60 tys. zł przeznaczą władze miasta na funkcjonowanie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży w przyszłym roku. Ratusz szuka organizacji zainteresowanych prowadzeniem telefonu.
„Głównym celem zadania jest zwiększenie przez Gminę Miasto Elbląg dostępności oferty pomocowej dla dzieci i młodzieży oraz rodziców/opiekunów prawnych, a także rozbudowa systemu wsparcia, interwencji i pomocy dla młodych ludzi i ich rodziców borykających się z różnego rodzaju trudnościami (stany depresyjne, lękowe, uzależnienia, agresja, zaburzenia relacji rodzinnych i rówieśniczych etc)“ - czytamy w ogłoszeniu opublikowanym na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.
W tym roku taki telefon prowadziło Towarzystwo Przyjaciół Dzieci. - Dzwonią głównie osoby małoletnie. Ale nie tylko: nasi specjaliści odbierają połączenia od ich rodziców, a nawet od nauczycieli oraz osób zajmujących się zawodowo opieką nad dziećmi i młodzieżą. Osoby małoletnie bezpośrednio mówią o swoich konkretnych problemach. Dorośli - głównie o problemach dzieci i młodzieży - tak o funkcjonowaniu telefonu w 2021 roku mówiła Monika Kozieja, dyrektorka elbląskiego oddziału Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w wywiadzie dla portElu.
Wybrany przez ratusz wykonawca będzie musiał uruchomić specjalny numer telefonu, mail oraz komunikator internetowy specjalnie dla telefonu zaufania. Dyżury telefoniczne mają być prowadzone minimum trzy razy w tygodniu po sześć godzin. Dyżurować ma minimum jeden psycholog oraz terapeuta uzależnień lub instruktor terapii uzależnień.
Miasto dofinansuje do 80 proc. kosztów funkcjonowania telefonu zaufania. W budżecie Elbląga na ten przeznaczono 60 tys. zł. Oferty można składać do 20 grudnia.