W roku 1958 dyrekcja MPK otrzymała do 1960 r. włącznie lokalizację na budowę nowej dyspozytorni tramwajowej na Placu Słowiańskim, informował Głos Elbląga z 24 października 1962 r.
Wśród licznej korespondencji jaką otrzymujemy w codziennej poczcie, wiele listów dotyczy rozpoczętej budowy na placu Słowiańskim.
Sądząc z wielkości założonych fundamentów – pisze w liście ob. M.Ł. (nazwisko znane redakcji) będzie to z pewnością jakiś pawilon handlowy, względnie kiosk spożywczy lub przemysłowy.
Dla zorientowania czytelników o właściwym przeznaczenia rozpoczętej budowy zwróciliśmy się po informacje do kierownika Wydziału Budownictwa i Architektury Prezydium MRN mgr inż. Jana Buyko.
Okazuje się, że założone fundamenty budowy miały zupełnie inne przeznaczenie niż pisze czytelnik M.Ł. W roku 1958 dyrekcja MPK otrzymała do 1960 r. włącznie lokalizację na budowę nowej dyspozytorni tramwajowej na Placu Słowiańskim. Ostatnio w związku z robotami ziemnymi należało przenieść dyspozytornie w inne miejsce. I tu inwestor poszedł po najmniejszej linii oporu. Bez zgody Wydziału Budownictwa i Architektury bez dokumentacji i lokalizacji MPK przystąpiło do budowy nowej dyspozytorni. Decyzją Wydziału Budownictwa i Architektury „dzika” budowa została wstrzymana. Roboty rzeczywiście przerwano, ale pozostały na placu fundamenty i zręby ścian.
Tyle inż. Buyko ze swej strony chcielibyśmy się jednak dowiedzieć, kto poniesie koszty dotychczasowej budowy, oraz kiedy wreszcie zostanie ona zlikwidowana. O bliższe informacje prosimy dyrekcję MPK oraz inwestora – MPWiK w Elblągu.
Sądząc z wielkości założonych fundamentów – pisze w liście ob. M.Ł. (nazwisko znane redakcji) będzie to z pewnością jakiś pawilon handlowy, względnie kiosk spożywczy lub przemysłowy.
Dla zorientowania czytelników o właściwym przeznaczenia rozpoczętej budowy zwróciliśmy się po informacje do kierownika Wydziału Budownictwa i Architektury Prezydium MRN mgr inż. Jana Buyko.
Okazuje się, że założone fundamenty budowy miały zupełnie inne przeznaczenie niż pisze czytelnik M.Ł. W roku 1958 dyrekcja MPK otrzymała do 1960 r. włącznie lokalizację na budowę nowej dyspozytorni tramwajowej na Placu Słowiańskim. Ostatnio w związku z robotami ziemnymi należało przenieść dyspozytornie w inne miejsce. I tu inwestor poszedł po najmniejszej linii oporu. Bez zgody Wydziału Budownictwa i Architektury bez dokumentacji i lokalizacji MPK przystąpiło do budowy nowej dyspozytorni. Decyzją Wydziału Budownictwa i Architektury „dzika” budowa została wstrzymana. Roboty rzeczywiście przerwano, ale pozostały na placu fundamenty i zręby ścian.
Tyle inż. Buyko ze swej strony chcielibyśmy się jednak dowiedzieć, kto poniesie koszty dotychczasowej budowy, oraz kiedy wreszcie zostanie ona zlikwidowana. O bliższe informacje prosimy dyrekcję MPK oraz inwestora – MPWiK w Elblągu.
oprac. Olaf B.