@RobertKoliński- przemyślenia pańskie są grzechu warte, chyba PKP zależałoby by ich transport był wydajniejszy i bardziej opłacalny, gdyby tak było z nadzalewówką to zrobili by z tej trasy nitkę Jedwabnego Szlaku. Niestety muszę się w 100 % zgodzić z @GłębokaMyśl. Może warto zapoznać się z siecią magistrali kolejowych PKP, i coś mi się wydaje że najszybsza droga na zachód z Braniewa wiedzie przez Olsztyn. Co z przekopem panie K ? czy ta trasa kolejowa przez Suchacz nie zaszkodziłaby portowi w Elblągu?
@??? - Myli się pan/i, bo PKP może i zależałoby na lepszej opłacalności transportu, gdyby te projekty miały być realizowane równolegle, czyli w tym samym czasie. A ponieważ magistrala Braniewo-Olsztyn (Gutkowo), czy linia przez Słobity-Bogaczewo już istnieją i są sukcesywnie remontowane i użytkowane, to rachunek ekonomiczny dla PKP jest prosty. To nam, w całym regionie - od Braniewa po Elbląg, powinno zależeć, żeby linia Kolei Nadzalewowej powstała co najmniej dla ruchu pasażerskiego - duży transport i tak będzie szedł przez Bogaczewo, ale mniejszy może już iść śmiało Nadzalewówką. Portowi w żaden sposób to nie zaszkodzi, powiem więcej - linia ta przyczyniłaby się do jeszcze większego jego rozwoju, ale tego pomysłu na razie zdradzał nie będę, bo jest i autorski i muszę sobie coś na ew. kampanię wyborczą zostawić; )Pozdrawiam:)Hashtagi: #KolejNadzalewowa, #przekop, #transport, #basen, #port