Wczoraj (27 sierpnia) Prezes UOKiK nałożyła na Canal+ Cyfrowy karę w wysokości ponad 200 tys. zł za kampanię reklamującą promocyjną ofertę, która wprowadzała konsumentów w błąd. Osoby poszkodowane przez przedsiębiorcę, które chcą dochodzić swoich praw, mogą skorzystać z porad miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych. W lutym 2011 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął przeciwko spółce postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych, w których informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów CANAL+ i HBO.
W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 zł. Decyzja nie jest prawomocna, jednak przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Gdzie skorzystać z pomocy prawnej?
W przypadku indywidualnego sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą zwrócić się o bezpłatną poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów:
Miejski Rzecznik Konsumentów - ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg; tel. 55 239 34 56
lub Powiatowy Rzecznik Konsumentów - ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg; tel. 55 239 49 27; e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707.
Z bezpłatnej pomocy ekspertów można skorzystać także wysyłając pytania na adres porady@dlakonsumentow.pl, który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Źródło: UOKiK
W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 zł. Decyzja nie jest prawomocna, jednak przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Gdzie skorzystać z pomocy prawnej?
W przypadku indywidualnego sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą zwrócić się o bezpłatną poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów:
Miejski Rzecznik Konsumentów - ul. Łączności 1; 82-300 Elbląg; tel. 55 239 34 56
lub Powiatowy Rzecznik Konsumentów - ul. Saperów 14a; 82-300 Elbląg; tel. 55 239 49 27; e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707.
Z bezpłatnej pomocy ekspertów można skorzystać także wysyłając pytania na adres porady@dlakonsumentow.pl, który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Źródło: UOKiK
oprac. mk