@Gienek - No tak Braniewo miastem przemysłowym, transport wodny śródlądowy w Polsce bez floty (barki, pchacze, lodołamacze), którą specjalnie trzeba rozbudować, nie pogłębiana Wisła i Odra na których prawie żadnych barek (w tym roku na Odrze nawet promy rzeczne pozamykane - susza). Tu Holandia zapomnij, rozbudowa i konserwacja kolejnych wodnych połączeń to następne miliardy, et cetera. Sam rozumiesz, że to nie tylko a port chodzi. A gdzie jeszcze cele strategiczne. Pożyjemy zobaczymy. Ale mnie nie przekonasz. Dalej uważam, że ten przekop to tylko gilgotanie przed kolejnymi wyborami, a była to już trzecia demonstracja chęci budowy. No ale zobaczymy za dziesięć lat. Pozdrawiam.
Nie jest przemysłowym, ale ma duży browary do którego remontu tanki wieźli drogą wodną, ma też kolejowy terminal przeładunkowy i można coś stamtąd przewozić wodą na małą skalę- taki nieduży dodatek do portu w Elblągu. Przecież w Elblągu są pchacze jak ,, Koziorożec'' i barki dodatkowo są też barki motorowe jak ,,Krystyna'' pływa Tanais, Anita Biała Flota Kanału Elbląskiego i Elwinag, czasami przyplywają wycieczkowce zagraniczne jak ,,Johannes Brahms'', a w tej chwili mówimy o Elblągu i przekopie, a nie o Wiśle czy Odrze. Dodatkowo przecież koryto rzeki i tak musi być pogłębiane bo inaczej zalałaby Elbląg, bez względu na to czy jest przekop czy nie, więc lepiej będzie jak go zrobią i będzie pływać więcej jednostek jak teraz.