UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Przyjęta uchwała to kwintesencja intelektualnej żenady Przezydenta i Rady Miejskiej. Przysłowiowe bicie piany, umywanie rąk, odsuwanie decyzji - "dupokrytka". Utrzymanie 25 radnych i trzech prezydentów kosztuje elblążan rocznie ponad 2 miliony złotych a oni nie są wstanie podjąć decyzji w sprawie przyszłości portu w Elblągu. Chcą tą decyzję zepchnąć na elblążan by później móc powiedzieć, to nie my - to wy. Mówią językiem PRL-u, czyli zapytają się o to w nieznanym terminie "bez zbędnej zwłoki". Na jakiej podstawie elblążanie mają sie wypowiedzieć w tej sprawie, co mają konsultować na podstwie jakiego materiału? Decyzja co do przyszłości portu w Elblągu powinna być podjęta przez właściciela czyli Prezydenta Miasta Elbląga dwa lata temu z chwilą podjęcia przez rząd decyzji o budowie przekopu. Na stole powinno leżeć opracowanie zrobione przez zarząd portu w Elblągu z którego moglibyśmy się dowiedzieć kluczowych rzecz: 1.Wyniki finansowe portu za ostatnie pięć lat - zysk czy strata? 2.Roczna wielkość przeładunków za ostatnie 5 lat - rosnące czy malejące? 3.Wielkość powierzchniowa magazynów i placów składowych i zdolności urządzeń rozładowczo załadowczych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    2
    Stefan Rembelski(2023-02-10)
  • Skoro do portu bedą mogły wchodzić jednostki o nosności do 5 tys ton, to powinien być już opracowany kompletny projekt inwestycyjny pod prognozowany przyrost przeładunków i kosztorys inwestycyjny z okresem zwrotu zainwestowanych środków.1.Długość nabrzeża pod rozładunki, ile stanowisk.2.Wielkość placów składowych i magazynów pod kontem składowania na terenie portu od pięciu do dziesięciu tysięcy ton róznego rodzju towarów - bo przecież nie będzie to składowane na placu pod plandekami.3.Wyposażenie portu w urządzenia rozładowcze transportu blskiiego.4.Skomunikowane portu drogowe i kolejowe.5.Przewidywany zysk z inwestycji a wprzypadku straty wskazanie źródlą jej pokrycia. Miasto Elbląg jako właściciel czyli my mieszkańcy? Dopiero po takiej analizie można podejmować decyzję i musi to zrobić Prezydent i Rada Miejska bo za to biorą pieniądze. Prezes nie jest przecież cieciem od pilnowani tirów, tylko zarządcą opłacanym przez miasto i takie opracowanie jest jego obowiązkiem. A pomyślcie sobie co by się stało z wynikiem finansowym jeśli by ktoś otworzył tańszy parking dla tirów i ile miasto by dopłacało do pensji prezesa i utrzymania portu. Stan spraw portu na dzisiaj to obraz nędzy i rozpaczy za sprawą prezydenta i radnych.
  • Cd -Tak samo jak stanem nędzy i rozpaczy jest stan ciepłownictwa w mieście również za sprawą radnych i prezydenta - lata spychologii i niepodejmowania decyzji dają taki obraz dzisiaj. To również po części nasza wina bo takich sobie zafundowaliśmy - głosowanie za budżetem bez jego znajomości. A tak na marginesie - mogła by redakcja info przeprowadzić test dla radnych ze znajomości budżetu. Ciekawe ilu by się zgłosiło - test otwarty dla radnych i mieszkańców. Gra warta świeczki - wyniki testu dałyby dużo do myślenia?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    Stefan Rembelski(2023-02-10)
  • Proszę czytać jako początek - Przyjęta uchwała to kwintesencja intelektualnej żenady Przezydenta i Rady Miejskiej. Przysłowiowe bicie piany, umywanie rąk, odsuwanie decyzji - "dupokrytka". Utrzymanie 25 radnych i trzech prezydentów kosztuje elblążan rocznie ponad 2 miliony złotych a oni nie są wstanie podjąć decyzji w sprawie przyszłości portu w Elblągu. Chcą tą decyzję zepchnąć na elblążan by później móc powiedzieć, to nie my - to wy. Mówią językiem PRL-u, czyli zapytają się o to w nieznanym terminie "bez zbędnej zwłoki". Na jakiej podstawie elblążanie mają sie wypowiedzieć w tej sprawie, co mają konsultować na podstwie jakiego materiału? Decyzja co do przyśłości portu w Elblągu powinna być podjęta przez właściciela czyli Prezydenta Miasta Elbląga dwa lata temu z chwilą podjęcia przez rząd decyzji o budowie przekopu. -Na stole powinno leżeć opracowanie zrobione przez zarząd portu w Elblągu z którego moglibyśmy się dowiedzieć kluczowych rzecz: 1.Wyniki finansowe portu za ostatnie pięć lat - zysk czy strata? 2.Roczna wielkość przeładunków za ostatnie 5 lat - rosnące czy malejące? 3.Wielkość powierzchniowa magazynów i placów składowych i zdolności urządzeń rozładowczo załadowczych
  • Na barki, kajaki, pontony, czy materace dmuchane ten porcik wystarczy... żaden statek, drobnicowiec tu nie wpłynie... płytki zalew, piach z Wisły zasypie wejście do przekopu im Jarek... a mróz stworzy lód... No i co tu miałoby przypływać do Elbinga ? A jeśli, czym to transportować dalej ? Kolej leży, szosy nieekonomiczne. Pozostałe porty pracują na 1/2 gwizdka... Tylko kontrakt z Putinem może uratować tą polityczną inwestycje... @Lech. Czech. Rus... i Prus.
  • ależ ci trolle pisowscy mają ból d.....
  • Można się dziwić i pytać dlaczego Miasto z chwilą rozpoczęcia inwestycji przekopu nie sporządziło dla portu analiz, planów itd. Można się jeszcze bardziej dziwić dlaczego rząd ogłosił Elbląg IV Portem i rozpoczął inwestycję budowy przekopu nie mając żadnych analiz planów i propozycji rozwiązań, które by z Elbląga uczyniły IV Port. Wszystko od początku do końca w temacie przekopu jest p o j e b a n e. IV Port RP w Elblągu to bajka dla dzbanów. Ale gdyby zlikwidować Port, pogłębić tor wodny do samego Elbląga, pobudować na Starym Mieście piękną przystań dla statków turystycznych to by ten przekop na coś się przydał. Ostróda-Elbląg-Krynica Morska i na Bałtyk. Wodna turystyka. Rejsy po Zalewie na Bałtyk w powiązaniu z rejsami po pochylniach? To by wypaliło i to od zaraz.
  • @Np. - sam jesteś trolem
  • @Stefan Rembelski - Po pierwsze primo, 3000 ton, bo przewidziane są jednostki do 100m długości. Po drugie primo, port w mieście to kuriozum. Parking dla TiRów leży 1200 m od starówki. Jak mawiał klasyk, po trzecie primo, nie ma szans na wywiezienie 2 000 000 000 ton z obecnej lokalizacji, bo to oznacza TIRa co 10 minut 24 / 7,a to jest minimum opłacalności elbląskiego parkingu dla TiRów. Proszę zajrzeć do sprawozdań finansowych parkingu dla TiRów. Tylko w 2021 roku został osiągnięty zysk w wysokości nieco ponad 11 000 zł. Generalnie to permanentna strata mimo dotacji z miasta na poziomie 100 000 zł. Stan spraw portu na dzisiaj to obraz nędzy i rozpaczy za sprawą wszystkich, którzy za to odpowiadają od dyrektora Zglińskiego do pana premiera Morawieckiego. To jest spuszczanie forsy do klozetu z dużą dbałością o to, by się nie zapychał... uczciwi podatnicy finansują to w ekstatycznym uniesieniu patriotycznym.
  • Przykro mi, ale mylisz się. Nie jestem trollem. żegnam
  • Port morski a to ci dopiero żart
Reklama