarta, jak się okazuje również plac, który znajduje się bezpośrednio przed nią, ma nie być pusty. To tam ma się pojawić scena, na której w każdy weekend będą odbywały się różne występy artystyczne. Scenariusz jest uzupełniany na bieżąco.
Czym byłby sezon turystyczny bez gadżetów? A więc pojawią się i one, głównie w informacji turystycznej Ratusza Staromiejskiego, który w sezonie ma być otwarty od godz. 9 do 18, przez cały tydzień. To tam będzie można nabyć kubki ceramiczne, podkładki pod kubek, t-shirty, notesy, długopisy, torby papierowe lub bawełniane, magnesy, smycze. Będą nawet kominy dla biegaczy, wiatraczki, naklejki na samochody czy podkładki pod tablice rejestracyjne. Za to wszystko miasto zapłaci ok. 61 tys. zł brutto.