UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wy chcecie nowych tramwai? Najpierw popatrzcie na stan torowisk - 1go maja kostki brukowe porozwalane wzdłuż torów, Obrońców Pokoju tramwaj jedzie slalomem bo tory są luźne, to samo na Grunwaldzkiej do Druskiej, Bema do Saperów to samo, a Krolewiecka do Bazantarnii to wogole ryzyko cokolwiek tam puszczac, Elbląga nie stać na tramwaje!!!
  • Od kiedy to elblongi chcą inwestycji w Elblągu? Poprzedni rząd remontował kościoły i wszyscy byli zadowoleni. Jak mówi klasyk Kradli, ale chociaż w boga wierzyli
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    3
    9
    Z bogiem to można(2024-12-12)
  • Gdybyś był mądry i znal historię Olsztyna to byś nie pisał głupot, osobiście nie lubię Olsztyna, znam Olsztyn od 1962 roku wtedy byłem pierwszy raz w Olsztynie i wyobraź sobie, że w Olsztynie jeździły tramwaje, jechałem ul. Wojska Polskiego, rozstaw szyn był taki sam jak w Elblągu.
  • Olsztyn budowę nowych linii tramwajowych zrealizował ze środków unijnych, otrzymując stamtąd na ten cel 365 milionów euro. Ten program unijny obejmował tylko miasta metropolie, a w warunkach prawa unijnego w Polsce mogły z niego skorzystać jedynie stolice województw. Obecnie w ramach programu Wsparcia Polski Wschodniej obejmującego lata 2020 - 2027 otrzymał dodatkowo 188 milionów euro. Z tego programu korzysta teraz też Elbląg i w jego ramach realizowana będzie inwestycja komunikacji tramwajowej. Należy pamiętać, że ten program unijny został wdrożony w Polsce we wrześniu 2023 roku, kiedy właściwy Minister w dniu 19 września 2023 roku wydał decyzję zatwierdzającą ten program. Dlatego też Olsztyn "wyprzedził" nasze miasto w rozwoju komunikacji tramwajowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    Nonono.(2024-12-12)
  • Świetne wiadomości. W końcu
  • Niecierpliwym pewnie łyżki spadają że stołów. Normalność nadchodzi
  • I tak pomału, pomału. Zbiorkom będzie podstawą przemieszczania się.
  • Olsztyn miał kasę na tramwaje ze specjalnej puli dla miast wojewódzkich. To i se kupił. Ale to było niesprawiedliwe.
  • A więc: Zrobić dodatkowe kursy w kierunku Gronowo Górne, Kazimierzowo nawet do Nowiny. Rano od g.5,6,po 14:30,po 22:30,aby człowiek mógł dojechać i wrócić do pracy! Tylko tyle i aż tyle. Rubno-Nowakowo-Wójcik- jakoś on umiał zrobić sobie dojazd po 22 z Warszawskiej i Mazurskiej ale nikt nie pomyślał o Gronowie Górnym i Kazimierzowie - tak jest sporo firm gdzie my robole moglibyśmy zarobić godnie ale nie ma jak dojechać, nie każdy chce/może (zdrowie) jeździć autem więc komunikacja miejska powinna być pro społeczna a nie pro waszego portfela. Pomyślcie o tym. Yo!; -)
  • Umowy z trzema przewoźnikami ZKM w Elblągu zostały podpisane na siedem lat. Funkcjonują dopiero trzy lata a zatem do 2027 nie spodziewajmy się żadnych znaczących zmian. Mogą być jakieś drobne korekty rozkładu jazdy i nic więcej. Nie oznacza to jednak żeby nic nie robić. Można doposażyć przystanki w ekrany elektroniczne, remontowac torowiska, kupić nowe tramwaju, wytyczyć nowe trasy lub skorygować istniejące. Można też połączyć niektóre linie i wzmocnić je. Na przykład po co 11 z Nowakowa ma jeździć na pusto do pętli na Ogólnej? Po co ma 12 jeździć bez pasażerów na Odrodzenia? Można je połączyć i zmienić trasę "jedenastki' przez Dąbka, Teatralną do placu Słowiańskiego i dalej do Warszawskiej lub do Castoramy. Można też to samo zrobić np z 13 i 19.Linia 20 od 12 Lutego do Woj. Szpitala Zesp. nie ma przystanku a mogłaby być uzupełnieniem tramwaju dla uczniów ZSG, żołnierzy i mieszkancow oraz chętnych na baseny. I tak dalej a jest tego sporo.
  • Dlaczego nie ma od paru lat przejazdu autobusu przez most uni europejskiej lini 14? Można było przejechać do Kazimierzowa i Warszawską przez most a teraz na około i czas narmować a przystanki były, płk dąbka - brzeska - trasa uni europejskiej - dlaczego tej lini już nie ma i na około się jeździ? Bez sensu a przystanki były, teraz je chyba już rozmontowali, bez sensu miasto!
  • Jeszcze totalna bzudra z małymi składami, małe tramwaje (jeden wagon) i mały autobus mikro, jak puszczaja taki skąłd po g.14 gdzie z Dębowej ze szkół wracają i ludzie z zakładów pracy, tłok i ścisk, potem dochodza dzieciaki z 2 LO i gimnazjum i na dąbka totalny tłok aż do Zawady - te tramwaje to trumny, smród pot, ścisk (z imę dali światełka) z zewnątrz ładnie ale smrodu w środu nie ukryjecie, tłok i ścisk, To samo rano linia nr 11 do Rubna, Mazurska, Nowakowa, za mały autobus, bo dużo ludzi jedzie do firm gdzie na mazurskiej ich masa jest np.4 duże firmy tam ludzie zagtrudniają, a rano dają mały autobus - totalnie bezmuzgowie ustalenia ilości do jakości - a bilet zapłacony. Smró, pot, ścisk, bydło.
Reklama