- Co się stało z pieniędzmi, zaplanowanymi na organizację imprez w 2020 roku, które z powodu pandemii się nie odbyły? - pytają Czytelnicy w komentarzach pod naszymi artykułami. Sprawdziliśmy to.
Jak wynika z zestawienia, które otrzymaliśmy na nasz wniosek z Urzędu Miejskiego, w 2020 roku na działania Depertamentu Kultury i Promocji zaplanowano prawie 1,5 mln złotych, z czego organizacja różnego rodzaju imprez miała kosztować ok. miliona złotych. Decyzją prezydenta w tym roku z powodu pandemii nie odbyły się ani Dni Elbląga, ani Święto Chleba, ani Świąteczne Spotkania Elblążan czy też Sylwester. Co stało się z pieniędzmi przeznaczonymi na ten cel?
Jak wynika z odpowiedzi biura prasowego Urzędu Miejskiego, 260 tys. złotych zostało wydanych na różnego rodzaju wydarzenia, które odbywały się w ciągu kilku miesięcy między pierwszym a drugim lockdownem wprowadzonym przez rząd. 836 tysięcy złotych zostało przekazane przez Departament Kultury i Promocji do dyspozycji skarbnika miasta, w tym ponad 550 tys. z puli przeznaczonej na imprezy.
- Te środki zostały przesunięte głównie na zadania inwestycyjne – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego. - Pozostała kwota – 260 tys. złotych – stanowi tak zwane wolne środki w budżecie miasta.
Podobne finansowe przesunięcia - jak informuje Departament Skarbnika - dotyczyły też innych departamentów. Środki te zasiliły następujące inwestycje: wkład do budowy przedszkola i żłobka przy ul. Mielczarskiego (2,9 mln zł), przebudowę ul. Fromborskiej (1,5 mln zł), budowę połączenia drogowego między ul. Akacjową i Lotniczą (3 mln zł). Zostały również przeznaczone na dodatkową spłatę kredytów zaplanowanych do spłaty w 2021 r. (3 mln zł) i pokrycie zmniejszonych wpływów z podatku PIT (6,8 mln zł).