UWAGA!

Uliczna Matematyka „Street Maths”

 Elbląg, Uliczna Matematyka „Street Maths”
Fot. Urząd Miejski w Elblągu

Nauka matematyki nie musi być nudna. Przekonują się o tym elbląscy uczniowie, biorący udział w projekcie unijnym „Matematyka – indywidualizacja i eksperyment w edukacji wczesnoszkolnej”. Jednym z elementów projektu był konkurs Uliczna Matematyka „Street Maths”, którego finał odbył się 29 września.

Głównymi celami konkursu było m.in. pobudzenie dziecięcej wyobraźni i pomysłowości podczas projektowania, tworzenia gier matematycznych oraz aktywizacja i uspołecznienie uczniów po powrocie do szkół z edukacji zdalnej i hybrydowej. Zadaniem uczestników było wykonanie przestrzennej gry matematycznej statycznej lub ruchomej z elementami kodowania, myślenia logicznego. Matematyczne gry przestrzenne były wykonane dowolnymi technikami plastycznymi (plansze, rysunki, malarstwo, collage, kostki/pionki 2D, 3D, techniki mieszane). Komisja konkursowa w składzie: Pani Małgorzata Sowicka, Pani Beata Orzech, Pan Mariusz Bachanek oceniali prace uczniów pod względem: oryginalności, estetyki, kreatywności i pomysłowości.

  Elbląg, Uliczna Matematyka „Street Maths”
Fot. Urząd Miejski w Elblągu

Laureatami konkursu zostały następujące szkoły: I miejsce: Szkoła Podstawowa nr 11 w Elblągu, II miejsce: Szkoła Podstawowa nr 18 w Elblągu, III miejsce: Szkoła Podstawowa nr 4 w Elblągu. Serdecznie gratulacje dla zwycięzców i podziękowania dla wszystkich biorących udział w konkursie.

Zastosowanie gier dydaktycznych daje zarówno uczniowi, jak i nauczycielowi więcej możliwości odpowiedniego stawiania zadania. Pozwala na kontrolę przebiegu jego rozwiązywania oraz ułatwia sprawdzenie poprawności rozwiązania. Każdy z uczniów ma szansę pracować w swoim tempie, a dzięki współpracy w grupie łatwiej przychodzi mu pokonywać trudności zadania. Edukacja matematyczna powinna być połączona z intensywnym rozwojem mowy, myślenia, z treningiem emocji, rozwojem odporności emocjonalnej oraz ćwiczeniami wybranych umiejętności matematycznych. Najważniejsze bowiem są osobiste doświadczenia dziecka, jego twórcza aktywność, możliwość samodzielnego dokonywania wyborów. Własna aktywność i bezpośrednie doświadczania rozwijają myślenie, hartują dziecięcą odporność, tworzą pojęcia i doskonalą umiejętności.

Zachęcamy do obejrzenia niezwykle kreatywnych prac naszych uczniów.

Rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama