Opracowanie dokumentacji dotyczącej modernizacji zajezdni tramwajowej i pierwszego w mieście parkingu typu „park and ride” może przeciągnąć się w czasie. Na pierwszy przetarg ogłoszony przez miasto nie wpłynęła ani jedna oferta.
Ratusz planuje stworzenie w okolicy dworca pierwszego w Elblągu parkingu „park and ride”, modernizację zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej i budowę ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. Przygotowanie dokumentacji dla tych inwestycji ujęto w jednym przetargu, by zaoszczędzić na czasie i mieć szansę na dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury z części przeznaczonej na tzw. „zrównoważony transport miejski”.
Przetarg na opracowanie dokumentacji cieszył się zainteresowaniem firm, skierowały do ratusza pięć pytań w sprawie szczegółowych zapisów przetargu. Sugerowały m.in., by wydłużyć termin przygotowania dokumentacji z 30 czerwca na 30 października. Urzędnicy nie chcieli się jednak na to zgodzić, bo w przeciwnym razie miasto nie zdążyłoby złożyć wniosku o unijne dofinansowanie.
W efekcie żadna z firm nie złożyła oferty i przetarg trzeba będzie powtórzyć.
Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych.
Przetarg na opracowanie dokumentacji cieszył się zainteresowaniem firm, skierowały do ratusza pięć pytań w sprawie szczegółowych zapisów przetargu. Sugerowały m.in., by wydłużyć termin przygotowania dokumentacji z 30 czerwca na 30 października. Urzędnicy nie chcieli się jednak na to zgodzić, bo w przeciwnym razie miasto nie zdążyłoby złożyć wniosku o unijne dofinansowanie.
W efekcie żadna z firm nie złożyła oferty i przetarg trzeba będzie powtórzyć.
Same prace budowlane są zaplanowane do realizacji do 2019 roku. Miasto na modernizację zajezdni tramwajowej wraz z zakupem tramwajów zaplanowało w najbliższych trzech latach 11 mln złotych.
RG