UWAGA!

Ślimak zamiast ślimaka (opinia)

 Elbląg, Ślimak zamiast ślimaka  (opinia)

Wymyślone przez wynajętą z drugiego końca Polski agencję reklamową logo Elbląga spotkało się z druzgocącą krytyką mieszkańców miasta – mało wyraziste, niekojarzące się w żaden sposób z naszym miastem, ledwo widoczne na białym tle, to tylko niektóre z zarzutów jakie mu stawiano. Powalony ogniem krytyki Urząd Miejski ogłosił więc nowy konkurs, w którym wygrało... stare logo.

Panuje obecnie moda na wymyślanie haseł reklamowych i logotypów miast. Ktoś sobie umyślił, że jeśli na banerach, flagach, folderach i innych ulotkach napiszemy np. „Elbląg zasuwa jak cholera” i do tego dodamy jakieś mocno wirujące i jeszcze bardziej zakręcone logo, to nie będziemy mogli opędzić się od turystów i inwestorów. Drodzy decydenci, to tak nie działa!!! Do znudzenia powtarzam, że aby osiągnąć ten cel należy skupić się nad działaniami, które uczynią z Elbląga miasto przyjazne dla biznesu. Takie czy inne logo nie ma praktycznie żadnego znaczenia, poza estetycznym i historycznym. I tu docieramy do sedna sprawy. Miła pani z agencji reklamowej, która wymyśliła „ślimaka” na jednym ze spotkań ostro oponowała przeciwko nawiązywaniu do herbu Elbląga, ponieważ kojarzy się z Krzyżakami. I bardzo dobrze proszę pani! Nasze miasto nie wypadło krowie spod ogona w 1945 roku, jak niektórzy by tego chcieli, tylko ma prawie ośmiowiekową historię i tak się składa, że podwaliny dzisiejszego Elbląga budowali, i do tego robili to fachowo i skutecznie, właśnie Krzyżacy. Z ich dorobku i osiągnięć korzystamy do dziś. To, że ta pani naczytała się Sienkiewicza i chlipie po nocach na wspomnienie krzywd Juranda i Danuśki, to jej problem.
       Nasi włodarze zdają się zapominać, że Elbląg od dawna ma bardzo dobre logo, które szczególnie godnie prezentuje się na flagach. Można je na szczęście znowu oglądać na Pl. Jagiellończyka przed strefą kibica. Logo to w prosty, symboliczny i, nie boję się tego powiedzieć, piękny sposób łączy naszą „krzyżacką” historię z polskością miasta. Nie wymyślajmy od nowa prochu. Z tego, który mamy, da się całkiem nieźle strzelać. Dlatego całe to zamieszanie z hasłem i logo uważam za całkiem niepotrzebne. Do tego odwoływanie się do konkursu, w którym wygrywa ten, kto szybciej kasuje pliki cookie (nie tylko fachowcy wiedzą o co chodzi), to już zupełne nieporozumienie. Internetowe głosowanie w ważnych sprawach będzie zawsze zupełnie niewiarygodne. Jest wiele sposobów żeby je przekłamać, tak jak i niestety historię naszego miasta.
      

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Super!!!!!Popieram a cały ten konkurs a w zasadzie jego rzetelny wynik - uważam po prostu za niepoważne traktowanie mieszkańcow miasta
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    krzyzak2(2012-06-12)
  • zgadam się w 100% z artykułem. Ponadto: dla przeciętnego turysty liczy się : dobra informacja, czyste toalety i dobra pogoda ( tego ostatniego akurat od miasta nie wymagam; -) Logo to ostatnia rzecz, którą powinni się zająć.
  • Bardzo dobrze i dosadnie napisane. Nic dodać, nic ująć. Można tylko ubolewać, że mamy atrapę władzy. Na szczęście bye bye za 2 lata i to owczym pędem!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    swojak2012(2012-06-12)
  • To nie ślimak a wir w klozecie po spuszczeniu wody.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Heniek3d(2012-06-12)
  • Logo jest piękne tylko mieszkańcy tacy prostaccy i mało uświadomieni
  • Myślę, że nowe logo -ślimak nic nie wniesie do tego miasta, trzeba po prostu wziąć się za fachową robotę promocyjną, a nie wydawać pieniędzy niepotrzebnie Nasze logo-herb związany jest z historią tego miasta i to jest najcenniejsze dla tego miasta !!!!
  • Krótko i na temat, nic dodać, nic ująć! Departament odpowiedzialny za promocję miasta niech przemyśli!!!!!
  • Brawo P. Gęsicki!!!!
  • Departament niech lepiej nic nie myśli, bo znowu coś wymyśli. To towarzystwo wzajemnej adoracji trzeba po prostu rozpędzić na cztery wiatry i tyle.
  • Dobry artykuł. Jestem zaskoczony tym, że pani z agencji reklamowej nie chciała, aby logo nawiązywało do Krzyżaków - to jest wręcz śmieszne i infantylne, kojarzy się z PRLem! Widać efekty tego, że robota zajmują się osoby niezwiązane z Elblągiem. Ponadto cieszy mnie, że portel również przejrzał na oczy i przestał bez zastanawiania opiewać naszego wspaniałego prezydenta.
  • Zgadzam się!
  • Trochę informacji o naszej fladze znalazłem tu:
Reklama