UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Dla przeciwników jesze raz:) : Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasazerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Natomiast tor wodny jest, był i musi być pogłębiany ze względów przeciwpowodziowych i ze względu na pływające jachty i barki. Będzie też most w Nowakowie i rozbudowa przeładunkowego terminalu kolejowego w Braniewie, skąd też będzie można wozić towary.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    112
    20
    Gienek (2019-01-18)
  • Dodatkowo dla tych, którzy twierdzą, że 100 metrowy statek nie będzie miał gdzie zawrócić, to zawróci na obrotnicy o dł. 120 m koło hali Stokota a już teraz zawracają zestawy prawie 100 metrowe jak pchacz Bizon plus barka o dł 71 m.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    55
    7
    Gienek (2019-01-18)
  • @Gienek - Zapomniałeś o pancernikach.
  • W punkt.
  • Już widzę Gienku jak browar będzie piwo statkami do Gdańska wysyłał i czekał parę dni na fracht, podczas kiedy samochodem jest w Trójmieście w 45 minut. A tych turbin do wysłania w świat przez Bałtyk to jest tyle, że wkrótce trzeba będzie poszerzyć przekop.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    18
    znaffca(2019-01-18)
  • @Gienek - a nawet jak całe te optymistyczne założenia "wezmą w łeb" to będziemy mieli przekopaną mierzeję. A co to szkodzi.
  • @Gienek - Cukrownia gdzie masz? Gdzie? GDZIE?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    6
    rrrrrr(2019-01-18)
  • @rrrrrr - Właśnie gdzie cukrownia? Produkuje wysłodki, które można eksportować do Norwegii, Szwecji albo Finlandii, bo tam zimno i ich zwierzęta nie mają co jeść.
  • Finowie nie kupią. Oni produkują dużo wódy i mają swoje odpadki.
  • Nawet gdyby kupili: wysłodki suche z Malborka do portu w Gdańsku, cała infrastruktura tam już jest, w kilometrach może to samo jak do Elbląga. Wysłodki mokre gniją zanim statek dopływa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    3
    rrrrrr(2019-01-19)
  • @Gienek - Ruch jakich statków z Elbląga jest blokowany? Jaka to flota wyrywa się na morze z Elbląga?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    3
    POlack(2019-01-19)
  • @Gienek - Ale kto będzie przypływać? Barki już teraz korzystają z kanału (jak wspomniał Pan w swoim komentarzu), mamy połączenie z Bałtykiem poprzez Kanał Jagielloński i Szkarpawę. Zamiast wydawać olbrzymie pieniądze na przekop można by poprawić żeglowność właśnie na tym szlaku. Zakłady produkcyjne o których Pan wspomniał i tak korzystają z barek dla transportu ponadgabarytowego. Pozostałe produkty i tak były transportowane niemalże wyłącznie do/z Obwodu Kaliningradzkiego, więc budowa przekopu niczego (z gospodarczego punktu widzenia) nie zmieni. Zyska turystyka i jako Elblążanin cieszę się z tego powodu, jednak patrząc przez pryzmat całego kraju uważam, że taka inwestycja to typowy Miś. Nie mamy szans konkurować z położonymi niedaleko Gdynią i Gdańskiem, a wydawanie ponad miliarda złotych z budżetu Państwa jest nieracjonalnym zachowaniem. P. S. Co ciekawe inwestycja została tak zaplanowana, że większość kosztów zostanie poniesionych w kolejnej kadencji, a wszystkie pozwolenia na budowę nie zostały jeszcze uzyskane. Czyli jak wygra obecna partia to będą przesuwać rozpoczęcie budowy tłumacząc się względami proceduralnymi, a jak przegrają to będą mogli oskarżać nową władzę o celowe opóźnianie inwestycji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    Spedytormorski(2019-01-19)
Reklama