UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Nie pisowcy, bo przekop nie ma nic do poglądów politycznych, jest to inwestycja gospodarcza. Tak zgadzam się, żeby przywrócić Mały Ruch Graniczny, ale jak wygląda się dogadywanie z Rosją wiedzą na całym świecie, jeszcze żaden kraj się z nimi nie dogadał, No chyba, że taki, który ich pokonał jak np Japonia w 1905 inaczej Rosjanie zawsze będą chcieli mieć pełną kontrolę nad naszymi statkami przepływającymi przez ich terytorium i nad tym, co wozimy, będą pobierać opłaty za wizy i kontrolować nas. A jak Polska nie będzie działać wg ich poglądów na arenie międzynarodowej to specjalnie nam zablokują cieśninę.
  • @Gienek - Cukrownia gdzie masz? Gdzie? GDZIE?!
  • @Gienek - Proszę nam przypomnieć kto zamknął MRG, a przekop ma znaczenie tylko polityczne, bo gospodarczo to wtopa.
  • @rrrrrr - Właśnie gdzie cukrownia? Produkuje wysłodki, które można eksportować do Norwegii, Szwecji albo Finlandii, bo tam zimno i ich zwierzęta nie mają co jeść.
  • Finowie nie kupią. Oni produkują dużo wódy i mają swoje odpadki.
  • Wiem jak wygląda Olsztyn, bo studiowałem tam 5 lat i to prawda, że Olsztyn rozwija się kosztem m.in. Elbląga i innych mniejszych miast w województwie, ale właśnie przekop jest szansą na rozwój i przyciągnięcie nowych inwestorów. Bo będziemy mieli coś, czego nie ma Olsztyn właśnie, plus odbudowa wierna Starówki- Olsztyn też nie miał tak okazałej jak ta elbląska. Olsztyn rozwija się głównie dzięki administracji, Michelin, UWM,. Indykpolowi, Browarze Kormoran i turystyce. A firmy Egzystowaly, ale miały większe koszty transportu, bo żeby wieźć ladunek ponadgabarytowy to trzeba oprócz ciężarówki 2 samochodu z kierowcą, który jest pilotem, taki zestaw ma ograniczenia w poruszaniu się i prędkości, dodatkowo często wymaga to demontażu niektórych elementów infrastruktury drogowej, żeby dało radę przejechać, jak np w przypadku długich elementów wiatraków energetycznych. Dodatkowo to będzie oszczędność dla miasta, bo przejazd 1 takiego ponadgabarytu na drodze to tak jakby w tym samym miejscu przejechało 160 tys. samochodów osobowych. Wizy i paszporty też kosztują. Z resztą jak Rosja już raz zablokowała nam cieśninę na 3 lata, to przeładunki w Porcie spadły z kilkuset tysięcy ton rocznie prawie do zera- tu masz dowód na to jak ważna jest ta inwestycja. Jak takie blokady wprowadzają co klika lat to mogą właśnie doprowadzić do upadku firmy działające w porcie i nad rzeką, które wożą towary wodą i Rosjanie robią to specjalnie, jak będzie przekop, to nie będą już mogli blokować i będzie pewność transportu i wtedy przyjadą nowe inwestycje. A muł? Przecież jasno napisali, że będą pogłębiać tor wodny. Tak jest dalej 100 km do Gdańska i to jest atut Elbląga, bo jest bardziej w głębi lądu i można tu przywieźć soję czy torf i uniknąć korków drogowych np jak ludzie jadą nad morze w lato. Dodatkowo tutaj są tańsze opłaty za hale i portowe jak w Trójmieście dlatego np Piecobudowa Gdańsk postawila nastepną halę w Elblągu, czemu nie wyniosą się do Gdańska wg Twojej teorii tylko tutaj stawiają?
  • Nie zgadzam się, podałem argumenty za przekopem i uważam, że są one merytoryczne, kiedyś pisałeś też, że żaden niewielki jacht morski tu nie wplynie, ja podałem kolejny argument, że jacht morski, którym Tomasz Cichocki opłynął Ziemię ma zanurzenie max 2,27 m i bylby w stanie tu wpływać. A co do MGR to obecny rząd zablokował, ale ja tej decyzji nie popierałem i uważam, że należy popierać dobre inwestycje bez względu na zapatrywania polityczne. Jak coś jest dobre dla Elbląga czy Polski to należy to poprzeć bez względu na to, kto rządzi.
  • Zastopować rozwój, sorry.
  • Do gienek. .. .. jakich statków, z czym te statki przypłyną? Konkretnie tylko proszę.
  • Młóto jest z browaru, a z cukrowni są wysłodki na tego typu pasze jest duże zapotrzebowanie. A Cukrownie masz blisko, bo w Malborku, chociaż ja pisałem o młócie z browarow. Kiedyś nawet nad Kanałem Elbląskim w Jelonkach wybudowano cukrownie bo właśnie wodą wozili tam buraki i cukier potem i wysłodki.
  • szkoda tylko że ta inwestycja zwróci się za jakieś 150 lat. .. czyli już bez nas i naszych dzieci. .. czuwaj
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    10
    Charceż(2019-01-18)
  • Już pisałem wielokrotnie, przywożą węgiel, torf, soję, paszę, piasek formierski, blachy, tanki wieźli do browaru w Braniewie, a wywożą, Turbiny, przekładnie z Maag Gear, Filtry z Proxmusa, Konstrukcje stalowe, cukier. Materiały budowlane. Na stronie portu jest zestawienie przeładunków i rodzaju towaru przeladowywanego od początku istnienia portu i jest też podana liczba pasażerów.
Reklama