UWAGA!

Twórcy planu 5-letniego

W zakładach Taboru Kolejowego w Elblągu dyskusja nad projektem planu 5-letniego dobiega końca, informował Elbląski Głos Wybrzeża z 7 marca 1956 r.

Na licznych zebraniach załoga wnikliwie przedyskutowała poszczególne pozycje projektu wstępnego planu, wnosząc doń szereg poprawek i nowych wniosków, zmierzających do znacznego rozszerzenia produkcji i uruchomienia nowej. I tak – kontrprojekt przewiduje m. In. uruchomienie produkcji budek parowozowych różnych typów oraz wagonów wapniarek, świniarek i owocarek.
     Ogółem produkcja zakładu w planie 5-letnim wzrośnie o 320 proc. w stosunku do planu operatywnego ub. roku. W planie 5-letnim zakład również zmieni swój charakter z usługowo-produkcyjnego na produkcyjno-usługowy, przy czym stosunek produkcji do usług będzie się wyrażał cyframi 85 proc. do 15 proc.
     
oprac. Olaf B.

Najnowsze artykuły w dziale Dawno temu

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • no proszę, a taki PiS zapowiada niespełna 5% zamiast 320%. PiS chyba w swoich planach przewiduje rozwinięcie produkcji hamulców
  • Zaklady Taboru, Zaklady napraw, Truso, Zakaldy mechaniczne-pozniejszy Zamech 15 tys ludzi, ach to byly piekne czasy, pracy i rozwoju miasta? Teraz wydaje sie to niepradopodobne. I po to Walesa skakal przez plot, bysmy teraz klepali jescze wieksza biede???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    rozgoryczony(2006-03-07)
  • no cóż- nie każdy klepie, są tacy co sie dorobili, obejrzyj okolice miasta, pełno nowych osiedli i wolno stojacych domków jednorodzinnych
  • Pomimo roznej oceny byly to jednak piekne czasy, takiego entuzjazmu, zapalu i autentycznej radosci zwyklych mieszkancow Elblaga juz chyba nic i nikt nie przywroci. Warto sobie wyobrazic ile osobistej satysfakcji czerpal ze swych pomyslow autor projektu produkcji budek parowozowych do wszelakiego typu lokomotyw parowych, ilu przy tym pracowalo projektantow, racjonalozatorow? Ludzie cos tworzyli i czuli sie potrzebni a dzis?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    vinogradoff(2006-03-21)
Reklama