UWAGA!

Generowanie leadów - na czym polega i o czym musisz pamiętać?

 Generowanie leadów - na czym polega i o czym musisz pamiętać?

Generowanie leadów sprzedażowych to tak naprawdę jeden z najważniejszych kroków Inbound Marketingu. Wykorzystuje się go do pozyskiwania danych kontaktowych do potencjalnych klientów danego odbiorcy, którymi następnie trzeba będzie się zaopiekować tak, aby zechcieli zostać jego stałymi klientami. Nie da się ukryć, że proces ten wcale nie jest taki łatwy, jakby się z pozoru mogło wydawać, liczy się w nim systematyczność i samozaparcie. Nie obejdzie się też bez profesjonalnej pomocy ze strony działu marketingu i sprzedaży.

Skorzystaj z tego, co masz
       Wiele osób zaczyna od tworzenia zupełnie nowych treści, kompletnie zapominając o tym, co już mają w dorobku. Zanim jednak podejmiesz się jakichkolwiek działań, musisz wczuć się w swojego odbiorcę i zastanowić się, czego może on od Ciebie oczekiwać. Najprawdopodobniej w Twojej internetowej działalności pojawiły się treści godne zainteresowania, rzetelnie przygotowane materiały, czy ciekawe infografiki. Dlaczego nie mogą stać się one bazą do dalszych działań? Nie ma sensu wyrzucać ich do kosza, skoro mogą stać się fundamentem wartościowych dla odbiorcy treści.
      
       Stwórz buyer persone

       Nawet jeśli wydaje Ci się, że doskonale znasz swojego odbiorcę, przy bliższym przyjrzeniu się mu może okazać się, że w rzeczywistości nic o nim nie wiesz. Rzecz w tym, że nie każda firma czy potencjalny klient zdaje sobie sprawę z potrzeby kupna Twojego produktu lub oferowanej przez Ciebie usługi. Twoim zadaniem jest dać mu do zrozumienia, że towar jest mu niezbędny do życia i musi go mieć. Dostosuj działania do oczekiwań odbiorcy a przekonasz się, że przyniosą one oczekiwane rezultaty.
      
       Musisz też odpowiedzieć sobie na kilka niezwykle ważnych pytań. W pierwszej kolejności zastanów się, jaka jest demografia Twojej buyer persony oraz jakie jest jej zaplecze edukacyjne. Jeśli nie wiesz, jaką karierę przebyła i w jakiej branży działa Twoja buyer persona, to koniecznie się dowiedz. Wszystkie te informacje będą niezwykle pomocne w generowaniu leadów. Jeśli będziesz miał świadomość tego, kto jest Twoim leadem, będziesz wiedział gdzie go znaleźć. Gdy go zlokalizujesz, nie pozostanie Ci nic innego, jak wygenerować lead-y. W jaki sposób to zrobić? Wybór metody należy wyłącznie do Ciebie. Jedną z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych jest cold mail, który wiele osób uważa za spam, ale mimo wszystko dzięki niemu jesteśmy w stanie osiągnąć sukces.
      
                                                                                              ------ reklama ------
      
      

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie