UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Dlaczego przekop bedzie sie opłacał i dlaczego warto inwestować w nowe wodne drogi? Bo sa ekologiczne: "Międzynarodowe Forum Transportu (ITF)szacuje, że do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc. , związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc. , a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost popytu przypadnie na sektor lotniczy (363 proc. ), śródlądowy transport wodny (265 proc. )i fracht morski (245 proc. ), który w połowie stulecia będzie obsługiwał ponad 74 proc. światowego handlu. Powiększą się także globalne przewozy drogowe (197 proc. )i kolejowe (134 proc. ). Procentowy udział emisji z międzynarodowego transportu towarowego w globalnej puli CO2 pochodzącej z całego transportu zwiększy się z obecnych 36 do 48 proc. w połowie wieku. W związku z tym wszystkim, jeśli myśli się realnie o walce z emisją gazów cieplarnianych, trzeba dążyć do zastąpienie, gdzie się da, mniej „przyjaznych” naszej planecie form transportu tymi, choć w nieco mniejszym stopniu uciążliwymi dla Ziemi. Ruch portów w Hamburgu i Brunszwiku należy rozumieć jako krok właśnie w tym kierunku. "
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    4
    Realista1(2020-07-28)
  • @Realista1 - Ten przekop spłaci się za ok 600 lat pod warunkiem, że w międzyczasie nie wygeneruje dodatkowych kosztów na częste pogłębianie toru wodnego bo nikt nie przeprowadził tego rodzaju badań. Ekologia - masz rację. Ja dodam kilkadziesiąt żaglówek więcej co roku i tyle. Cała korzyść. To wygląda jak zabawka dla bogatych szejków. Tyle, że szejkowie spełniają swoje kaprysy za swoje pieniądze. Tu mam miejsce coś odwrotnego. Odrealniony staruszek leczy kompleksy miliardami z kasy Skarbu Państwa w sytuacji kiedy ludzie chorzy na choroby onkologiczne umierają bo nie ma kasy na ich leczenie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    10
    dyzio(2020-07-28)
  • @dyzio - Przestan powtarzac te tefalenowskie brednie. Skad wzioles te 600lat? Skad wiesz, co tu powstanie, jakie firmy tu zainwestuja po przekopie? To jest inwrstycja na lata, rowniez dobrze ow inwestor moze pojaeic sie i po 2 latach i to zarowno z branzy przemyslowej, jak i turystycznej. Kubel zimnej wody zalecam, ostudz emocje, tu chodzi o twoje miasto, przyszlosc nas wszystkich i twoich dzieci. A nie masz dzieci, nie mieszkasz tu i wchodzisz tylko by trolowac. to wszystko wyjasnia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    4
    Realista1(2020-07-28)
  • @Realista1 - Ekologiczne? Wątpię, aby towary (o ile jakieś będą w stanie przepłynąć przez tą szparę szorując po dnie zalewu)będą pływały na żaglach. Raczej na starych barkach emitujących jeszcze więcej spalonego diesla do atmosfery.
  • Do 1945 tor wodny wynosil 5m, stocznia w Egu i caly przemysl mialy sie swietnie. Prom kolejowy Schwerin mowi ci to cos? Czy on przypomina barke lub kajak? Odnosbie ekologii takie sa tredy, z cakym szacunkiem, ale nie slucham bredni jakiegos zgorzknialca.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    3
    Realista1(2020-07-28)
  • @Realista1 - Czy ty człowieku kiedykolwiek pływałeś po akwenie zalewu lub kapałeś się? Chroń nas Panie przed takimi realistami. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    6
    Kat_Na_Idiotów(2020-07-28)
  • @Kat_Na_Idiotów - A czy ty wiesz gdzie lezy Hamburg? Bo na pewno nie nad morzem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    2
    Realista1(2020-07-28)
  • @dyzio - Dyziolku z Elblongowa. Niemcy dawali sobie doskonale radę z utrzymaniem i pogłębianiem toru wodnego przez całe dekady. Urealnij swoja wiedze w oparciu o dostępna literaturę i historię a wiedze czerpaną z TVNu.
  • "wiedze czerpaną z TVNu"- no i radia i telewizji "daj na tacę"
  • @Realista1 - po przekopie zainwestują takie same firmy, jakie zainwestowały w Elbląską Strefę Ekonomiczna na Modrzewinie. Słonina kilkaset milionów złotych w to wpompował. Miały być firmy z całego świata a są dwie z Zagonowej dwie z Czerniakowskiej i jedna z za kanału. Proponuję pójść twoim tokiem myślenia i namówić Jarka, żeby wybudował obok portu lotnisko. Większe niż Chopina. A lotnisko z portem połączyć linią metra. I od razu w Elblągu będzie się dobrze żyło tobie i twoim dzieciom. .. .. Mało ? To pomiędzy portem a lotniskiem zmieści się jeszcze kosmodrom.
  • @dyzio - Ale czemu kpisz? Napisz cos merytorycznego, stac cie, czy juz do konca zycia bedziesz taki zgorzknialy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    Realista1(2020-07-28)
  • @dyzio - To po jakim czasie spłaci się pogłębianie toru wodnego na Zalewie Szczecińskim, pomiędzy portem Świnoujście a portem Szczecin?
  • @dyzio - Sam jesteś zza kanału, buraczku.
Reklama