UWAGA!

Tramwajowe historie

 Elbląg, Elbląski Tramwaj
Elbląski Tramwaj

Tramwaje od ponad 100 lat są charakterystyczną częścią elbląskiego krajobrazu. O ich historii opowie Kacper Adamowicz z Klubu Miłośników Tramwajów PTTK, w środę (17 stycznia).

W 1895 roku w niemieckim jeszcze Elbingu na trasę wyruszyły pierwsze tramwaje regularnej komunikacji zbiorowej. Linia nr 1 łączyła dworzec z przystanią na rzece Elbląg. Dwójka kursowała pomiędzy dzisiejszym placem Słowiańskim, a skrzyżowaniem ul. Dąbka i Teatralna. Elbląskie tramwaje przechodziły różne losy, ale zawsze przewoziły mieszkańców naszego miasta.

O ich historii opowie Kacper Adamowicz z Klubu Miłośników Tramwajów działającym przy elbląskim oddziale Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego. Spotkanie odbędzie się w środę (17 stycznia) o godzinie 17 w siedzibie elbląskiego oddziału PTTK przy ul. Krótkiej.

SM

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Kalafiorem mi to wisi...
  • Jak Ci tak wisi, to po co komentujesz.
  • To już 129 lat
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21
    0
    Marcin 100(2024-01-16)
  • Powiedzmy sobie szczerze gdyby nie elbląskie tramwaje, Olsztyn by ich nigdy nie miał - wykorzystali okazję przy likwidacji naszego województwa I. zgarneli przyznaną już nam dotację na tramwaje, która I'm się przecież nie naležała, ale szybko wdrożyli plan na jedną linię, by tylko kasę załapać I w taki oto sposób wieś olsztyńska z buta popędziła do miasta by zobaczyć tramwaj. Dzisiaj na elbląskie tramwaje nie ma kasy bo Olsztyn wciąż rozwija swoją sieć. Może olsztyńskie chociaz z szacunku, że dzieki nam macie tramwaje przez kilka lat sypnęli kasą na jedną z najstarszych linii tramwajowych w kraju jakie dogorywają w naszym mieście, jeśli nie, to dalej bedziemy postrzegali Was jako pazerną nienasyconą wieś. Hashtagi: #Czymaciehonor
  • Szkoda, że ten szpital psychiatryczny jest we Fromborku. W Elblągu przydałby się bardziej bo jak widać idiotów tu nie brakuje.
  • Za to urząd miejski w Gdańsku miał przygotowany projekt budowy metra dla Elbląga w całości opłacony przez siebie, ale nie mógł zrealizować bo to inne województwo, gdyby Elbląg należał do Gdańska to już by śmigało u nas metro, tak jak dziś w Słupsku, a ten Olsztyn wszystko zabiera a my bidne żuczki nic nie mamy.
  • Jaka jest strategia miasta odnośnie rozwoju sieci tramwajowych? Historia jest piękna, ale teraźniejszość świadczy o tym, że tramwaje zmierzają w kierunku likwidacji. Z autobusami nie jest lepiej - firma tylko liczy ile zaoszczędziła "wozokilometrów" a pasażerowie są zmuszani do korzystania z taksówek i prywatnych środków transportu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10
    7
    przechodzień(2024-01-16)
  • Fajnie gdyby może powstały takie artykuły na łamach PORTEL-u, oczywiście z masą zdjęć, schematów linii.....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14
    1
    jan marian rakieta(2024-01-16)
  • Jakby Komitet Centralny nie zlikwidował w Zamechu Przedsiębiorstwa Kolejowego, a wyodrebniono, to pewnie dziś byłby, a może robiliby tam nowoczesne metropolitalne elektryki beztrakcyjne. Póki w Elblągu są uczelnie przewóz Tramwajowy to nieodzowna część miasta. Może już tak intensywnie nie będą kursować, ale jest eko
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    0
    Pętla Odrodzenia(2024-01-16)
  • Kiedyś na mecze przy Olimpijczykach jeździł tramwaj nr III na Agrykola do 1967 od 1947 z 1 maja przez Traugutta
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    0
    moleimboleim(2024-01-16)
  • W zeszłym wieku odnotowano przejażdżkę Elbląskim wagonem ocesarza Niemiec Wilhelma II
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    Elbingski(2024-01-16)
  • Za czasu nierzadow obecnej koalicji PO, PSL, SLD, Lewica, trawaje jak i komunikacje miejska doprowadzono do ruiny. Brak czytania potrzeb pasazerow, brak dialogu, brak koncepcji spowodował że mamy to co mamy. Oby tramwaje nie podzieliły losu kolei nadzalewowej notabene doprowadzonej do ruiny przez ta sama koalicje. Przerażające jest to że w Elbingu 100 lat temu potrafiono to rozwijac a linia tramwajowa dochodzila nawet do muszli w Bażantarni a dzis w czasach dostepu technologii, taboru tramwaje jezdza tam gdzie nie trzeba, rozklad to jakas granda z pasazerow a tabor w stanie oplakanym. Potrzebna jest nitka na Mazurskiej do Odrodzenia z łacznikiem do ogolnej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    6
    tramwajarz(2024-01-16)
Reklama