
W Elblągu ruszyła pierwsza stacja tankowania samochodów sprężonym gazem ziemnym (CNG). Znajduje się przy „siódemce”, przy wyjeździe w kierunku Warszawy. Koszt przejechania 100 km samochodem osobowym wyposażonym w instalację CNG wynosi około 16 zł.
paliwa powoduje znaczną redukcję emisji szkodliwych substancji w porównaniu do benzyny.
Zasilanie CNG ma również minusy. W przypadku samochodów osobowych głównym problemem jest ciężar butli, którą trzeba zamontować w pojeździe. Zbiornik, który pozwala na przejechanie ok. 120 km, waży 70 kg. Sama instalacja jest dość droga - ceny zaczynają się od 4 tys. zł. Problemem jest też mała dostępność stacji tankujących gaz oraz trudności w obsłudze serwisowej tak zasilanego samochodu.
Sprężony gaz ziemny jest idealnym paliwem do autobusów miejskich oraz aut dostawczych. Wykonują one duże przebiegi i w tym wypadku zarówno ekonomia, jak i troska o środowisko mają duże znaczenie. W Polsce najwięcej autobusów napędzanych CNG jeździ po Rzeszowie - jest ich tam 40. Elbląg też nie ma się czego wstydzić - firma ALP eksploatuje 10 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Większość z nich spełnia wymogi normy czystości spalin Euro VI, która zacznie obowiązywać dopiero w 2014 roku.

W wielu krajach osoby oraz firmy transportowe używające ekologicznych pojazdów wyposażonych w instalacje CNG korzystają z ulg podatkowych oraz refundacji - np. w USA można liczyć na zwrot 80 proc. kosztów przeróbki auta na CNG. W Polsce brak, niestety, ustawodawstwa, które zachęcałoby np. firmy komunikacyjne do zakupu autobusów zasilanych CNG. A koszt eksploatacji tych pojazdów - mimo niższej ceny paliwa - jest bardzo wysoki. Sam sprzęt jest drogi, poza tym wymaga fachowego serwisu oraz wysokiej kultury technicznej podczas codziennej obsługi.