Dziś (29 marca) w Ratuszu Staromiejskim odbył się II Festiwal Promocji Warmii i Mazur. Samorządowcy z naszego województwa debatowali nad promowaniem regionu, zarówno od strony turystycznej, jak i gospodarczej.
Podczas spotkania podkreślano, jak ważna jest promocja regionu, która przekłada się przede wszystkim na promocję gospodarczą. Podkreślano, że choć region Warmii i Mazur posiada dobrze rozwiniętą turystykę, trzeba się również koncentrować na kreowaniu atrakcyjności gospodarczej.
– Turystyka jest jedną z głównych gałęzi naszego gospodarczego rozwoju. Nie będziemy uciekali od faktu, że naszym atutem jest natura – mówił Jacek Protas, marszałek województwa. – Rozwój gospodarczy jest oparty na wielkich ośrodkach miejskich, co nie jest naszym głównym atutem. Mamy jednak duży potencjał, naszym niewykorzystanym walorem jest bliskość granicy z Rosją. Uruchomienie małego ruchu granicznego jest na pewno dobrym krokiem w tym kierunku.
W czasie debaty padło pytanie, jaki będzie Elbląg za 10-15 lat.
– Mam nadzieję, że Elbląg będzie miastem przyjaznym wszystkim mieszkańcom, które będzie sprzyjać turystom, jak i przedsiębiorcom – odpowiadał Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga. – Każdy subregion ma swoje piękno charakterystyczne dla siebie i chyba w tę stronę powinniśmy iść, jeśli mówimy o rozwoju. Inwestować pieniądze tam, gdzie przyniesie to korzyści, zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. Na tle innych miast województwa wyróżniamy się na przykład dużą liczbą klastrów, które wspierane są od samego początku. Należy również wykorzystać nasze położenie geograficzne. Jesteśmy bramą Unii Europejskiej, bramą na praktycznie nieograniczony rynek gospodarczy Rosji.
W debacie wzięli też udział burmistrzowie Bartoszyc, Giżycka, Iławy oraz Ostródy, którzy dzielili się pomysłami na temat promocji swoich regionów.
Zaprezentowane zostały także różne formy promocji regionu, jak np. konkurs „6 Baltic Sea Wonders”, do którego zakwalifikował się m.in. Kanał Elbląski, zawody sportowe adresowane do osób po pięćdziesiątym roku życia – „Warmia Mazury Senior Games” czy uzupełnienie „naturalnych” Mazur („Mazury Cud Natury”) „kulturalną Warmią” („Warmia Rebelia Kultury”).
– Turystyka jest jedną z głównych gałęzi naszego gospodarczego rozwoju. Nie będziemy uciekali od faktu, że naszym atutem jest natura – mówił Jacek Protas, marszałek województwa. – Rozwój gospodarczy jest oparty na wielkich ośrodkach miejskich, co nie jest naszym głównym atutem. Mamy jednak duży potencjał, naszym niewykorzystanym walorem jest bliskość granicy z Rosją. Uruchomienie małego ruchu granicznego jest na pewno dobrym krokiem w tym kierunku.
W czasie debaty padło pytanie, jaki będzie Elbląg za 10-15 lat.
– Mam nadzieję, że Elbląg będzie miastem przyjaznym wszystkim mieszkańcom, które będzie sprzyjać turystom, jak i przedsiębiorcom – odpowiadał Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga. – Każdy subregion ma swoje piękno charakterystyczne dla siebie i chyba w tę stronę powinniśmy iść, jeśli mówimy o rozwoju. Inwestować pieniądze tam, gdzie przyniesie to korzyści, zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. Na tle innych miast województwa wyróżniamy się na przykład dużą liczbą klastrów, które wspierane są od samego początku. Należy również wykorzystać nasze położenie geograficzne. Jesteśmy bramą Unii Europejskiej, bramą na praktycznie nieograniczony rynek gospodarczy Rosji.
W debacie wzięli też udział burmistrzowie Bartoszyc, Giżycka, Iławy oraz Ostródy, którzy dzielili się pomysłami na temat promocji swoich regionów.
Zaprezentowane zostały także różne formy promocji regionu, jak np. konkurs „6 Baltic Sea Wonders”, do którego zakwalifikował się m.in. Kanał Elbląski, zawody sportowe adresowane do osób po pięćdziesiątym roku życia – „Warmia Mazury Senior Games” czy uzupełnienie „naturalnych” Mazur („Mazury Cud Natury”) „kulturalną Warmią” („Warmia Rebelia Kultury”).