Od 1 lipca można starać się o wsparcie z programu „Dobry Start”. Od dziś (1 sierpnia) dokumenty można składać drogą tradycyjną w Departamencie Świadczeń Rodzinnych UM w Elblągu przy ul. Jaśminowej 11. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2018 r. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące składania wniosków.
Program „Dobry Start” – dla kogo?
„Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia 24. roku życia.
Jak złożyć wniosek?
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić rodzic, opiekun prawny lub faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
W Elblągu wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez Departament Świadczeń Rodzinnych UM mieszczący się przy ul. Jaśminowej 11.
Wniosek będzie można składać już od 1 lipca 2018 roku online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia br. drogą tradycyjną (papierową) w Departamencie Świadczeń Rodzinnych UM w Elblągu przy ul. Jaśminowej 11. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2018 r.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają wyprawkę nie później niż 30 września 2018 r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
Szacuje się, że w Elblągu przedmiotowym programem zostanie objętych około 15 tys. dzieci (dane Departamentu Edukacji i Sportu UM).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, iż od 1 sierpnia do 30 listopada br. będzie przyjmował wnioski o wypłatę jednorazowego świadczenia „Dobry start” w kwocie 300 zł. Tutejszy Ośrodek realizuje wypłatę ww. świadczenia dla dzieci z rodzin zastępczych placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej zamieszkujących na terenie Elbląga. Wnioski o świadczenie można składać w siedzibie Ośrodka przy ul. Winnej 9 w pokoju 409 od 1 sierpnia br.
Świadczenie przysługuje dzieciom i osobom uczącym się w szkołach dziennych w wieku od 7. do 20. roku życia lub do 24. roku życia w przypadku osób niepełnosprawnych. Szczegółowe zasady przyznawania świadczenia „Dobry Start” określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r.
Wniosek znajduje sie tutaj.
Załącznik do wniosku znajduje się tutaj.
„Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia 24. roku życia.
Jak złożyć wniosek?
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić rodzic, opiekun prawny lub faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
W Elblągu wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez Departament Świadczeń Rodzinnych UM mieszczący się przy ul. Jaśminowej 11.
Wniosek będzie można składać już od 1 lipca 2018 roku online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia br. drogą tradycyjną (papierową) w Departamencie Świadczeń Rodzinnych UM w Elblągu przy ul. Jaśminowej 11. Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2018 r.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają wyprawkę nie później niż 30 września 2018 r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
Szacuje się, że w Elblągu przedmiotowym programem zostanie objętych około 15 tys. dzieci (dane Departamentu Edukacji i Sportu UM).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, iż od 1 sierpnia do 30 listopada br. będzie przyjmował wnioski o wypłatę jednorazowego świadczenia „Dobry start” w kwocie 300 zł. Tutejszy Ośrodek realizuje wypłatę ww. świadczenia dla dzieci z rodzin zastępczych placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej zamieszkujących na terenie Elbląga. Wnioski o świadczenie można składać w siedzibie Ośrodka przy ul. Winnej 9 w pokoju 409 od 1 sierpnia br.
Świadczenie przysługuje dzieciom i osobom uczącym się w szkołach dziennych w wieku od 7. do 20. roku życia lub do 24. roku życia w przypadku osób niepełnosprawnych. Szczegółowe zasady przyznawania świadczenia „Dobry Start” określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r.
Wniosek znajduje sie tutaj.
Załącznik do wniosku znajduje się tutaj.
Łukasz Mierzejewski, Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu