UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Dlaczego nowe tramwaje nie mogą być niskopodłogowe? W ramach inwestycji ma być zakupionych 10 nowych wagonów tramwajowych. Nowe pojazdy mają być nisko wejściowe - oznacza to, że tylko w części wagonów będzie niska podłoga. (czyli takie, w których część przestrzeni pasażerskiej posiada niską podłogę, z reguły w środkowej części pojazdu). Gwarantuję, że nikt z decydentów nie jechał tym tramwajem w godzinach szczytu. Środkowa część pojazdu pomieści 8 do 10 osób na stojąco miejsca siedzące znajdują się wyżej o 2 wysokie stopnie. Gruby Wróbel nie wtoczyłby się aby usiąść. Nie zrobi tego osoba niepełnosprawna, czy starsza. Za te zakupy i marnowanie naszych pieniędzy Wróbel i spółka powinna siedzieć. Nie można dalej brnąć w te szaleństwo.
  • @nocnytramwaj - Mam córkę na wózku i często(prawie zawsze)musze ę przeczekać ze 3 tramwaje, bo mają schody i nie mogę wejść z wózkiem w 21wieku do tramwaju. Kpiny w mieście Poznań. A o smrodzie żuli nie wspomnę, są wszędzie i nikt z tym nie robi porządku, władze tylko udają ze ich nie widzą.
  • @Matex - Na to wszystko trzeba umieć pisač wnioski, a tam siedzi cała stara nomenklatura, która nie ma zielonego pojęcia, co z czym I do czego - pamiętacie jak pani M Kasprzycka porafziła sobie szybciutko z dofinansowaniem przyznanym na muzeum? - była straszna afera, wystąpiła przed szereg, pokazała, ze można, duma I honor zostały narażone na śmieszność - zanim chichoty I drwiny z urzędasów umilkły pani Kasprzycka była juž po remoncie swojego muzeum, Fachowość kompetencja nie jest mile widziana w tym wiecznie mobingowanym gnieždzie os, trutni I szerszeni, czy się coś teraz zmieni? Szanse są bardzo malutkie, rzekłbyś nie do przeskoczenia, rozumki dalej cieniutkie, - namaszczone przez szerszenia.
  • @Maliniak - To samo było z przedszkolem nr 8 na Bema, tam nikt nie składa wniosków do tych obszarów gdzie jest przyznawana czasem, albo wrěcz rozdawana kasa. dopiero ktoš z rodziców podpowiedział gdzie I do kiedy można uzyskać dofinansowanie, ta bieda I oszczędzanie w elbląskich inwestycjach, wynika właśnie z niekompetencji urzędniczej a ich przywódca za słowa krytyki straszył I ciągał ludzi po sądach za ich własne pieniądze
  • A co tam pasażerowie niech się męczą i skaczą po schodach jak małpy, żenada mieszkańcy i ich potrzeby się nie liczą.....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    2
    000009(2024-04-25)
  • @elblążanin48 - nic nie będzie jeździło częściej, bo wtedy trzeba by było zatrudnić więcej motorniczych a na to nie ma pieniędzy
  • @hihot losu - Obsesje, takie jak pisanie PO dużymi literami na początku każdego słowa leczy się.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    4
    2
    Chichot_sie_przez_ch_pisze(2024-04-26)
  • @mtsz - 3-członowe to nie trzy wagonowy.
  • Elblag zakupi a do Olsztyn zakosi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    3
    Elmooo(2024-04-26)
  • 3 czy 5-cio członowe (przegubowe) to nie jest 3 lub 5 wagonów. To Olsztyna jeżdżę bardzo często i wiem jak to tam wygląda. Olsztyn jest miastem wojewódzkim i kosztem mniejszych miast bogaci się, jest to nie tylko moja opinia.
  • Nadal w komentarzach widać nieznajomość zasad realizacji komunikacji tramwajowej w Olsztynie, stąd często je piszący niepotrzebnie wprowadzają informacje niezgodne z faktami. Mianowicie w Olsztynie koszt całego projektu wynosił 607,5 mln złotych. Był on realizowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, który dotyczył tzw metropolii, a w warunkach Polski UE uznała jedynie za takie miasta wojewódzkie. Olsztyn z tego Funduszu otrzymał 421 mln zł, a w 2023 dodatkowo 180 mln zł. Aktualnie z uwagi na brak uwarunkowań prawnych do dalszego korzystania z tego Funduszu dalsze finansowanie tego projektu będzie realizowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionu Wschodniego Polski na lata 2021 - 2027.Podobnie z tego Funduszu będzie korzystał Elbląg, który nie mógł wcześniej uzyskać wsparcia unijnego jakie otrzymał Olsztyn. Należy też pamiętać, że z tego aktualnego Funduszu można było korzystać dopiero od października 2023 roku, gdyż dopiero 27 września 2023 roku Polski Rząd przyjął go do realizacji poprzez stworzenie wszelkich uwarunkowań umożliwiających do korzystania z niego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Eurofanpos(2024-04-26)
  • @nocnytramwaj - Nie przejmuj się w Gdańsku też mamy stare 40 sto letnie tramwaje z Dortmundu z obniżoną podłogą w części środkowej i jest ich sporo i z doświadczenia widzę że zawsze jeżdżą przeładowane bo są krótkie a ktoś z Gdańskiego ZTM ciągle ustawia je na najbardziej obłożone linie a te nowe PESY muszą obsługiwać tylko nowe dzielnice nie wiedzieć dla czego ? Teraz podobno planują kupić jakieś 40 metrowe nowe tramwaje !
Reklama