UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • żeby jakaś inwestycja miała sens musi byc popyt na dostarczone przez nią usługi lub produkty. Jakie jest zapotrzebowanie na transport morski do Elbląga, ilu armatorów czeka na usuchomienie swoich linii np. z Rotterdamu czy Glasgow. Ilu skandynawskich turystówm tylko czeka żeby móc wykąpąć się w zalewie, lub spędzić urlop.. tylko własnie gdzie. Gdzie mariny, hotele, pensjonaty, mogące przyjąć wymagających klientów ? Co mogą znaleźć u nas czego nie ma w Gdańsku, Pucku. łatwo dziś czafować haslami, tylko kto jutro (już nie za pieniadze Unii) będzie utrzymywał kanał. Po otrzymaniu sensownych odpowiedzi jestem w stanie dać się przekonać, czekam cierpliwie.
  • Jaka praca? Myslicie, ze jak przekopie się mierzei od razu wpłyną do nas statki, i ludzie będą mieli prace? dobre zarty. Konczy sie lato i pracy sezonowej nie ma. Dla kogo i co niby miały by przewozic, jak tu nędza i mało firm. Najpierw zrobmy infrastrukturę przy Zalewie, kompleksy turystyczne, mini porty, drogi. Niech kupy mieszkańcow Suchacza nie idą do wody. Jeden z przedsiębiorscow kiedys drogą morską sprowadzał węgiel i co z tego teraz ma? w naszym miescie powinno postawic sie na turytykę, małe stateczki, jachty i nic wiecej. Najłatwiej jest powiedziec przekopać, popularne hasło wyborcze, wczesniej było Elbląg do Pomorza, to teraz przekop mierzeja. Statki zawsze bede plywac do Szczecina, Swinoujscia, Gdyni czy Gdanska. Tutaj prosi się nad zalewem o rozwoj turystyki i calego regionu. Lepiej rozbudujmy lotnisko, w dobie gdzie liczy się jak naszybsze przemieszczenie to tą droga powinno się pojsc.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Kacper(2006-08-11)
  • Moim zdaniem budowa kanalu przez mierzeje ma sens,czy tak naprawde przesmyk w Skowronkach zostal zasypany naturalnie?Nie ,nie byl poprostu poglebiany,a gdanszcanie jescze mu "pomogli" obsadzajac brzegi wydm roslinnoscia nadmorska,ktora dokonczyla dziela.W ten sposob Gdansk wlasnie walczyl z elblaska konkurencją.Ps.niech mieszkancy K.Morskiej uswiadomia sobie,dzieki komu istnieja,jako osada,a pozniej jako miasto.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    alfik45(2006-08-11)
  • Halexu do tego nie mieszaj kacper. Pewnie nieswiadomie glosowales na AWS - pan Steinchof wykonczyl wlasnie HALEX. Co do pracy to wlasnie port od wiekow by "ziarnem" w rozwoju kazdego miasta. Tego Kacperku nie zmienisz chocys nawet chcial.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GLOSROZSADKU(2006-08-11)
  • Pion: nie znasz sie na ekonomi - kanal napedzi koniunkutre. Dlaczego jestes taki zakompleksiony??
  • Ja wiem pion. Jestes stary zgoszknialy, straciles swoja szanse w zyciu, ale czy to znaczy, ze wszyscy maja tacy byc?
  • zadziwiają mnie niektórzy zwłaszcza sasza i pozostali ekolodzy twierdząc iż przekop zniszczy ekosystem zalewu owszem wieksze zasolenia tych wód może przynieść niepożądane skutki ale trzeba sie zastanowić czy naprzykład rybacy z zalewu mają dalej łapać tą drobnice która tam została czy też pozwolimy im na wieksze połowy ryb napływających bezpośrednio z bałtyku, na życzliwość rosjan że wkońcu ściągną sieci na cieśninie pilawskiej raczej nie ma co liczyć, kolejna sprawa czy przekop sie zwróci oczywiście że tak tym bardziej że jeśli wezmą sie za to kompetentni ludzie to kasa z UE i NATO jest w zasiegu ręki i ostatnia sprawa apropo infrastruktury portowej może ktoś nie widział ale ja miałem szanse przy moście unijnym powstał nowy terminal przeładunkowy wraz z odprawa celną oraz została wyremontowana przystań kajakowa bryza gdzie jachty pełnomorskie stoją i sie tylko na boki bujają z resztą większość zakładów położonych nad kanałem posiada włsny port lub chociaż rampe przeładunkową np. elektrownia zakłady dawnego zamechu czy też mmi (dawne zwp) jest szansa że elbląg będzie miastem portowym wieć chyba warto poczekać nie przecze że to może być tylko mydlenie oczy przed wyborami samorządowymi ale mamy przynajmniej 50% wystarczy zachowac dystans do tych obietnic a nie z góry je krytykować pozdrawiem ziul
  • Najnowsze dane: polski turysta wydaje na wakacje średnio 370zł, zagraniczny 495zł.Szacuje się, że Gdańsk odwiedzi w tym roku 1,7 miliona podróżnych, o 200 tys. więcej niż w zeszłym roku, z czego 600 tys. z zagranicy. Odwiedzający zostawią około 900milionów zł. Jest, o co powalczyć? Ma ktoś lepszy pomysł na bezrobocie w naszym regionie niż turystyka? Chyba niestety nie?! POPIERWSZE TUTYSTYKA SAMORZĄDOWCU !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-11)
  • Francuzi podjęli decyzję budowy zapory na morzu, by opactwo Saint-Michel znów było otoczone wodą. Tylko po to by przywrócić mu status wyspy i podnieść jego atrakcyjność turystyczną. A co, jak co kasę to oni liczą.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-11)
  • Zgadzam sie z Panem Woj Ł. Zawsze kopał nas Gdańsk, teraz jescze kopie nas Olsztyn. Czas na zmiany. Czas kopac kanał (Olsztyn i Gdańsk). P.S. Miło widzieć turystow na Starym Miescie w Elblagu. Glownie to NIemcy - odwiedzajcy swoj dawny Heimat. Choc w tym roku duzo turystow nie tylko z NIemiec - odwiedzajacych m. innymi Brame Targowa -> tu pije do czolowych malkontentow tego projektu (a bylo ich sporo, jak zawsze w Elblagu).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Koszalek_opalek(2006-08-11)
  • Drodzy przeciwnicy przekopu. Jest jeszcze jedna funkcja tej inwestycji, o której zapominacie Tzw. „Kanał ulgi”, który jest w stanie zdjąć przez dobę „tylko” kilkanaście cm lustra wody(są wyliczenia). Niby mało, ale podczas zimowej powodzi może dać czas na URATOWANIE ŻYCIA wielu mieszkańcom terenów depresyjnych. A może to będą cm, które obronią wały przed przelaniem. Może wielka woda nigdy nie przyjdzie. Ale ... da ktoś gwarancje?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Woj Ławrynowicz(2006-08-11)
  • Elblaga nigdy nie bedzie zyl z Turystyki i o tym zapomnijcie zato Mierzeja Wislana jak najbardziej i jezeli przedmowca pisze ze na zalewie moze obnizyc sie lustro wody o kilkanascie centymetrow na dobe to co wowczas stanie sie z plazami mierzeii, poprostu zaczna zanikac a tylko unikalne szerokie piaszczyste plaze przyciagaja tam dziesiatki tysiecy turystów z czego zyja tysiace elblazan, w wiekszosci majacych tam swoje kwatery, gastronomie i sklepy. Jezeli komus zalezy na dostaniu sie woda morska do elblaga to nie musi tego robic przez ciesnine na zalewie. Problem w tym ze takich chetnych brak. Jest kolej, powstaje obwodnica, zbudowano port - dalej nic sie nie dzieje, wiec zapomnijcie ze ten przekop gospodarczo cos zmieni, sa miasta które maja tylko drogi dojazdowe i pekaja od inwestycji, wiec gdzie jest problem niech kazdy sobie sam odpowie...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    analityk(2006-08-11)
Reklama