W ubiegłym roku Szkoła Podstawowa nr 11 w Elblągu jako jedna ze 109 polskich placówek oświatowych otrzymała Europejską Odznakę Szkoły eTwinning. W związku z otrzymaniem tego wyróżnienia nauczyciele elbląskiej Jedenastki zostali zaproszeni na konferencję tematyczną szkół eTwinning, która odbyła się w dniach 9-11 maja w Dublinie.
Wzięło w niej udział tylko 11 nauczycieli z całej polski, wśród nich reprezentacja szkoły – Magdalena Szyk-Wojtkiewicz. Odznaka Szkoły eTwinning jest prestiżowym wyróżnieniem i sukcesem nie tylko poszczególnych nauczycieli, ale także gratyfikacją dla całego zespołu nauczycieli pracujących w programie międzynarodowej współpracy szkół. Nagrodzone tą odznaką szkoły to pionierzy i liderzy w takich dziedzinach jak:
– Praktyka cyfrowa
– Praktyka w zakresie eBezpieczeństwa
– Twórcze i innowacyjne podejścia do nauczania
– Promowanie ustawicznego rozwoju zawodowego kadry
– Promowanie praktyk uczenia się opartych na współpracy wśród nauczycieli i uczniów.
Hasłami przewodnimi spotkania pionierów programu eTwinning była szeroko rozumiana współpraca między nauczycielami, racjonalne liderowanie, bezpieczeństwo w sieci czy umacnianie udziału uczniów i rodziców w projektach. Uczestnicy spotkania planowali również działania swoich szkół w procesie dalszego rozwoju szkoły i udziału w programie, a prezentacja dobrych praktyk przygotowana przez przedstawicieli lokalnej szkoły stała się inspiracją do podejmowania kolejnych innowacyjnych działań w szkole.
– Praktyka cyfrowa
– Praktyka w zakresie eBezpieczeństwa
– Twórcze i innowacyjne podejścia do nauczania
– Promowanie ustawicznego rozwoju zawodowego kadry
– Promowanie praktyk uczenia się opartych na współpracy wśród nauczycieli i uczniów.
Hasłami przewodnimi spotkania pionierów programu eTwinning była szeroko rozumiana współpraca między nauczycielami, racjonalne liderowanie, bezpieczeństwo w sieci czy umacnianie udziału uczniów i rodziców w projektach. Uczestnicy spotkania planowali również działania swoich szkół w procesie dalszego rozwoju szkoły i udziału w programie, a prezentacja dobrych praktyk przygotowana przez przedstawicieli lokalnej szkoły stała się inspiracją do podejmowania kolejnych innowacyjnych działań w szkole.
Magdalena Szyk-Wojtkiewicz