
Trwa plebiscyt na Najpopularniejszego Aktora Teatru Dramatycznego. Przez 20 kolejnych dni będziemy prezentować sylwetki artystów - w porządku alfabetycznym. Dziś Monika Andrzejewska. Ten, kto otrzyma najwięcej Państwa głosów, otrzyma też statuetkę Aleksandra. Sondaż publikujemy w naszych działach: „Aktualności” i „Kultura”. Zanim oddasz głos, zobacz sylwetki wszystkich aktorów .
Monika Andrzejewska w 2003 r. ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Otrzymała angaż w elbląskim Teatrze Dramatycznym, na deskach którego debiutowała rolą służącej Marty Sowerby w spektaklu „Tajemniczy ogród”.
Ważniejsze role zagrane w Elblągu:
Marta Sowerby - „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett, reż. Cezary Domagała
Ala - „Tango” Sławomira Mrożka, reż. Waldemar Wolański
Marlene - „Kolacja dla głupca” Francisa Webera, reż. Ewa Marcinkówna
Helena - „Sen nocy letniej” Williama Szekspira, reż. Mirosław Siedler
Niewinna - „Pod niebem Paryża w Cafe Sax”, reż. Dorota Furman
Klara - „Zemsta” Aleksandra Fredry, reż. Ewa Marcinkówna
Candy - „Lot nad kukułczym gniazdem” Kena Keseya, reż. Wiaczesław Żiła
Aktorka - „Ach te baby... w Cafe Sax” / „Każdemu wolno kochać... w Cafe Sax” - reż. Ewa Marcinkówna
Amelka - „Jak Piekarczyk chwat Elbląg uratował” Janusza Komorowskiego, reż. Mirosław Siedler.
Monika Andrzejewska była też asystentem reżysera spektaklu „Pod niebem Paryża w Cafe Sax”.
Ważniejsze role zagrane w Elblągu:
Marta Sowerby - „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett, reż. Cezary Domagała
Ala - „Tango” Sławomira Mrożka, reż. Waldemar Wolański
Marlene - „Kolacja dla głupca” Francisa Webera, reż. Ewa Marcinkówna
Helena - „Sen nocy letniej” Williama Szekspira, reż. Mirosław Siedler
Niewinna - „Pod niebem Paryża w Cafe Sax”, reż. Dorota Furman
Klara - „Zemsta” Aleksandra Fredry, reż. Ewa Marcinkówna
Candy - „Lot nad kukułczym gniazdem” Kena Keseya, reż. Wiaczesław Żiła
Aktorka - „Ach te baby... w Cafe Sax” / „Każdemu wolno kochać... w Cafe Sax” - reż. Ewa Marcinkówna
Amelka - „Jak Piekarczyk chwat Elbląg uratował” Janusza Komorowskiego, reż. Mirosław Siedler.
Monika Andrzejewska była też asystentem reżysera spektaklu „Pod niebem Paryża w Cafe Sax”.
A