UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Gdy kolej jeszcze jeździła, wcale nie było tłumów w wagonach. Większość trasy prowadziła przez las, a sam zalew. przez trzciny zresztą, było widać przez kilka procent trasy. Uruchomienie kolei nie było i nigdy nie będzie rentowne.
  • W ostatnich latach gdy jeszcze jeździła pod PKP, rozkład został ułożony tak aby ją wykończyć. Ostatnie pociągi do Braniewa odchodziły ok godziny 14:40 a większość kończyła pracę o 16 z Braniewa do Elbląga ułożyli tak że nie można było dojechać na 8 do pracy. Było to działanie celowe na dobicie lini. Podobnie wygląda teraz rozkład jazdy elbląskiej komunikacji miejskiej. Gdyby te rozkłady były zrobione tak że możnaby dojechać i wrócić z pracy/szkoły to chętni by byli. Mnóstwo wojskowych dojeżdża z Elbląga do Braniewa. Duży parking blisko Zdroju robiłby robotę drugi przystanek na skrzyżowaniu Mazurska/odrodzenia. a dodatkowy przystanek w Braniewie też by zachęcał. Ta kolej została dobita celowo. Puszczenie szynobusów z sensownym rozkładem ożywiloby ta kolej na nowo. Tym bardziej że teraz jazda autem jest bardzo droga. Ale tu trzebaby ludzi myślących którzy skomunikowaliby pociąg z komunikacją miejską w Elblągu. A co mamy tu w Elblągu? Jakiś dziadki z PRLut walczące o miejski port, jakieś krasnale/piekarczyki, jakieś kameralne brodziki, pomniki itd. tych ludzi trzeba wymienić bo to co robią to nie przystoi dorosłym ludziom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26
    2
    rozsądny(2023-03-13)
  • @rozsądny - Skoro jesteś taki rozsądny, masz tak dobre pomysły, zapewne jesteś poważnym inwestorem w Elblągu. Niestety nie? ty mądry w piaskownicy?
  • @rozsądny - I myślisz, że taki bilet na trasie Elbląg - Braniewo to ile by kosztował? 2 zł? Na trasie Elbląg - Malbork to koszt 12,10 za Regio, w jedną stronę, do tego dochodzi czas dojazdu. Trasa nadzalewowa to prędkość pociągu w granicach 40-50 km/h, więc nikt by nie tracił ponad godziny na dojazd w jedną stronę dodatkowowo wydając +/- 20 zł codziennie. Dlatego żołnierze zbijają się w grupki i jeżdżą w 4-5 osób, jest taniej i szybciej. Zejdź na ziemię i przestań marzyć o czasach, kiedy to kolej była głównym transportem do pracy. Nikt nie będzie jeździł tym do pracy, bo się po prostu nie opłaca czasowo. Jedyne rozwiązanie to remont trasy i kursy krótkiego pociągu w sezonie turystycznym, bo po sezonie będą jeździć puste wagony.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    Ploterek(2023-03-14)
  • @rozsądny - Poza tym, należy wyjaśnić, że kolej Nadzalewowa NIE NALEŻY do Elbląga i to nie w gestii Prezydenta miasta Elbląg jest jej uruchomienie. Przede wszystkim to własność PKP, a kilka lat temu były rozmowy gmin, przy których leży ta trasa i jak dobrze pamiętam to nie wszystkie chciały się zgodzić na partycypowanie w utrzymaniu tej linii, więc dlaczego tylko pretensje do UM w Elblągu? Ale spokojnie, jestem w stanie się założyć o dobrą whisky, że jak gminy nad zalewem zobaczą, że wzrośnie im ruch turystyczny w marinach/portach, ze względu na przekop to same wrócą do tematu kolei.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Ploterek(2023-03-14)
Reklama