1 września, po sześciu latach przerwy, wyruszy w trasę szynobus relacji Elbląg-Braniewo przez Bogaczewo. Na dziś (30 sierpnia) zaplanowano uroczyste wznowienie połączenia.
Powrót połączenia kolejowego Elbląg-Braniewo przez Bogaczewo to efekt kilkumiesięcznych, ale ostatecznie udanych negocjacji Grzegorza Nowaczyka z Zarządem Przewozów Regionalnych.
- W imieniu Zarządu Województwa od początku negocjacji dążyłem do przywrócenia połączeń na trasie Elbląg-Braniewo. Istotną przesłanką moich starań były także liczne prośby i interwencje lokalnej społeczności z miejscowości położonych na tej trasie. Konkretnym wkładem Zarządu Województwa w organizację połączenia jest zakup kolejnego szynobusu, który będzie jeździł na trasie Elbląg-Braniewo od 1 września. To już drugi szynobus, który obsługuje połączenia z Elbląga. Przypomnę, że od 30 listopada 2009r. na trasie Olsztyn-Elbląg-Olsztyn kursuje zakupiony za kwotę 9 400 tys zł szynobus „Elbląg” - informuje Grzegorz Nowaczyk, Członek Zarządu Województwa, w kompetencjach którego znajduje się m.in. przewozy pasażerskie.
- Razem w nowe połączenia z Elbląga zadekretowałem moją decyzją dofinansowanie w kwocie 616 310 zł. Od 1 maja uruchomiono dodatkowe połączenie ważne z punktu widzenia studentów na trasie Olsztyn-Elbląg, dofinansowane kwotą 189.292zł. Od 1 września ruszą 4 połączenia Elbląg-Braniewo oraz Braniewo-Elbląg ważne z punktu widzenia młodzieży dojeżdżającej do szkół w naszym mieście. Dofinansowanie linii braniewsko-elbląskiej wyniesie 274.384 zł. Również od września kwotą 152 634 zł dofinansowano wczesnoporanne połączenie z Olsztyna do Elbląga. Systematycznie staram się poprawiać skomunikowanie Elbląga z innymi miastami w subregionie – dodaje Grzegorz Nowaczyk, przedstawiciel naszego miasta w Zarządzie Województwa.
We wrześniu Urząd Marszałkowski zakupi kolejny autobus szynowy SA-133, który otrzyma nazwę „Żuławy” i obsługiwał będzie m.in. linię Elbląg-Braniewo przez Młynary.
Równolegle trwają starania Wicemarszałka Grzegorza Nowaczyka mające na celu poprawę skomunikowania Elbląga z Trójmiastem. W poniedziałek (23 sierpnia) w Gdańsku, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego, odbyło się spotkanie Grzegorza Nowaczyka z Mieczysławem Strukiem, Marszałkiem Województwa Pomorskiego.
- Rozmawialiśmy o zasadności przedłużenia linii SKM (Szybka Kolej Miejska) do Elbląga. Marszałek Struk wyraził zainteresowanie tym projektem, bo ma świadomość, że wielu mieszkańców Elbląga dojeżdża na uczelnie oraz do pracy w aglomeracji trójmiejskiej. W związku z tym zleciłem swojemu podległemu Departamentowi analizę wszystkich aspektów związanych z przedłużeniem es-ka-emki do Elbląga – informuje Grzegorz Nowaczyk.
Ludzie będą jeździć. Czas będzie porównywalny do autobusu. Skąd wyczarowałeś te 20 km/h ?Ta linia jest w nienajgorszym stanie jak na regionalną niezelektryfikowaną. Chyba, że błednie myślisz o nadzalewówce. W takim razie wyprowadzę cię z błędu-Chodzi o tzw. Ost-Bahn przez Młynary.
Dzięki staraniom pana Nowaczyka deficyt PKP Przewozy Regio wzrośnie. I dlaczego szynobus poruszający sie po przepięknej warmińskiej krainie będzie nazywał się "Żuławy" ?
popieram, pociag ostatni z gdanska powinien wyjezdzac ok 23,30 -zeby wszyscy zdarzyli i mogli do niego powsiadac w tczewie i malborku z pociagow z polnocy kraju-a takze od strony szczecina ----teraz czekamy w tczewie do rana
ostatni pociag z gdanska jest o 21.50 a nastepny ok 4 rano to moze by tak cos o 24 -kiedys jezdzil pociag ze szczecina do bialegostoku -ale to historia-wogole niedlugo bedzie historia jazda pociagiem -----okropne
Proszę więcej możliwości połączeń z Trójmiastem oraz okolicznymi miejscowościami. Na Wyspach brytyjskich bardzo dużo ludzi dojeżdża do pracy pociągami i nawet 100 mil dla nich nie jest to problem. Wiec jestem jak najbardziej za rozwojem kolei regionalnych i krajowych. Bo wtedy dla chcącego nie będzie problemu ze znalezieniem pracy w Trójmieście czy w Olsztynie a nawet w bardziej odległych miastach. Wystarczy chcieć pracować.