UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • myślisz, że kłamie jak Mateuszek. .. ..
  • A wiesz co do Braniewa wozili nawet tanki do browaru drogą wodną jak remontowali. można też wozić zboże, węgiel czy soję i paszę. A wiesz teraz opłaca się kupić oprócz Rosji węgiel z Kolumbii Australii czy nawet Afryki jak Kongo i Polska takowy kupuje i bardziej opłaca się wieźć 1000 ton węgla barką z Trójmiasta do Elbląga czy Braniewa niż wysłać tam 40 TIR-ów z resztą jak pisałem już do nas do Elbląga przeniosła się firma z Trójmiasta zajmująca się pracami nurkowymi i szkoleniem nurków odnalazła w Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. Przeniosła się dlatego, bo u nas są dużo niższe opłaty i czynsze dzierżawne za budynki i hale. To samo turystyka wodna port był już zablokowany na 3 lata przez Rosjan i mogą po Zalewie pływać tylko jednostki polskie i rosyjskie, a z krajów 3 już nie, po wykonaniu przekopu będą mogły pływać z krajów trzecich i potem jak ktoś chce dotrzeć Kanałem Elbląskim aż do Ostródy i Jezioraka w Iławie. Takie jachty morskie jak Delphia 40.3 o zanurzeniu max 2.27 na to pozwalają tego typu jachtem Tomasz Cichocki OPŁYNĄŁ KULĘ ZIEMSKĄ. Czytałem własnie cały artykuł, co do promu się zgadzam, że to fikcja, ale co do przekopu nie, transport zboża jest bardziej opłacalny drogą wodną, a nie kolejową w Holandii wszędzie pływają barki i jest to opłacalne. A skoro wg Ciebie nie ma problemu z eksportem zboża to nic nie wiesz bo właśnie idzie on drogą wodną i organizacje rolnicze domagają się budowy nowych terminali, bo przez ich brak nasz eksport zbóż jest ograniczony o kilka mln ton rocznie, to bardzo dużo przy całej rocznej polskiej produkcji zbóż na poziomie ok 30 mln ton. A obrotnica 120 metrów jest wystarczająca do statków o długości do 100 m ze sterem strumieniowym, a turbiny z GE i odlewy ponad 60 ton wożą na cały świat, do tego przekładnie z Maag Gear i ponadgabaryty z Proxmusa jak filtr do mleczarni w Niemczech. To weź się zastanów o czym piszesz GE w Elblągu robi retrofity i budowę turbin nawet do Malezji, USA, Chin czy Finlandii do Opola szły największe kiedykolwiek zbudowane w Polsce turbiny o wadze kilkusett ton i mocy ponad 900 MW, wysyłano to wszystko drogą wodną. Jakoś ten ekspert o tym nie wspomniał. Nie wspomniał też o opłatach za wizę do Rosji. Tego typu ludzie tak mowią, bo wiedzą, że jak u nas są tanie opłaty to część jachtów przeniesie się na zimowanie do Elbląga z Trójmiasta np., albo część firm tutaj ulokuje produkcję, jak będzie mogła wozić towary niewielkimi jednostkami przez przekop, przecież Piecobudowa Gdańsk już wybudowała następną halę w Elblągu.
  • @Gienek - No tak Braniewo miastem przemysłowym, transport wodny śródlądowy w Polsce bez floty (barki, pchacze, lodołamacze), którą specjalnie trzeba rozbudować, nie pogłębiana Wisła i Odra na których prawie żadnych barek (w tym roku na Odrze nawet promy rzeczne pozamykane - susza). Tu Holandia zapomnij, rozbudowa i konserwacja kolejnych wodnych połączeń to następne miliardy, et cetera. Sam rozumiesz, że to nie tylko a port chodzi. A gdzie jeszcze cele strategiczne. Pożyjemy zobaczymy. Ale mnie nie przekonasz. Dalej uważam, że ten przekop to tylko gilgotanie przed kolejnymi wyborami, a była to już trzecia demonstracja chęci budowy. No ale zobaczymy za dziesięć lat. Pozdrawiam.
  • I właśnie widać, że ten ekspert nie ma bladego pojęcia o historii i geografii, albo udaje, że nie ma i celowo kłamie, ale zakładam, że nie wie, Niemcy przed II wojną nie musieli wykonywać przykopu, bo Cieśnina Piławska leżała w granicach III Rzeszy tak jak Elbląg, a nie jak teraz w innym państwie, aczkolwiek planowali nawet wykonanie przekopu i osuszenie części Zalewu pod pola uprawne tak samo jak jez. Druzno. do dzisiaj są tego pozostałości w rezerwacie jez Druzno od strony Stankowa pod postacią nieskończonych rowów i wałów w trzcinowiskach, jeszcze na początku lat 90 byly tam wielkie metalowe rury i chata melioracyjna na palach postawiona. ale trzeba trochę czytać jeździć i rozmawiać ze starszymi ludźmi nawet dzisiaj można resztki tej chaty zobaczyć w lato jak jest niski poziom wody. Widać wbite drewniane pale w dno i trochę szyb.
  • Nie jest przemysłowym, ale ma duży browary do którego remontu tanki wieźli drogą wodną, ma też kolejowy terminal przeładunkowy i można coś stamtąd przewozić wodą na małą skalę- taki nieduży dodatek do portu w Elblągu. Przecież w Elblągu są pchacze jak ,, Koziorożec'' i barki dodatkowo są też barki motorowe jak ,,Krystyna'' pływa Tanais, Anita Biała Flota Kanału Elbląskiego i Elwinag, czasami przyplywają wycieczkowce zagraniczne jak ,,Johannes Brahms'', a w tej chwili mówimy o Elblągu i przekopie, a nie o Wiśle czy Odrze. Dodatkowo przecież koryto rzeki i tak musi być pogłębiane bo inaczej zalałaby Elbląg, bez względu na to czy jest przekop czy nie, więc lepiej będzie jak go zrobią i będzie pływać więcej jednostek jak teraz.
  • Gienek. Daj spokój nie karm tego trola. To jest stary komuch co mu pis emeryturę obniżył . Za 2tys przecież żyć sie nie da. Przezarty z nienawiści do wszystkich i wszystkiego. Szkoda czasu.
  • Lepiej być nawet biednym gburem czyli po kaszubsku rolnikiem, ale wolnym człowiekiem, niż sovieticusem i pachołkiem ZSRR za judaszowe ruble transferowe, tudzież zdrajcą Polski z PZPR. Zamordowali naszych w Katyniu i łagrach wyniszczyli inteligencję i wymordowali elity polityczne i intelektualne, a dużą część przedwojennych naukowców wygnali za granicę i oni potem przez komuchów budowali gospodarki zachonie np biorąc udział w budowie concorde'a, Avro w Kanadzie czy komputery jak Karpiński którego k-202 wyprzedzał technologicznie ówczesne zachodnie konstrukcje, albo Stefan Kudelski jego magnetofony Nagra były słynne na całym świecie a sam naukowiec zdobył 2 Oscary i nagrody Emmy i inne za osiągnięcia naukowe i wszyscy Ci ludzie przez komuchów nie pracowali dla Polski. Tak samo PZPR-owcy utrudniali rozwój przemysłu motoryzacyjnego w naszym kraju, poprzez np nakaza zniszczenia i niewdrożenia do produkcji syreny sport czy niewdrożenia do produkcji rodzimych udanych prototypów ciągników Ursus na rzecz zakupu przestarzałej licencji od MF.
  • A którym jak nie czwartym?Szczecin-Świnoujście,Gdańsk,Gdynia a reszta to mariny i porty rybackie,no jeszcze Kołobrzeg.
  • @zaRafałZ.art.ONET - Przeczytaj mój post jeszcze raz, ze zrozumieniem.
  • Więcej inteligencji niż w Katyniu i okolicach, wybiła decyzja o powstaniu. A w obecnych czasach większe osiągnięcia mają polscy naukowcy za granicą niż w Polsce, Po prostu Polacy muszą walczyć. Jak nie ma żydków, ruskich, ciapatych ani szwabów, to chociaż ze sobą. A wojny domowe są najbardziej krwawe. Rozbiory nie były efektem wojen, tylko upadku wewnętrznego. Czy powtarzamy historię?
  • A przekop jest nie dla statków handlowych, ani pasażerskich. Przecież nawet żeglugi między Elblągiem a Krynicą nie ma. A też nie po to, żeby obce koncerny się bogaciły i państwo musiało je wykupić jak koleje górskie. Przekop jest po to, żeby okręty wojenny mogły na Zalew wpłynąć i chronić Polskę przed piratami i zielonymi ludzikami. Okręty, których nie mamy, ale możemy mieć za sto lat. Jedyny budujemy już od kilkunastu lat i następne kilkanaście będziemy budowali. Kilkanaście lat będziemy potrzebowali dla pogłębienia trasy dla niego, żeby bliżej zagrożenia podpłynął. Ale nie martwmy się. Zgodnie z decyzją naszego ministra obrony, rok 2016 nastanie dopiero za kilkanaście lat. Wtedy będziemy mieli śmigłowce, które zabezpieczą bezpieczeństwo - również nad Zalewem. Do tego roku statki nam nie są potrzebne.
  • @GGr - Jeszcze w 1945 roku ze stoczni w Elblągu wypływały w morze okręty podwodne i płynęły przez cały Zalew i się opłacało. Hasło POlaków - po co port w Elblągu, jak mamy w Hamburgu czy Rostoku!
Reklama